Hoi meiden, ondertussen een goede termijnecho gehad en super nekplooi-meting. Het hartje klopte mooi, maagje gevuld dus slikreflex aanwezig, blaasje gezien en van daaruit werd afgeleid dat de niertjes hun werk deden. Bovendien was het buikje ook mooi dicht. Ik heb eigenlijk een tweeledige vraag. We mogen volgende week terugkomen voor een nieuwe echo. Zou ik dan misschien al het geslacht kunnen zien? Kan ik al beginnen hopen daarop of is het nog een beetje te vroeg? Als bovenstaande dingen zo goed zijn, is er dan nog heel veel kans dat het alsnog misloopt? Ik weet wel dat die kans er altijd is, maar ik zoek toch ergens een beetje 'ondersteunende' woorden. Die mola en verlies van de tweeling hebben me reuze onzeker gemaakt en het is al beter maar dan kom ik weer verhalen tegen dat het later toch misgaat en maak ik me weer zorgen.... En nog iets een vraagje dan maar: vanaf wanneer kan je zien dat het neusbeentje aanwezig is en er geen open ruggetje is? Als de gyn dat al zou hebben kunnen zien, zou ze dat wel zeggen toch... Nou elke keer kom ik als een trotse hen (* lees broedkip) buiten bij de gyn maar de dagen voor de volgende echo begin ik me weer zorgen te maken
Gefeliciteerd met je zwangerschap meid en wat fijn dat je in het tweede trimester bent beland. Ik snap je zorgen wel, hier ook 2 miskramen en het nodige gedoe meegemaakt. Ik heb deze zwangerschap wel een echo op 15 weken gehad, maar dat was meer voor de fun, dus ik weet niet of ze dan het neusbeenje of open ruggetje bekijken. Dit wordt altijd wel gedaan met de 20-weken echo. Geslacht kunnen ze wellicht wel zien, maar de fout-marge is wat groter dan op de 20-wekenecho Wij weten het nu nog steeds bewust niet Ik ging me altijd wat zekerder en geruster voelen als ik de baby voelde bewegen. Gelukkig was dit bij mij telkens het geval op 15 weken Heel veel geluk met deze zwangerschap en probeer je zorgen vanaf nu wat opzij te gaan zetten, anders 'vergeet' je er van te genieten
Hallo, Proficiat met je zwangerschap! Om je even een antwoord te geven op je vragen.. Ik heb echo's gehad op 5,9,12,16,20 weken (in België is dit blijkbaar anders dan bij jullie in Nederland) en bij de 16 weken echo heeft de gyn het geslacht kunnen zien, ze was het bijna 100% zeker want anders zou ze het niet zeggen zei ze.. Bij de 20 weken echo is dit nogmaals bevestigd! Wat het neusbeentje betreft hebben ze dit bij mij op 16 weken al gezien maar idd op de 20 weken echo wordt alles goed doorgelicht.. Ik begrijp je bezorgdheid! Ik ben ook zo, eens de echo voorbij is kan ik weer verder voor 3 weken, de laatste week voor echo is het weer om zeep en haal ik allemaal rampscenario's in mijn hoofd... Mijn vriendinnen zeggen dat dit normaal is, dit is je moederinstinct en je beschermt de baby al omdat je niet wil dat er iets gebeurt met je kind... Probeer er toch van te genieten! Ik heb daarnet het hartje weer gehoord en dat is zo een zalig gevoel!! Je zal je dikke buik nog missen
Hey nath, ik ben zelf ook van België hoor ! Normaal gezien moest ik terugkomen tussen 15 en 16 weken maar omdat ik dan op vakantie ben, wilde ze me nog graag zien voor we vertrokken; vooral om mij gerust te stellen . Ik ben toch zoo nieuwsgierig om ons kleintje te mogen bewonderen... Blijft echt altijd spannend! Bedankt voor jullie lieve geruststellingen!
Ah ok Als je geluk hebt, kunnen ze op 14 weken het geslacht zien.. Een vriendin van me heeft een zoon en daar zagen ze het op 12 weken, maar dat is vroeg hoor.. Veel succes!
Bij de nekplooimeting wordt in principe ook gekeken naar het neusbeentje, althans in NL en D wordt dat wel gedaan. Dus wanneer ze daar nu niets over hebben gezegd, lijkt het me dat dat er verder goed uitziet. Al snap ik je gevoel nav je voorgeschiedenis.