Voel me rot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Piepie, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vandaag had ik avonddienst. Ik werk als IG-er in een verzorgingshuis ( waar gigantisch misbruik van me word gemaakt, knurften hebben me zelfs nog ingepland voor nachtdiensten als ik al 32 weken zwanger ben!! )
    Maar goed, dit is er vandaag gebeurt: ik moest insuline spuiten bij iemand, deze bewoner heeft geen naaldencontainer op haar kamer, dus ik moet het plastic beschermhulsje weer op de naald terug draaien en weggooien in de medicijnkamer. Schiet de naald door het beschermhulsje en daarbij diep in mijn duim. Ik ben gelijk de druppels bloed die kwamen uit mijn duim gaan persen, ik heb me dus geprikt aan een `vuile` naald. Ook blijven er altijd wel een paar druppels insuline aan - in de naald zitten. Ik heb gelijk de dokterspost gebeld, na overleg met de huisarts is besloten dat ik vrijdag naar m´n eigen huisarts moet gaan voor een lab formulier zodat ik getest word op een paar ziektes waaronder hepatitis B. Ik moest zelf om de twee uur m´n bloedsuiker controleren en die was goed. Morgen moet ik ook weer een avonddienst werken en zaterdag en zondag ook. Toch zit het me niet lekker en ik voel me harstikke rot hierover. Ik heb in al die weken dat ik zwanger ben 1 paracetamol geslikt, neem niet eens een rennie tegen het maagzuur, en nu heb ik me geprikt.
    Moest het even kwijt....

2. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ohh dat is echt vreselijk schrikken zeg. Kunnen ze je geen andere functie geven zonder al deze risicos tot aan je verlof?

Ik ga voor je bidden dat er niets aan de hand is.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heel slecht dat er geen naaldencontainer stond zeg. En de nachtdiensten hoef je niet te doen hoor kijk maar in de cao. Echt niet doen veel te zwaar met die termijn.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb dat ook in mijn zwangerschap gehad. Je let jaren heel goed op, en dan juist gebeurd het in je zwangerschap. Er is een speciaal nummer voor wat je kan bellen met prikincidenten. Hebben jullie dat niet op je werk!? Die verlenen nml ook nazorg en lichten de bedrijfsarts in.

De medewerker vertelde mij dat ik niet bang hoefde te zijn. HIV komt bij ouderen eigenlijk niet voor. En mochten ze het virus hebben, waren ze wrs al heel ziek geworden. Dit geldt ook Hep. B. Of je moet heel toevallig bij iemand zijn geweest die nog seksueel actief is geweest de laatste 10 jaar met meerdere partners?
    En over de insuline, als je de naald een paar seconde in de huid hebt gelaten, kun je zelf bijna geen insuline hebben binnen gekregen hoor. Je hebt geloof ik 3 druppels nodig voor 1 eenheid insuline?

Hopelijk ga je die nachtdienst niet meer draaien he?

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Precies, ik heb me nog nooit geprikt en nu is het gebeurt, snap gewoon niet hoe dat heeft kunnen gebeuren.
    Ha, ik kon zelfs het formulier voor prikincidenten niet vinden, blijkt dat we dat niet eens in huis hebben. Ik heb wel een M.I.C ingevuld voor me zelf, maar daar zullen ze wel niets mee doen.
    De betreffende bewoner heeft geen HIV, en een leverziekte lijkt me ook heel sterk, maar toch zit het me niet lekker. Ik heb nog beroerder geslapen dan normaal vannacht. Ik dacht zelf al dat die paar druppels insuline niet uitmaakte, misschien bereikt dat niet eens de navelstreng.
    Ik ben echt niet van plan om die nachtdiensten te werken, ik snap ook niet hoe ze het in hun hoofd halen. Maar dit komt van de zorgcoördinator, omdat ik twee avonddiensten kwijt moest volgende week i.v.m mijn vakantie....vond zij dat ik twee diensten terug moest nemen. Dat werd volgens haar het weekend van 15 en 16 juni, maar dan vier ik samen met m'n vriend onze verjaardag ( aankomend weekend is mijn derde weekend dat ik moet werken achter elkaar, precies in het midden, dus afgelopen weekend toen ze mij nachtdienst hadden gegeven was ik jarig! ) Omdat ik dus dan niet kan werken bleven er nachtdiensten over! Ik ben nog wel een flex werker!! Maar flex-ers mogen geen nee meer zeggen anders vliegen ze eruit.
    Ik moet morgen toch naar de dokter voor een lab formulier, zal hem vertellen wat ze nu weer doen en dan zal ik wel een verklaring krijgen van hem zodat ik de ziektewet in mag ( mijn bloeddruk was de laatste keer al 144 / 95 omdat ze me geen aangepaste diensten geven op m'n werk )

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    he piepie, dat lijkt me erg schrikken.
    Wel slecht van je werk dat er geen naaldencontainer op die kamer beschikbaar is en ook dat je ze nog voor nachtdiensten inplannen.
    Ik zou toch even de cao er op nakijken. Flexwerker of niet, ze hebben zich aan de cao te houden.
    Bedenk wel het gaat om jouw gezondheid en die van je kindje. Dan moeten ze iemand anders maar vragen de nachtdiensten te doen en jouw die persoons dagdiensten overnemen.

succes!

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
  8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ze passen niets aan, maar mijn collega's helpen mij gelukkig heel goed. Ik ben al twee keer wezen praten of ik aangepaste diensten kon krijgen, heb ze geprobeerd uit te leggen dat het bukken niet zo makkelijk meer gaat. Ik heb ze gewezen op het RI&E, en het R.A.A.K principe, hadden ze volgens mij nog nooit van gehoord.
    Vandaag zou ik een avonddienst hebben op de lichtere locatie, maar gisteren werd mij verteld dat daar een andere collega naar gaat en ik op de zware locatie blijf. Gelukkig hoef ik alleen vandaag, zaterdag en zondag nog te werken en dan ga ik lekker op vakantie van 15 tot 26 mei. Ik word gewoon zo moe van die lui.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dus jij moet aangeven dat je dit niet gaat doen!!!!!!!!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weet niet of je rechtsbijstand hebt of lid bent van een vakbond maar schakel die in als ze zo moeilijk blijven doen!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zo wist ik niet dat ik een half jaar na de bevalling pas weer in de nachtdienst hoefde en stond ik toen mijn dochter 13 weken was en pas 14 dagen weer aan het werk alweer in de nacht te werken. Ik werk ook in de zorg en voelde me behoorlijk genaaid om het zo maar te zeggen. Je moet echt voor jezelf opkomen ook al doen ze zo moeilijk. Ze kijken gewoon tot hoever ze kunnen gaan...

13. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ze tijdens die twee gesprekken al verteld wat ik wel en niet wil, maar ze luisteren gewoon niet. Ze waren nog boos ook op me omdat ik de juridische dienstverlening van het UWV gesproken had:D
    Ik ben van nature niet zo assertief, maar ik bijt steeds vaker van me af, ze proberen overal mee weg te komen maar dit laat ik ze niet gebeuren. Het is gewoon onverantwoord om mij met 32 weken de nachtdienst in te gooien, wat als ik iemand moet reanimeren? Ik werk met een niveau 2-er s'nachts dus ik ben de verantwoordelijke.
    Ik ben ook benieuwd hoe ze op het prik incident reageren, zal het morgen wel te horen krijgen.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Echt ze kunnen het je NIET verplichten!!!! Wat een idoten werken daar zeg. Mijn teamleider heeft me wel bij mijn eerste zwangerschap vanaf 20 weken al niet meer in de nachtdienst gepland. Eigenlijk zonder overleg met mij maar ze zorgde er ook voor dat ik geen avonden meer tot 23u hoefde maar tot 21u ook om zichzelf in te dekken en dat ik zo lang mogelijk door kon tot aan mijn verlof. Alleen die tijd na de zwangerschap dan dat was een beetje fout.

15. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik werk ook in de zorg, wel in België, maar wij moeten stoppen met werken op 6 maanden, is dat bij jullie niet zo?

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee in de zorg moet je tot 34 of 36 weken zwangerschap doorwerken. Ik koos zelf voor 34 maar dan heb je als groot nadeel dat je na de zwangerschap maar 10 weken verlof hebt voor je weer moet werken. We hebben hier in totaal 16 weken verlof dus als je er 6 voor hebt dan nog maar 10 erna.
    Hoe is dat bij jullie dan?

17. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Wij krijgen nog, ik denk nu 14 (vroeger 12) weken na en als je bv geeft zelfs 16 weken erna.

18. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ooh in België is het veel beter geregeld.
    Ik ben helemaal uitgeput na die twee avonddiensten. Morgen naar de huisarts voor een lab formulier voor dat prik incident.

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ow wat vreselijk zeg, kan me voorstellen dat je kapot schrikt!
    Zo een vieze naald is natuurlijk nooit welkom bah
    Werkgevers zijn tegenwoordig echt grafbakken, heb het zelf meegemaakt. Zou een contract krijgen maar werd met 4 maanden ontslagen vanwege 'opschoning' en zat via het uitzendbureau dus was de sjaak..
    Echt hoor meid poot stijf houden, ze lijken wel gek! Print vanalles uit en neem contact op met de Bond of juridisch loket en laat ze zien wat hun ervan zeggen.
    Bah vreselijk hoe dit soort bedrijven te werk kunnen gaan

20. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kom net terug uit het ziekenhuis, daar werd mij verteld dat ik die woensdag toen ik me prikte met een vuile naald, ik gelijk bloed had moeten laten afnemen! Hoera voor de dokterspost!! Die vertelden mij om vandaag ( vrijdag ) contact op te nemen met m'n huisarts. Ik heb m'n werk gebeld, er is echt niemand van de staf aanwezig, ze werken maandag pas weer. Ik moet en wil dat prikaccidenten protocol in werking zetten, maar omdat de staf een lang hemelvaart weekend heeft kan dat dus niet. Ik heb helemaal geen zin meer in m'n vakantie a.s woensdag:(

Deel Deze Pagina