Verloskundige geweest, niet echt spannend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cass001, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Vandaag eerste afspraak bij de VK.

    Ze werken met een team van 5 en krijg bij ieder bezoek een ander zodat je ze allemaal kent. Waren wel aardig, maar ja nu met het internet vertellen ze je niks nieuws meer....read it all..

    Nu zit 5 minuten van mij vandaan een pret-echo bureau ben ik geweest met 7 weken, hartje gehoord en gezien maar waren 2 vruchtzakjes, dus beste als ik rond de 9 weken terugkwam. Dus gedaan, ander vruchtzakje was opgelost in het lichaam. Totaal kosten van 2 bezoeken 15 euro. Maar vond de bevestiging meer dan waard. Ik zou ook een week verder zijn na meeting, dit verklaart ook dat ik zo vroeg positief testen. (5 dagen voor NOD)

    VK vond het niks dat ik geweest was, ze zei geduld is een schone zaak :confused: Ik wilde gewoon weten of er leven zat en of het goed zat.

    Ze heeft zelf met een doptone geprobeerd het hartje te zoeken, maar we hoorden alleen mijn bezige darmen, ze kon niet geloven dat de uitwendige pretecho het hartje vorige week binnen 15 sec gevonden had met 176 bpm, maar heb het zelf gehoord en gezien. (foto van :) )Ze zat wel zeker 5 cm op een andere plaats te zoeken dan de dame van de Echo. Waarschijnlijk is het makkelijker als je er beeld bij hebt, zodat je de Uk kan opsporen.

    Afijn lang verhaal, maar ben er niet blijer van geworden je begint dan toch te denken.......klopt het niet meer. Maar wil hier niet aan toegeven en gewoon doorgaan met positief broeden.

    Hebben meer van jullie ervaring met Doptone rond de 9 a 10 weken?

    gr. cassandra
     
  2. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik zelf heb hier geen ervaring mee.
    Ik neem aan dat hetzelfde is als een bellytalk.
    Hieronder heb ik een link gevonden die daar over gaat:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=doptone
    En dit is wat Jolanda ervan zei:
    Hopelijk heb je er iets aan.
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Cass,
    Het is niet vreemd om bij dit termijn van de zwangerschap nog geen hartje te horen d.m.v de doptone.
    Soms is het zelfs bij 11 a 12 weken nog lastig. Zo'n kleintje "zwemt"alle kanten op dus maak je niet ongerust. Als de verloskundige tevreden is dan mag jij dat ook zijn.
    Idd met de echo heb je er natuurlijk beeld bij en kunnen ze het hartje opzoeken. Dus dat gaat veel gemakkelijker. En wat de verloskundige zei over de uitwendige echo-->op zich heeft ze daar wel gelijk in, maar de een is de ander niet. Meestal krijg je rond de zeven weken een inwendige echo omdat er uitwendig nog niet zoveel te zien is. Maar zoals ik al zei wat bij de een niet is kan bij de ander wel zijn.
    Al met al probeer gewoon lekker te genieten.

    Hopelijk heb je hier wat aan.

    Groet kwebbel
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Mijn placenta lag heel erg laag. En daar door was het soms ook moeilijker om het hartje te horen in die periode! Vooral toen ik met 14 week kwam en ze het even niet kon vinden! Je schrikt je rot terwijl er niets aan de hand was!! Gr Carry
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik moest voor een extra onderzoek naar de gyneacoloog, ook hij ging het hartje luisteren van het kindje (nu ongeveer 4 weken terug). Vond hij het niet!!! We hebben zelf een bellytalk en ik vind het hartje altijd, dus ik zei tegen hem dat hij wat meer naar rechts moest gaan, want waar hij zocht vond ik ook nooit hartslag. Dat deed hij gewoon niet!! Ging hij toen in allerijl een echo maken om te kijken of alles ok was en natuurlijk voel je je dan toch onzeker, terwijl ik 2 uur voordat we naar het ziekenhuis gingen t hartje nog gehoord hadden. Conclusie: er was niets aan de hand met de baby... Goh wat een verrassing.... :x

    Mijn placenta lag eerst in de bocht, maar is nu meer naar boven aan t gaan en ligt nu bijna niet meer vooraan!
     
  6. tammie

    tammie Lid

    2 dec 2005
    9
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben met 10 weken en 1 dag bij de verloskundige geweest.

    Ze zei ook het zou leuk zijn als we het horen maar je moet niet schrikken als we het niet horen.

    Bij mij heeft ze het toen wel kunnen horen gelukkig!!!! Heb al twee miskramen gehad dus was erg gerust gesteld.

    Bij een tante van mij hoorde ze het met twaalf weken nog niet en op de echo was alles prima nu is ze 22 weken zwanger.

    Dus geduld is een schone zaak maar kan me voorstellen dat het moeilijk is heb ik ook.

    Groetjes Tamara
     
  7. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    Ik moet zeggen het baart me wat zorgen, maar meer ook niet. Heb vorige week donderdag het hartje gehoord (pretecho) en dat ze het nu niet vinden met de doptone ach ja ze heeft het 2 minuten geprobeerd en zat helemaal ergens anders te zoeken. En zoals ik nu lees kan je het met Doptone vaker niet vinden. Over 1,5 week een termijn echo.

    Ik was alleen wat terleurgesteld in de VK, buiten het hartje zoeken om, haar reacties en dat ze graag sprak over mijn lange volle haar, nagels, bruine buik en onze zaak. :( Ik weet; waarschijnlijk ben ik de bitch maar wil gewoon wat wijsheden horen over de zwangerschap en baby en geen zin om het over het uiterlijk te gaan hebben.

    Ik vond het bezoek aan de VK gewoon niet zo positief. Ze was zeker niet onaardig, maar ze zei dingen zoals; ga maar liggen dit is denk ik je baarmoeder :rolleyes:

    Maar ik schijn bij ieder bezoek een ander te krijgen zodat ik het hele team gezien heb. Dus wellicht zitten er VK bij die beter klikken.

    Het zullen mijn hormonen wel zijn,...

    gr. cassandra
     
  8. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Nou, ik kan me wel voorstellen dat je je aan je vk ergert. Vooral als ze je niks leuks of nieuws of interessants te vertellen hebt. Je gaat er uiteindelijk heen om je baby en je zwangerschap en niet om over koetjes en kalfjes te praten.

    Hopelijk krijg je een leukere bij je volgende bezoek.
     
  9. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    He cass001!
    Mag ik vragen waar dat pretecho centrum zit in eindhoven? Is dat toevallig het diagnostisch centrum of niet? En hoe lang duurt het voor je daar terecht kan en kan je daar gewoon buiten je vk om naartoe??
     
  10. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo het zit in Son, Echoson heeft ook een website, je kunt er vanaf 7 weken terrecht. En mocht het vrucht zakje te klein zijn kun je later kosteloos terugkomen (kost 15 euro) Ik ben er op eigen houtje naar toe gegaan, omdat ik met 3,5 week al wist dat ik zwanger was en de termijn echo toen nog 10 weken duurde, dus vandaar.

    gr. cassandra
     
  11. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Thankx ik zal eens gaan bellen!
     

Deel Deze Pagina