ik word gek van mezelf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sassie25, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ben ik de enige die gek wordt van zichzelf??

Ik ben vandaag 25 weken zwanger. Allebei de echo's die ik heb gehad waren goed, elke keer weer zegt de vk bij de controles ukkie groeit volgens het boekje, ik heb geen bijzondere klachten.... dus nu denk je vast "waarom dan deze topic?"

Ik word gewoon gek van mezelf dat ik zo gigantisch onzeker ben al een paar weken.... elke keer als ik wat voel aan steek, zeurderige pijn, afscheiding, vocht enz enz denk ik: als het nou maar geod gaat....
    Zo heb ik bijvoorbeeld sinds vandaag en gisteren een zeurderig gevoel rechts naast mn vagina, soort ongetseldheid achtig iets en ook wat afscheiding... nou heb ik mezelf daar de hele dag gek over lopen maken met van alles en nog wat en allerlei doemscenario's enz enz.... Bij elk toiletbezoek let ik erop of ik geen bloed zie of rare dingen... WORD ER GEK VAN !!!! En zo gaat dat dus al een week of twee :(:(

Dus zijn er nog anderen die hetzelfde hebben als ik en dus net zo onzeker en er gek van worden??? Het is ons eerste kindje, dus weet totaal niet in hoeverre iets en goed of midner goed gevoel is...
    Ik probeer mezelf elke keer weer voor te houden dat alles goed gaat en dat het heus niet zo'n vaart zal lopen, maarja.... maak dat jezelf maar eens wijs!

xx sassie

2. Seth

Seth Niet meer actief

Sassie
    Gefeliciteerd je bent op en top zwanger..... :D

Is heel normaal hoor dat je dit hebt.... en sterker nog niet alleen bij een eerste kindje... bij een tweede of derde begin je weer van voren af aan.....

Zekerheden krijg je niet in het leven....
    maar probeer idd in gedachte te houden....

Dat als je geen ECHTE reden hebt om te denken dat het fout is, dat je er idd vanuit moet gaan dat alles ok is......

Schrijf je meer hier bij de mama's die in dezelfde maand als jouw moeten bevallen, wellicht brengt dat wat herkenning en zekerheid.... ennuhhh neem anders contact op met je vk, wellicht dat zij je wat zekerder kan maken.....

Succes.....
    oja... ennuhh verklap ik alvast... NA je bevalling gaat dit gewoon door... alleen dan anders...
    eet de kleine wel goed genoeg, groeit de kleine wel goed... etc. etc.

moeder ben je vanaf het begin!!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Seth,
    bedankt voor je snelle reactie! Vind het nou echt niet zo leuk meer geloof ik...

whahah ECHTE reden? hahah, had al 30x aan de lijn gehangen deze week met de vk als ik van mezelf uit moest gaan... heb maandag een afspraak met vk, zal eens kijken wat zij ervan zegt...

Word ook gek van dat zeurderige gevoel al de hele dag. Het is geen pijn die elke keer terugkomt, het sluimert gewoon de hele dag en zeurt en irriteert.... en dan gaat die gedachtestroom weer...

whahah zal er nog 15 weken mee moeten leren leven :S :S

xxx

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Seth zegt t goed: NA de bevalling gaat dit door en bij mij zelfs nog erger en meer stress dan tijdens zwangerschap!!! GRRRR

Ik had al een mk gehad dus bij de 2de was ik zwaar onzeker en liep totdat ik de kleine veilig en gezond in mijn armen kreeg met angst rond of t allemaal wel goed zou komen...Dat zijn nou moeders denk ik maar :p Bij elk iets dat ik voelde stond ik doodsangsten uit of t fout ging....Hoort er allemaal bij meid, maar probeer jezelf niet gek te maken en geniet van alles want voor je t weet ben je alweer mama en druk in de weer met je kleine uk. En dan is t inderdaad, ademt ie nog? Eet ie wel goed? Heeft ie koorts? Heeft ie pijn? etc etc etc....Soms ben ik doodop van t stressen de hele dag door en dan zie ik gewoon dat mijn mannetje heerlijk tevreden is en ik mezelf dus om niets gek maak :D

Probeer wat dingen los te laten ( negatieve gedachtes) en geniet ervan en haal goede dingen in je hoofd!

Succes meid, ik weet hoe t is :D, fijne zwangerschap nog

5. Seth

Seth Niet meer actief

Schrijf je mee hier bij de uhhhh Juni (?) mama's....
    internet kan je veel steun geven.... had ik bij de eerste ook veel aan... en nu ook nog...

ja niet alle hororverhalen gaan lezen, maar als je met vrouwen praat die in dezelfde tijd uitgerekend zijn, zie je veel overeenkomsten... en dan denk je eerder...
    oooooooo dat heb ik ook....!!!!

Denk dat je buikje nu echt hard gegroeid is en zwaarder aan t worden is.... (gokje?) rond deze tijd
    wellicht een band ter ondersteuning... (merk anita)

die afscheiding is ook echt normaal hoor....!!!
    hoort er allemaal bij...... :)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ben indd in juni uitgerekend. kan niet wachten tot het zover is en zeker niet als het zo blijft gaan.
    Probeer ook relaxed te zijn en niet steeds op alles te letten.. maar dat valt nog niet mee. Ik lees ook indd niet al die horrorverhalen, want geloof me, dan ga ik nog denken dat ik nu ga bevallen :S
    Vind het ook zo vervelend om elke keer weer te "klagen" bij vrienden en collega's. Maar ga nu proberen dat irritante gevoel van vandaag te negeren, valt niet mee, en dan maandag met de vk praten :)

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik wil even in gaan op NA de bevalling: bij mij werd het juist veel minder! Ik kan veel beter relativeren nu en voel me veel zekerder. Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat het per definitie erger wordt na de bevalling :)

8. Seth

Seth Niet meer actief

Niet erger....

Wat ik wilde zeggen is dat je je zorg voor je kind en zijn/haar gezond hebt vanaf begin dat je weet dat je zwanger bent...en dit VOOR ALTIJD blijft houden.... (met de bijbehorende onzekerheden... :))
    Zelfs al krijgen je kindjes later zelfs kindjes....
    (als ik naar mijn moeder kijk dan....:D)

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heel herkenbaar hoor! Ik heb het ook wel, vooral als ik 'm even wat minder voel bewegen, dan ben ik pas weer gerust als ik wat voel. Probeer het wel van me af te zetten en me er niet te veel op te focussen. Bij alle controles gaat het prima en ik voel me ook zo. Maar het liefst had ik iedere dag controle :p. We zijn al over de helft :D

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Laris,
    zeg het ook weleens: als ik nou ergens voor een leuk prijsje een echo apparaat ergens kan kopen ;) Wel een fijn idee dat over de helft zijn... Ik lees regelmatig hier op dit forum en ben aan de een kant ook wel een beetje blij dat ik de eerste 12 weken van mijn znwangerschap een beetje gemist heb.... ik word nu al moe van mezelf bij elk pijntje, krampje of gevoel. 40 weken duren lang :p

xx sas

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    :D:D:D ja he? Van mij mag het ook juni zijn hoor! Kan niet wachten tot we 'm in onze armen kunnen houden! veel zeggen mij ook vooral te genieten van m'n zwangerschap omdat het zo snel gaat. Nou, dat doe ik ook wel, maar vooral achteraf, denk ik :p. Het kan me nu niet snel genoeg gaan!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben ook zooo benieuwd hoe ons ukkie eruit zal gaan zien... hihi ons eerste kindje, een mix van mijn vriend en ik...

Vandaag een dag :d ben trots op mezelf. Voor het eerst dat ik vandaag dacht: ow afscheiding, ach dat hoort er vast bij hahaha. En dan hoor ik iedereen om me heen zeggen: wel een voordeel van je zwangerschap: je bent tenmisnte niet elke maand ongesteld... whaha, nou hier toch echt wel met een tena in mn broek hoor! ;)

xx

Deel Deze Pagina