20 weken echo.. pijn & placenta bijna tegen baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door LeennKen, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Hallokes!

Ik ben bijna 21 weken zwanger en had vandaag mijn 20 weken echo.

Met onze kleine meid is alles oke! Hartje, maagje, hersentjes, alles was super!!!!! Omdat ze vorige keer twijfelde aan het geslacht had de gyna vandaag extra veel tijd genomen om het te zeggen...

De dokter duwde een paar keer (klopte eigenlijk) op mijn buik tot madam bewoog en na 5 min.. jaja het is een meisje! :) Maar pfff... sinds deze namiddag doet mijn buik verschrikkelijk pijn.. kan dit door het "kloppen" komen?

Met mij gaat het jammer genoeg niet zo goed.. Bloeddruk te hoog (en ik heb kans op een trombofilie stoornis (konden dit niet met zekerheid zeggen omdat ik al zwanger was met de testen maar het zit in de familie)) dus ik moet over 2 weken terug gaan voor mijn bloeddruk... en nu zei de gyna dat mijn placenta bijna tegen mijn baarmoeder ligt.. ze zei dat dit nog kan goed komen.. maar is dit niet super gevaarlijk? Ik heb namelijk al een paar horror verhalen gelezen over vrouwen die hun kindje hierdoor verliezen als ze 6 maanden zwanger zijn.. Ik heb al een miskraam gehad en in het begin van deze zwangerschap heb ik bloed verloren..

2. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Geen ervaring mee maar wil je toch een dikke digiknuf geven!

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    thx meid! :)

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn placenta lag ook voor de baarmoedermond. met 30 weken daarom weer een echo gehad, en hij was netjes omhoog geschoven. heb er nooit iets van gemerkt.
    die pijn zal je mischien hebben door het gerommel aan je buik? alles is nu gewoon best gevoelig natuurlijk. neem lekker ff je rust!
    fijne zwangerschap gewenst! xx

5. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Te hopen dat het bij mij dan ook nog goed komt!

Jah ik denk ook dat het komt doordat de dokter zo duwde op mijn buik... want amai.. ik kan vandaag nog niet eens opstaan zonder ik een steek voel!

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Je moet ook niet alles geloven en lezen wat er op internet staat
    want daar wordt je soms niet vrolijk van ..

Als je het echt niet goed voelt gewoon even naar je gyn of vk bellen daar zijn ze voor !!!

heb zelf hier geen ervaring mee maar ieder geval succes

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mijn eerste deed mijn buik ook ongelofelijk zeer na de 20 weken echo alsof iemand me gestompt had... dit kan geen kwaad. Mijn placenta ligt ook weer laag ook bij de eerste zo. Heb er nu wel bloedverlies van. Mocht je dat krijgen meteen melden en dan rustig aan doen.

8. toetje2013

17 mrt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, Ik zit in het zelfde schuitje. Ben nu 21 weken en heb ook met 30 weken weer een echo. Mijn verloskundige zegt dat het zelde voorkomt dat dit zo blijft. Ik heb ook een onderwerp gemaakt zie in pagina verder. Helaas niet veel positieve verhalen. Dat is altijd vaak zo.

9. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    bleh, ben er helemaal niet gerust in :(

10. toetje2013

17 mrt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee idd. Het is gewoon geen fijn gevoel.

11. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    zolang ik geen bloed verlies zal ik maar denken dat alles goed komt!

& madam stopt niet met stampen dus :) <3

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

precies!
    bij mijn eerste ook een te lage placenta, ik had echt een drukke stuiterbal die geen rust in zijn benen en armen had ;) ik heb geen bloedverlies gehad, placenta groeide nog een stuk omhoog en ik ben gewoon via de natuurlijke uitgang bevallen! Mocht je placenta niet hoog genoeg liggen vlak voor de bevalling dan krijg je (wss) een keizersnede

Idd, bij bloedverlies wel aan de bel trekken.

13. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    zal ik doen!

Deel Deze Pagina