Beste leden, Ik lees al een tijdje mee en heb een paar belangrijke vragen, hoop dat jullie mij kunnen helpen Hoe zit het als je zwanger bent en je bent van plan naar Engeland te emigreren. Hoe zit het dan met je verloskundige?? Moet je daar opzoek naar een nieuwe en krijgt zij dan alle informatie toegestuurd van je oude verloskundige(die hier in NL)?? en stel je gaat verhuizen naar een andere stad in nederland en je gaat daar bevallen.. Wat dan? Hoe zit het met je eigen verloskundige?? Misschien zijn dit in jullie ogen hele lompe vragen.. maar ik heb werkelijk geen idee
Ik denk dat je alle informatie op moet vragen bij je huidige verlosk. en deze mee moet nemen naar de nieuwe? Succes!
ik was zwanger van de 1e in nl en ben naar belgie verhuist. ik ben steeds terug naar nl gekomen voor controles en bevalling ma dat komt omdat ik nog verzekerd was in nl. wel paar x controles gehad in be en dat kon ik doorgeven aan mijn verzekering. verder weet ik niet hoe het werkt. ze vroegen mij of ik in nl bleef lopen met de controles etc. denk dat ze het anders idd opsturen of een dossier voor je maken die je mee kunt nemen
Toen ik zwanger was van de oudste zijn wij verhuisd naar Duitsland. De eerste zes maanden ben ik onder controle geweest van onze HA, bij uitzondering want hij "deed" geen zwangere dames meer, Maar omdat wij verhuisplannen hadden wilde hij het wel doen. Na de zes maanden waren we nog niet verhuisd maar ben wel overgedragen naar een VK in de buurt van onze nieuwe woonplaats. Uiteindelijk ook daar bevallen. Je vraagt gewoon alle gegevens op en neemt die mee naar je nieuwe VK/arts. Zo doe je het ook met je tandartsgegevens en je HA-gegevens. ZH-dossiers kun je ook opvragen, maar kun je eerst ook achterwege laten (wanneer je binnen NL verhuisd) Bij verhuizing naar buitenland zou ik denk ik ook die dossiers meenemen/opvragen.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap verhuisd naar een andere stad (rond de 20 weken). De eerste 20 weken heb ik onder controle gestaan van een vk in de woonplaats waar ik toen woonde en na de 20 weken heeft een andere vk het overgenomen. Ik ging te ver verhuizen om bij dezelfde vk te kunnen blijven. Ik heb niet een speciaal dossier ofzo meegekregen, alle uitdraaien gaven ze toch altijd al en deze info was genoeg voor de nieuwe vk. Toen ik wist dat ik ging verhuizen heb ik me al ingeschreven bij de nieuwe vk en voor de eerste afspraak hadden ze wat meer tijd ingepland zodat het weer een soort intake was. Hierdoor was er genoeg tijd om even goed de zwangerschap en vorige zwangerschap/bevalling te bespreken. En alle gegevens in te voeren. Ik heb geen problemen ervaren door of tijdens deze wisseling. Mijn schoonzusje is zelfs met 36 weken overgestapt door een verhuizing en heeft haar nieuwe vk maar een paar keer gezien voor de bevalling, maar dit niet als negatief ervaren.