Verloskundige afspraak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jantien, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb vanochtend de dokter gebeld om te zeggen dat ik zwanger ben en om te vragen wat ik nu moet doen. Het enige wat de assistente zei was dat ik nog een maand moest wachten. Nou lekker, weet ik nog niks. heb net al even op internet gezocht naar verloskundigen in de buurt en daar zag ik al een mooie site met alle info. Ook daarbij staat dat je geen verwijskaart nodig hebt. Ik ga hun dus van de week bellen, heb ik meer aan dan aan de dokter denk ik. Is het trouwens normaal dat je niet gelijk naar de dokter hoeft?

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik moest wel eerst langs de dokter, daar kreeg ik ook een doorverwijskaart!

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn huisarts vond de thuistest die zwanger aangaf ook volgoende.
    Toen kreeg ik de boodschap bel de VK maar als je ongeveer 10 weken zwanger bent en dan gaat het hele circus vanzelf lopen.

wachten tot 10 weken..... ik ben een klein eigewijsje dus heb meteen gebeld en kan met 13,2 weken bij de VK terecht.

Dus dat je ha zegt wacht maar even een maandje, ja dat deed de mijne ook.
    Maar als ik jou was zou ik ook de VK bellen die verteld je wel wat hun manier van afspraken maken is.

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    ps vraag bij het maken van de afspraak bij de VK of je bij hun wel of geen verwijskaart nodig hebt.

Dat is per regio echt anders namelijk.

5. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb geen verwijskaart nodig, dit staat ook op hun site. Ik ga ook deze week al bellen hoor, dan staat de afspraak in ieder geval!

6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey meiden,
    ik heb vanmorgen de HA gebelt.
    Assistente vertelde me dat ik zelf de verloskundige kom bellen.
    Dit ook meteen gedaan.
    Mag 26 april komen voor de eerste afspraak en 4 weken later voor de echo.
    Dus vreemd dat jullie het advies krijgen om nog even te wachten.
    Ik ben blij dat ik met 8 weken al naar de verloskundige kan.

7. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ga ook de verloskundigenpraktijk bellen deze week hoor, ik wil ook een afspraak! De assistente van mijn dokter zag in het systeem dat ik al eerder overtijd was geweest en vond het nu waarschijnlijk te vroeg, lekker veel vertrouwen! Ze heeft in ieder geval in het systeem gezet dat ik 2 keer positief heb getest nu en nu ga ik gewoon met de verloskundigen verder!

Deel Deze Pagina