Hallo dames, De 20 weken echo leek allemaal ok. Kindje was tussen gemiddeld en onderste lijn. Dat kan wel kloppen want was in het begin 10 dagen terug gezet. Nu rond de 29.4 de groeiecho gehad bij de verloskundige, daar kwam uit kleine buik, weinig vruchtwater, klein hoofd, been ruim 1 week achter. Toch maar even doorgestuurd naar ziekenhuis. Daar weer echo, kind ligt in onvolkomen stuit. Buik en been lagen paar dagen achter, dus in de grafiek netjes doorgegroeid volgens de curve van de 20 weken echo. Hoofdje lag iets uit de grafiek. Placenta was ok, toen normaal vruchtwater en bloedtoevoer ook geen bijzonderheden. Meting kleine hersens waren wel ruim op schema. CTG was ook prima. Dus eigenlijk met gerust hard naar huis. Gisteren na ruim 2 weken terug gekomen. Buik en been ok gegroeid. Hoofd lijkt weer iets verder gezakt, is wel gegroeid, maar lijkt de lijn nog niet helemaal op te pakken. Dat konden ze slecht beoordelen. Moet volgende week weer terug komen in dat ziekenhuis en dan kan het zijn dat kindje gewoon wat kleiner hoofd heeft en zijn eigen lijn gaat pakken. Wel mogelijkheid dat dan na de geboorte kinderarts moet beoordelen. Vandaag moet ik wel voor een GUO echo onderzoek naar ander ziekenhuis want er konden mogelijk aangeboren afwijkingen zijn of ik had een infectie opgelopen. Deels ben ik heel nuchter, want dit word meisje. Ik heb hoofdomtrek van 53.5 cm en man van 55 cm. Onze zoon heeft wel dikke hoofd was ook grote baby in kleine buik. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen, gisteren was ik behoorlijk van slag. Nou stress doet geen goeds. Want ziekenhuis vond het vreemd dat met 20 weken echo het hoofdje niet buiten de grafiek lag. Tja...
De echo is natuurlijk een "schets". Bij mij zijden ze met 38 weken je kindje weegt nu 2500 of 2800 gram, zoiets dus zou aan de kleine kant zijn. Dus in lengte waarschijnlijk rond de 44. Maar met 40+2 geboren, en toch echt 3230 en 49 cm. Dus vaak is t ook een inschatting die niet helemaal klopt. Ik snap je stress en ongerustheid. En zelf zou ik het ook niet kunnen, maar mee als afwachten kan je helaas niet. Maar ik denk vertel je ook even iets goeds. Sterkte. Liefs PandaBeertje