verloskundige bellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gina, 24 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik vind het zo frapant om te lezen dat er veel van jullie al zo vroeg in de zwangerschap contact opnemen met de verloskundige.
    Ik heb bij mijn zwangerschappen pas met een week of 8 acht gebeld en dan kon ik komen als ik ongeveer 10 weken zwanger was.
    Gina

    ;)
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook gebeld toen ik een week of 6 was, en mocht komen toen ik 9 weken was. Gewoon de alledaagse vragen die ze dan stellen.
    Bij mij heeft ze toen ook even gevoeld en geluisterd. Met goed resultaat :)
    Ook van wege mijn leeftijd ben ik er dus vroeg bij geweest.
    Ben woensdags naar de vk geweest, en donderdags naar het ziekenhuis voor een termijnbepalende echo.

    Later ben ik daar nog een paar keer geweest voor de nekplooimeting en bloed test.
    En nu ben ik gewoon onder controle bij de vk.
    Eerste afspraak was met 9wk en de tweede met ruim 17 wk.
    En nu nog elke 4 weken, omdat ik dat zelf wil anders was het ws om de 5 of 6 wk geweest :)

    Mijn laatste zwangerschap is nu 10 jaar geleden... Ik beleef het weer helemaal alsnieuw :)
     
  3. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb gebeld met 5 weken, en kon met 8 weken komen. Gewoon een intake, verder geen onderzoeken ofzo. Ik weet niet wat normaal is, maar omdat ik het verder nog niet aan anderen vertelde vond ik die afspraak bij de VK wel een fijne houvast...
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb gebeld met 9 weken en ik kon met ongeveer 11 weken komen.
     
  5. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb ook met 9 wkn gebeld kon met 11/12 wkn komen voor het eerst.
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    i.v.m een eerdere miskraam mocht ik deze keer vroeg bellen (5 weken) en kon ik in mijn 7de week komen voor de eerste echo.

    Daarna met 12 weken weer (incl. echo).

    en nu mag ik 20 feb weer en dan ben ik als ik het goed heb 17 weken.

    Groetjes
     
  7. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    ik heb gebeld met 5 weken en kan komen met 12 weken komen
    jullie hebben allemaal zo vroeg een acho had ik dat ook maar dan was me onzekerheid mischien een stuk minder



    [​IMG]
     
  8. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb met 6 weken gebeld en heb met 9 weken een echo gehad!

    Daarna ben ik telkens om de 5 weken geweest.

    Ik ben via de huisarts doorverwezen naar de verloskundige! dus ik weet niet wat de juiste tijd is om te bellen.

    Bij de verloskundige vragen ze toch hoever je bent en dan bepalen ze een datum dat je kunt komen. Althans zo ging het bij mij!
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb met 6 weken gebeld en kon met 9 weken komen voor de 'normale' intake en een week later voor de termijnecho. Ik ben inderdaad ook door de huisarts doorverwezen, hij zei dat ik gewoon direct kon bellen, dus heb ik dat gedaan. 9 februari moet ik weer gaan voor een 2e echo!
     
  10. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Is het niet standaard dat je een echo krijgt?
    Ik heb nog geen contact gehad met een VK, ik bel pas als ik een week of 8 heen ben.
    Of is dit te laat?
    Ik wil wel graag een echo, wil ook wel eens zien hoe alles eruit ziet..
    Moet je hier zelf om vragen dan?

    Groetjes Kalush
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee hoor is niet te laat. Meestal krijg je pas de eerste echo rond 12 weken.. Als je vk het eerder doet is het mooi meegenomen.

    Groetjes
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    toen ik 5 week zwanger was ben ik naar de huisarts gegaan, daar kon ik met 12 weken terug komen, hij heeft me toen doorgestuurd naar de gyn, waar ik met 13 weken de eerste echo kreeg...
     
  13. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb gebeld toen ik 10 weken was...kon komen met 11 weken...met 12 weken mn eerste echo !!!
     
  14. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik kon bij de VK terecht toen ik 9 weken was en naar het zkh voor een echo toen ik 10 weken was. Daar bleek dat ik toen 11 weken en 1 dag heen was :) ...

    Groetjes
    !
     
  15. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Nou ik denk dat ik volgende week eens een keer ga bellen en dan hoor ik wel wat ze zeggen.
    Gina
     
  16. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Ik wilde extra vroeg naar de VK ivm een eerdere miskraam, dus met 8 weken
    Bij 9 weken eerste echo en straks met 12 weken nog 1 omdat het kindje dan pas echt goed te meten is :) Ook bij de VK mocht ik meteen al na 4 weken weer komen voor het hartje en dat staat voor 08-02 gepland :)
     
  17. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik heb gebeld met.. tsja.. 6 weken? waarschijnlijk wat korter nog zelfs.. ik kan maandag over 2 weken terecht, en de donderdag daarop krijg ik meteen de 1e echo... waarschijnlijk omdat onduidelijk is hoe lang ik zwanger ben, maken ze wat eerder een echo :) heeeel vervelend, hahaha
     
  18. anja

    anja Actief lid

    10 okt 2005
    104
    0
    0
    hallo allemaal,
    In belgiƫ mag je al vlugger naar de gynecoloog. Een intake gesprek bij een verloskundige had ik nog nooit van gehoord. Hier is het de gewoonte onmiddellijk naar de gyn. te gaan en zij volgt u dan verder op. Tussentijds kan je ook naar de huisarts gaan maar dat is ook geen verplichting. Ik heb op 5 weken mijn eerste controle gehad. Om de 4 weken mogen wij terug gaan.
     
  19. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi mArianne gelijk op haha!!

    Ik heb maandag gebeld voor een afspraak dus was 8.5 week. En kan vandaag terecht. Vanmiddag om half vier. Intake en dan zien we wel verder. Ook komt vanmiddag moeders voor moeders dus gelijk alles in een keer haha!!!
     
  20. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Met de test toen ik 4 weken zwanger zou zijn gelijk gebeld naar de gynaecoloog dat die positief was. Zij heeft toen gelijk een afspraak gemaakt dat ik met bijna 7 weken een echo kreeg. Dit door de hormoonbehandeling die ik had gehad! Met 7 weken het hartje gezien en toen zei de gynaecoloog dat ik mocht bellen naar een vk om daar onder controle te komen. 1e afsprak bij vk was met 9 week voor intake, daarna om de 5 weken naar vk!! En met 12 week nog een echo, omdat ik zo weinig van het kindje had gezien met 6,5 week zwanger en dat toen moest, dus met 12 week een hele leuke echo gehad!!
    Gr Carry
     

Deel Deze Pagina