Hallo Onze kleine meid heeft een navelstreng met 2 vaten hierbij zie je vaak een groei achterstand.. Met 20 weken hebben we een GUO gehad waar te zien was dat er geen extra compilcaties bij de baby zijn wat fijn is!! Nu kreeg ik met 30 weken een groei echo en hier was haar gewicht 1560 gram. Ik heb toen aangegeven dat de echo met 2 weken herhaalt zou worden om te kijken of de groei goed bleef gaan. Hierop werd gezegd nee hoor het is nu goed en we kunnen aan de buik voelen of het kindje goed groeid. Nu gaat het volgens het voelen allemaal prima en is ze op schema... Zelf vind ik het nogal raar dat ze het niet nog met een echo bekijken...??? Nu krijg ik 9 aug een liggingsecho bij de gyn maar daar heb ik gister voor gebeld of dat volgende week al kan ivm de groei o maar mevr. we kijken met een liggingsecho niet naar de groei dat is alleen voor de ligging?? Ze gaan dus helemaal niet meer meten of mijn meisje wel goed groeid, wat vinden jullie ik vind het vervelend...!!
ik zou er echt niet mee akkoord gaan. ik zit in het zelfde schuitje maar ik word in de gaten gehouden ze maken echt continu een echo om de groei te bepalen. heb nu dus ook al een 25 echo's gehad. morgen mag ik weer om te meten. mijn kindje liep de hele op groei mooi op de 50% lijn maar sinds 2 weken buigt de lijn af juist in de laatste weken kan het gewoon in een keer slechter gaan.vind het vreemd dat ze je geen echo geven.
sua = een afwijking in de navelstreng in plaats van 3 vaten hebben onze kindjes er maar 2 guo = een zeer uitgebreide 20 weken echo (geavanceerd ultrageluids onderzoek)
SUA is dat er een navelstreng is met 2 vaten 1 ader en 1 slagader ipv 3 vaten. GUO is een extra echo om alle organen goed te bekijken op eventuele afwijkingen die voorkomen bij een navelstreng met 2 vaten ipv 3
o haha je was me net een slag voor!! In welke provincie woon jij miss dat het zo verschillend is per aanpak met een SUA?????
Oke ik in Drenthe.... Maar jij zou gebeld worden voor een inleiding toch??? Gaat dat nog steeds gebeuren??? En was dat omdat ze toch minder ging groeien??
ja ik ben ook gebeld maar mijn ontsluiting was nog niet helemaal 2 cm en aangeniet in geen veter ofzo wil moet ik even wachten tot het 2 cm is. het is ook deels omdat ze niet goed meer groeit. morgen mag ik weer komen en dan gaan we verder kijken