Verloskundige bellen of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kayl, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik ben met bovenstaande reacties eens hoor je moet echt op je strepen staan soms zijn ze zo makkelijk

Stelje voor dat het wel iets erg zou zijn dan heb je spijt

Het kan ook niks zijn natuurlijk maar better safe dan sorry

Zou bellen en eisen om langs te komen

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Uh. Die waas voor je ogen hoort er echt niet bij hoor. Wat een onzin! Terugbellen en voor jezelf en de baby opkomen!

Als ze dan nog moeilijk doet, zou ik linea recta naar de dichtstbijzijnde Eerste Hulp gaan...

3. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Yep, met alle vrouwen hier eens! Vk's zijn er ook om je gerust te stellen. En als je geen gehoor vindt bij deze vk, dan lekker een andere vk zoeken.

Hou ons op de hoogte!

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Waas voor je ogen is niet goed meid, het kan niks bijzonders zijn, maar het kan ook een teken van zwangerschapsvergiftiging zijn. Ik zou idd terug bellen en zeggen dat je wilt dat ze naar je kijkt (bloeddruk in ieder geval meten!)

5. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bel desnoods je huisarts!
    Als jij je zorgen maakt moet je gewoon geholpen worden.
    Zou dus zeker terug bellen.

6. EsmayFleur

1 mei 2015
    85
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Idd echt op je streden staan.
    Ik was 27 wken zwanger toen ik opstond met hoofdpijn en wazig zien. (Het wazig zien had ik al een paar dagen last van)
    En gewoon een niet goed gevoel heb me man gebelt is naar huis gekomen en ben op bed gaan liggen en in slaapgevalln. Werd wakker zag alles wazig draaierig misselijk dubbel zien. Geen evenwicht hebben Overgeven. Toen de ha gebelt zei assistent aan de lijn die zei dood leuk oo doen we niks aan is niks aan de hand. Op goed geloof terug gaan liggen en paracetaml ingenomen.( werd allen maar erger ) 2 dagen erna zat ik bij spoed. En werd opgenomen met alle toeters en bellen. Ze gingen er van uit dat ik een bloedprop in me hoofd had. Maar Bleek ik te verhoogte hersendruk te hebben. Heb 7 keer ruggenprik gehad voor hersenvocht afnemen. Lag op de stroke unit. . vk en ha zeiden ook hoort bij de zwangerschap. Uiteindelijk is alles goed gekomen en ook met onze kleine man...

Het is wel extreem dit. Maar bij mij begon het ook "onschuldig" en werden we afgescheept.

Dus bellen hoor.

Ziekenhuis was extreed boos op de handelingen van vk en ha. Als ik langer had gewacht dan waren de gevolgen veel malen erger geweest.

7. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Waas voor de ogen is inderdaad 9 van de 10 keer onschuldig (lage bloeddruk) en hartje luisteren zou je ook niet zelf moeten doen omdat je het niet kan interpreteren.

Maar.. als je je zorgen maakt hoort de verloskundige je altijd even te laten komen! Hameren ze hier ook op, als er iets is gelijk bellen. Ik zou dus nog even terugbellen of je nu overdag langs mag komen (snap wel dat ze je niet per se 's avonds laat laten komen, maar had dan even afspraak voor vanochtend gemaakt).

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Een waas voor de ogen kan best onschuldig zijn,maar is ook een symptoom van zwangerschapsvergiftiging!Dat zou altijd onderzocht moeten worden!Zeker als moeder aangeeft ongerust te zijn,en een 'niet pluis' gevoel heeft.

9. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Totaal met de andere dames eens! Bij twijfel altijd bellen en zorgen dat ze je geruststellen. Is dit niet het geval, kom écht voor jezelf en je baby op!!!
    HA en anders EH.....
    Zorg dat je je weer gerust voelt voordat je opgeeft!

10. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een slechte verloskundige!

Idd op je strepen staan en nog eens bellen.
    Anders je ha bellen dat je niet serieus genomen word en dat je naar het ziekenhuis wilt voor controle.

Sterkte!

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Dat zeg ik toch ook? Er werd alleen heel veel genoemd dat het een slecht teken is, dat is het meestal niet. Maar het kan wel. Dat in combinatie met zorgen maken is een reden voor de verloskundige om TS even te laten komen voor onderzoek.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een slechte verloskundige.
    Ik heb tijdens alle 3 mijn zwangerschappen nog nooit een waas voor mijn ogen gehad.
    Weleens zwart voor de ogen zien maar geen waas die continue aanwezig is.
    ik zou opnieuw bellen en zeggen dat je erg bezorgd bent.

13. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bellen! Baby minder voelen is sowieso een indicatie voor een ctg, los van de rest.

14. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Als je het niet vertrouwd nogmaals bellen hoor, ze had je best even kunnen zien.

Ik heb ook eens gebeld en ze wilde niet komen, niet veel later beviel ik. Hoop noet dat dit bij jou gebeurt, maar beter een check up!!!

15. Kayl

Kayl Actief lid

23 nov 2015
    150
    20
    18
    Hallo meiden,

Wat lief jullie reacties allemaal!
    Ik heb inderdaad nog een keer terug gebeld en ben ook langs geweest. Hartje klonk gelukkig goed en bloeddruk was ook goed. Ze vond alles er voor de rest prima uit zien. Ben nu wel iets geruster gesteld maar me hormonen weten het niet zo.. Telkens huilbuien.
    Hoop dat dat morgen weer een beetje beter is

Iniedergeval bedankt voor jullie berichtjes, heeft me echt enorm geholpen!

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat hartje goed was en bloeddruk ook, is wel echt heel goed hoor! Misschien kun je je hb laten checken? Kan zijn dat je daar zo'n waas door hebt...

17. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Goed van je dat je hebt terug gebeld en dat je bloeddruk en het hartje goed waren! Hoop dat de klachten snel minder worden!

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat goed dat je nog een keer gebeld hebt! En fijn dat alles goed was!! Beter 10x te veel controle dan 1x te weinig hoor meid

Deel Deze Pagina