Echo 17w5d en baby al flink?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door eltigra, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Ik had vandaag een echo om te kijken of het vruchtwater voldoende was en toen merkte de echografiste op dat het nu al een flinke baby was.
    Heeft iemand dit ook al eens gehoord rond deze termijn en wat hield dat later in? :)

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Bij de 20 weken werd er gezegt dat hij heel klein is, nu met 30 weken word ik geschat op 8 pond. Dus zou je er niet te veel van aantrekken.:D

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Niet meegemaakt, maar ik zou me er nog geen zorgen om maken. Kindjes groeien met een verschillende snelheid. Wellicht heeft 'ie net een groeispurt gehad en blijft het de komende weken wat stabieler qua groei.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat is flink?
    Bij onze 20 weken echo werd ons kindje geschat op 500 gram en het hoofdje had een doorsnee van 6,8cm. 3x gemeten.

Vorige week ook een echo gehad en weer gezien dat het kindje groot is. Bij ons is er geen paniek ( bij de gyn/vk) die zagen meteen dat het hele kindjes juist goed in proporties is alleen het is groot/lang. Naja, moeders is 1.76m en vaders is 1.95m

Vaders heeft een groot hoofd en hij en zijn broers waren allemaal tussen de 8 a 9 pond bij de geboorte.

Kan ook zijn dat je kindje nu flink groeit en het straks wat rustiger aan doet.

Ik maak me er dus niet druk om. Vind het wel grappig, een reusje! Lekker druk ook
    In de buik. Mijn zorg gaat meer uit naar mijn arme punani...

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik had vandaag de 20 weken echo.

De 20 weken echo was in orde. Wel was ukkie wat groter dan gemiddeld werd gezegd, met name zijn hoofd, maar wel binnen de marches en nierholtes...

Ze zei bij het opmeten van de nierholtes ineens: "Ow die zijn wat aan de grote kant"..ik gelijk in de stress ik denk wat betekend dat.
    Blijkt dat als de nierholtes groter zijn dan 5 mm ze er vanuit gaan dat de toevoer van urine naar de blaas niet goed werkt.
    Bij t ukkie waren de holtes nu exact 5 mm. Ook iets groter dan gemiddeld. Ze zei erna dat de blaas gewoon goed gevuld was en dat alles naar behoren werkt. Dacht echt..zeg dan niks erover en zeg gewoon dat het goed is ipv mij in de zenuwen helpen.

Ondanks dat ukkie nu iets groter is dan gemiddeld blijft het termijn gewoon kloppen. Hij werd geschat rond de 25 cm en 350 gram nu.

Lip was mooi dicht, hart zag alles er goed uit en alle andere afmetingen waren in orde.

Ze eindigde ermee dat alles goed was en geen reden tot zorgen. toch blijven die nierholtes in mijn achterhoofd zitten nu...hmm

Ik ben ook benieuwd of het nou uiteindelijk een kindje zal zijn met bijv een groot hoofd of iets...Geen idee.

6. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Tegen mij zeiden ze precies hetzelfde! Alleen de opmerking erachteraan dat het door het geslacht kon komen, wat ik nog niet wist op dat moment...blijkt dus dat dat bij jongens heel veel voorkomt en dat het inderdaad geen reden tot ongerust zijn is. Rare mensen die echografistes :D zeg dan niks of gewoon alles in een keer..

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ja idd dat had ik ook. hou dan je klep...:p

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij kregen bij de pretecho met 17wk te horen dat ons mannetje voor liep op groei. Hij zat op de P88 lijn. Met de 20wk echo zat hij weer rond de P50, hij kwam bij de 17wk echo waarschijnlijk net uit een groeispurtje.

Deel Deze Pagina