Jongen of meisje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lise, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Lieve allemaal,

    Mijn lief en ik zitten een beetje in een tweestrijd; willen we straks bij ongeveer 20 weken wel weten of ons kleintje een jongen of een meisje wordt, of willen we tijdens de geboorte verrast worden? Ik wil het straks, bij een pretecho wel weten en mijn lief waarschijnlijk niet.
    Graag wil ik van jullie weten waar jullie voor kiezen, of al voor gekozen hebben!

    Liefs,
    Lise
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou het wel willen weten. Maar ik denk dat je het wel allebei moet willen.
     
  3. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik zou het ook denk ik al willen weten.... ivm aanschaf van spulletjes en dergelijke.. verassing lijkt me ook leuk, maar ik ben toch al zo'n juffertje ongeduld :oops:
     
  4. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik zou het ook willen weten, idd ook ivm de aanschaf van de spulletjes enzo... en ik ben daar veel te nieuwschierig voor!! ;)
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi .
    Ik heb al 2 meiden en bij beide heb ik vooraf geweten dat het meiden zouden worden :)
    De eerste keer wilde ik het niet , maar versprak de stagiare ( was de eerste echo die zelf mocht doen ) zich , zo van : ow wat leuk een meisje !!!
    Dit vond ik zelf naderhand wel erg makkelijk en heb daarom bij de tweede een pretecho laten maken .
    Mijn mannetje wil het ( wanneer het straks zo ver is ) niet weten , maar ik eigenlijk wel .
    We zijn nog in onderhandeling :)

    Groetjes Joyce
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Het lijkt me wel praktisch om het te weten, een verrassing blijft het sowieso altijd!

    Jansen
     
  7. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai
    bij de eerste wilden we het weten en straks met 20 weken ook weer....ik vind het voor mezelf namelijk sowieso al een verrassing.....en aangezien ik erg nieuwsgierig ben heb ik liever over 4 weken de verrassing dan pas over 24 weken....verrassing is voor mij dan net zo groot--> maar hoef er minder lang op te wachten ;) plus ik vind het veel makkelijker om echt specifieke jongens of meisjes kleding te kopen dan unisex kleertjes...die vind ik vaak niet zo leuk
     
  8. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Zelf zit ik niet echt in dubio; ik wil het wel weten maar lief weet het nog niet....
    Ik kwam net trouwens een poll tegen waarin hetzelfde wordt gevraagd als dat ik heb gedaan; of je het geslacht van te voren wilt weten....sorry voor een dubbele topic....
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Kan gebeuren maakt niks uit ;)
    Als je een bepaald onderwerp zoekt kan je ook de zoekfunctie aan de linkerzijde in het menu gebruiken kom je vaak ook van alles tegen :D
     
  10. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik heb er weleens over nagedacht en zou best nieuwsgierig zijn, mijn vriend daarentegen wil het ABSOLUUT niet weten...

    Aan de andere kant zou het ook wel heel leuk zijn om het pas te weten als je bevallen bent!

    Dat je bent bevallen en ze roepen: het is een jongetje! (of meisje natuurlijk).

    Iemand die ik ken wil het met de 2e nu ook niet weten, ze zegt dat het haar misschien wat meer kracht geeft tijdens het baren omdat ze graag wilt weten wat het is! hihi.
     
  11. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Ik denk dat ik het niet wil weten. Maar weet niet of dat zo blijft ;)
     
  12. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wilde het ook wel graag weten, maar omdat mijn man het niet wilde weten hebben we het niet gevraagd.
    Ik was zo nieuwsgierig dat ik het thuis op de dvd nog eens goed heb bekeken en ik zag dat we een jongen kregen.
    Achteraf heb ik daar erg veel spijt van gehad, want bij de geboorte wist ik het al en was die grote verrassing weg.
    Ik wil het bij de volgende absoluut niet weten en me compleet laten verrassen.
    Maar je moet je eigen gevoel volgen.
    Ik zou het alleen wel samen erover eens zijn, niet dat de een het wel weet en de ander niet.
    Succes!
     
  13. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij willen het niet weten. Het lijkt ons leuk om verrast te worden. En ik wil toch geen echte jongens of meisjes kamer etc. dus daar hoeven we het niet voor te weten.

    Pim
     
  14. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Van de ene kant wil ik het niet weten zodat het een verrassing blijft, maar van de andere kant vind ik het ook wel handig ivm kleertjes enzo. Ben er nog niet helemaal uit.
     
  15. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij willen het ook niet weten. Strax ga je er bv van uit dat het een meisje wordt en koop je heel veel rose en dan wordt het ineens een jongen. Ik ken namelijk iemand bij wie dit al een keer is gebeurd. Wij laten ons lekker verrassen over 7mnd!
     
  16. rianne

    rianne Lid

    5 jan 2006
    29
    0
    0
    Hoi Lise

    Wij willen het allebei niet weten dat hadden we altijd al tegen elkaar gezegd het heeft toch iets spannends!
    Groetjes
     
  17. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik wil het zelf wel ontzettend graag weten....ben zelf echt iemand die alles graag wilt weten.....en daarnaast natuurlijk om te weten welke kleertjes je moet kopen
     
  18. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Wij hebben afgelopen donderdag ee pretecho gehad. Ik heb heel lang gezegd dat ik niet wilde weten wat het werd. Maar een week voor de echo, liep mijn/onze nieuwsgierigheid hoger op. Ik kon eigenlijk geen bezwaren bedenken waarom ik het niet zou willen weten, en geloof me het is echt heel spannend als je daar ligt en je ziet je kindje. Ik vind het prachtig dat ik nu weet wat het is, het maakt het voor mij nog echter. Zeker omdat ik verbaasd was te horen en zien wat het is, ik dacht namelijk dat het het andere zou zijn (vaag he) . Plus ik heb nu een heel mooi een groot geheim voor mijn omgeving en iedereen blijft maar raden wat het is en niemand weet dat wij het al weten. Erg leuk
     
  19. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nog niet zwanger maar ik zou het niet willen weten.. lijkt me zo leuk die ''verassing'' na de bevalling.

    Groetjes manuela
     
  20. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Hoewel ik aan iedereen vertelde dat ik het niet wilde weten, was dat toch niet zo. Mijn man hoefde het niet persé te weten, maar hij vond het ook niet erg om het wel te weten.
    Wij hebben dus ook een pretecho gedaan, we hebben het aan een paar mensen verteld, anders ben ik bang dat ik me verspreek....(ik kan moeilijk een geheim houden als ik ergens vol van ben)

    Ik moet toegeven dat het wel anders is dan bij de eerste twee waarvan ik het geslacht niet wist. Ik vind het heel fijn dat ik het weet, maar het is toch ook wel raar, net of het niet zo hoort dat je het weet. Maar dat kan aan mezelf liggen, ik heb er absoluut geen spijt van! Het komt allemaal veel dichterbij omdat het kindje nu ook een naam heeft (en niet meer -- of --).

    Ik moet nog 6 weken en ben erg nieuwsgierig hoe ons kleintje eruit ziet, kan haast niet wachten!!

    Sas.
     

Deel Deze Pagina