Graag lees ik jullie ervaringen mbt strippen. Ik loop nu al ruim anderhalve week met pijnlijke voorweeen, slaaploze nachten en alle andere bijkomende effecten van de laatste loodjes. Heb inmiddels in 1 week tijd al 3 maak aan de ctg gelegen. Vandaag controle gehad en ze hebben gekeken hoe het ervoor staat. Ik blijk nu 3 cm ontsluiting te hebben en ze hebben mij gestript. Heeft het bij jullie effect gehad, en zijn er nog tips om het een handje te helpen?
Helaas heeft het bij mij twee keer bij twee bevallingen niet geholpen. Verder helpt sex (als je vliezen niet kapot zijn) en tonic/ bitter lemon wil nog wel eens wat doen. Maar eigenlijk is de boodschap volgens mij dat het kindje toch zelf aan geeft wanneer het er klaar voor is. Sterkte!
Daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gevraagd toen en de verloskundige en gynaecoloog ook niet. Maar was bij de eerste 40 weken en 2 dagen en de tweede 41 weken. Dus ik ga er vanuit 1 of 2 cm omdat ze anders uberhaupt niet bij de vliezen kunnen.
Bij de tweede gestript bij ongeveer 2 cm en kreeg direct lichte weeën en paar uur laten zette het door. Weet niet of aantal cm iets zegt, meer of ze een goed bij kan. Bij derde ook 2 cm maar toen kon ze er niet goed bij. Succes
Aangezien je ontsluiting hebt kan het strippen goed gaan helpen!! Succes Jane!! Eindelijk mogen jullie je lieve kleine wonder ontvangen. Succes!!
Mij hebben ze met 2 cm gestript.... uur later verloor ik me slijmprop... en 6 uur later braken me vliezen... 4 en half uur later is me zoon geboren... ging vrij vlot dus allemaal na t strippen... Succes... :-D
Ik ben met 37,2 gestript en had toen ook 3 cm ontsluiting. Die middag begonnen de buikkrampen en dat bleef hele dag aanhouden. Volgende dag nog steeds en toen s middags zh gebeld, wat ik het beste kon doen. Moest voor zekerheid op controle komen, bleken dus echt wel weeën te zijn, werd aan ctg gelegd en bleek 6 cm ontsluiting te hebben. Helaas 6 uur later nog maar 7 cm. Aangezien dochter het niet leuk meer had binnen werd het toen een spoedkeizersnede. Ik dacht dus ook dat het behalve wat buikpijn niets had gedaan, want iedereen zegt altijd als je een wee hebt voel je dat meteen....
Bij de 1e met 41 weken gestript. Ze kon er toen net niet bij. Heeft wel de boel geprikkeld. 2 dagen later 1cm en toen gestript. Snachts begon het. De 2e met 40 weken gestript. Had al cm. S middags begon het gerommel, om 22.00 uur weeen en om 2 uur geboren.
Vraagje he? Nadat ze het bij jou had geprikkeld.. voelde je toen ook iets van voorweeen of menstruatiepijnen naderhand? Ze hebben bij mij net gevoeld, ze kon er nog niet bij maar had al wel wat verweking.. sinsdien heb ik dus best veel harde buiken en menstruatiepijntjes.. maandag gaan ze me weer proberen te strippen.
Balen dat het geen effect heeft gehad. Bij mijn zus werkte het wel. Ook bij 3 cm gestript 15 uur later had ze der kindje in der armen. Hopelijk komt je kindje snel!
Ja. Harde buiken en menstruatiepijntjes. Beetje bloed. Het was verweekt en ze heef het een beetje "los gewoeld". 2 dagen later was er net en cm en kon ze wel (met beetje moeite) bij de vliezen. Ze kon toen strippen en dit zette door.
Oke! Dankjewel.. ik hoop dat er maandag ook wat veranderd is bij mij! Bij mijn zoontje heeft het ook gewerkt, was toen alleen al 40.4 en had 1 cm ontsluiting.