Verloskundige afspraak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jantien, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Het is voor mij allemaal nieuw, dus ik heb wat vraagjes. :oops:

    Ik ben nu ruim 4 weken zwanger en ik vraag me af wanneer ga je een afspraak maken met de verloskundige?

    Ik heb gezocht op het forum of er iets te vinden was, maar ik kan niet zo goed zoeken denk ik. :oops:

    Waar let je op bij het kiezen van een vk praktijk?

    Moet je je verzekering inlichten over het feit dat je zwanger bent?

    Nou ik hoop dat iemand mij aan antwoorden kan helpen. ;)
     
  2. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik heb ook met 4 weken de test gedaan en heb daarna de dokter gebeld.

    Zij vertelde mij dat we met 6 weken de verloskundige moesten bellen en we zijn daar met 9 weken voor het eerst heen geweest.

    De verzekering hebben wij ook vrij snel ( op advies huisarts) gebeld. Ze belde na een paar dagen al terug voor een soort intake gesprek ivm je kraamzorguren. Echt belachelijke vragen stellen ze al als je net een week weet dat je zwanger bent. wil je bv gaan geven?? thuis bevallen?? partner thuis na bevalling??
    Met 6 weken heb ik me ook al op moeten geven voor kraamzorg, hier moet je dat echt heeeeel vroeg regelen.

    Succes met alle belletjes en geniet lekker van de eerste weekjes
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik zou zeggen bel over een week of 2, dan krijg je tussen de 10 en 12 weken wel een afspraak.
    Let er bij het kiezen vooral op dat het aardige mensen zijn bij wie je je op je gemak voelt en dat je jouw ideeen over bevallen e.d. steunen.
    Ik heb mn verzekering niet ingelicht die kwamen er toch wel achter toen ik kraamzorg enzo aanvroeg.
    Succes :)
     
  4. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

    Gefeliciteerd!

    Ik heb met 5 weken een verloskundige gebeld en met 8 weken konden we voor de 1e keer terecht.
    De verzekering heb ik niet op de hoogte gesteld, zoals Chrisje zegt komen ze er toch achter als je kraamzorg e.d. regelt.

    Groetjes,

    Selin
     
  5. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb met 6 weken de VK gebeld en kon met 10 weken komen, toen ook op hun advies het kraamzorgbureau gebeld. het balletje gaat vanzelf rollen
    de HH heb ik niet gebeld, heb het hem verteld toen ik er toevallig was voor iets anders.
     
  6. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik bel straks even mijn huisarts, dan kijk ik wat hij zegt..

    Daarna ga ik denk ik wel een verloskundige bellen, want aangezien Jan zijn zaad slecht was zijn we bang dat we meer kans maken op een miskraam...Dan kan ik in ieder geval even advies vragen!

    Verzekring bel ik niet, die merken het vanzelf denk ik...
     
  7. Monique76

    Monique76 Niet meer actief

    Hallo Jantien,

    Ik zelf ben morgen 6 weken zwanger, en ik heb vanmorgen de vk gebeld, want ik dacht dat je pas in week 10 t/m 12 de 1e afspraak had, maar ik moet al over twee weken komen, dat is bij mijn vk standaard. Ik had eerst een andere praktijk gebeld, maar elke regio heeft zijn vaste praktijken. Dus je moet eerst nagaan welke praktijken er in jou regio vallen. Ik weet niet of je de verzekering op de hoogte moet stellen, dat hoor ik dan wel op het intakegesprek, de huisarts licht ik niet in.

    Groetjes Monique76
     
  8. Annemonique

    Annemonique VIP lid

    13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik heb gisteren afspraken gemaakt bij verloskundige praktijk. Je kunt beter te vroeg zijn dan te laat. Als je op tijd belt hebben ze genoeg plek om je in te kunnen plannen. Ik mag over 2 weken voor een echo. Mijn intake is iets later dan normaal. Normaal doen ze deze bij 8 weken, ik heb hm bij 10 weken. Het viel nu al niet goed in te plannen, kan op mn werk niet plotseling vrijnemen.
     
  9. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou ik ga denk ik morgen met mijn vriend kijken welke vk praktijk er in de regio vallen. We hebben een lijstje gekregen gister van de huisarts.
    En dan gaan we morgen gewoon even bellen. Dan horen we idd wel wat de normale weg is daar.

    Allemaal bedankt voor de reakties
     
  10. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi

    gefeliciteerd met je zwangerschap ik heb toen mijn test positief was de dokter gebelt en die gaf me een kaartje voor een echo omdat het niet precies duidelijk was hoever ik was hij zei dat ik na de echo een verloskundige moest zoeken.
    Ik een afspraak gemaakt voor een echo die kreeg ik een week later en op de echo was ik 7 weken en 3 dagen.
    toen ben ik naar de vk gegaan.
    Maar bij me eerste heb ik toen de test positief was gelijk een vk gebelt en ik kreeg ook snel een afspraak toen kreeg ik via de verloskundige een echo.
    Als je een Verloskundige kiest ken je het beste eentje in de buurt nemen want als je dalijk op het eind loopt is het moeilijker om ver weg te gaan.
    Mijn vk zit gelukkig bij mijn aan de overkant bij de apotheek:)

    groetjes joella
     
  11. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik dacht altijd dat je eerst je huisarts moet bellen, maar ik begrijp hieruit dat je dus ook zelf gelijk een verloskundige kunt bellen. Ga er nog eens even over nadenken wie wij gaan bellen!
     
  12. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb eerst de huisarts gebeld.

    Die heeft mij direct een pakketje met weet ik wat voor info allemaal gegeven.

    Daar zat ook info voor de VK in mijn buurt bij.

    Ze moeten het toch weten, dus wie je ook als eerste belt....... het maakt volgens mij geen fluit uit.
     
  13. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Interesseant thema.
    Hier denk ik nu ook al het hele weekend over na.
    Zo van, ik ben zwanger, maar nu????
    Duizenden vraagtekens.
    Maar ik bel morgen ook mar eerst de HA.
    Ken namelijk geen verloskundige hier in de buurt, misschien kan HA me advies geven.
     
  14. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dat EN NU??? herken ik echt wel.

    Ik weet nu 2 weken dat ik zwanger ben.
    En dat EN NU??? er komen steeds meer vragen bij.
    En ik denk dat dat nooit meer over gaat. :)
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik toevallig al voor de maandag een afspraak staan bij de HA. Ik heb het hem toen verteld en hij heeft me een verwijskaart gegeven voor de VK (je moet dus altijd de HA bellen, je hebt een verwijskaart nodig) en met wat adressen gegeven. Verder heeft hij me al naar het ZH gestuurd voor het uitgebreid bloedonderzoek, daar was de VK heel blij mee, want nu had zij gelijk de uitslag toen ik daar de 1e keer kwam!
    O ja, en bij 10 weken (na het 1e bezoek aan de VK) heb ik me opgegeven voor kraamzorg!
     
  16. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Volgens mij kun je ook rechtstreeks naar de vk bellen voor een afspraak hoor. Heb ik in ieder geval wel gedaan, je hebt dus geen verwijskaart nodig.
     
  17. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb op de dag van mijn positieve test gebeld, maar een verwijskaart voor de VK??? die heb ik niet gekregen en was volgens de VK ook niet nodig.

    Maar ik denk dat dat per regio verschillend is ofzo.
    Ik moet een week voor mijn eerste bezoek aan de VK de echo laten maken en dan ook meteen bloed prikken.

    En als ik dan na de echo (17 mei) bij de VK kom (23 mei) dan gaan we samen bespreken hoe zij het willen met kraamzorg tijdens de bevalling en dan moet ik me gaan opgeven.
     
  18. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Misschien wel, ik had toch echt een verwijskaart nodig!
     
  19. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik geloof je ook wel hoor!!!
    Wat ik bedoelde is dat het bij mij in de regio niet nodig blijkt te zijn.
     
  20. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ik ga vanochtend de verloskundige bellen! ben benieuwd wanneer ik langs moet komen.. :D
     

Deel Deze Pagina