2 dingen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Whitepearl, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

Sep 7, 2013
    518
    1
    18
    1 ik val elke keer bijna flauw ik eet goed en bij mijn laatste controle was mijn bloeddruk prima ik snap er niks van ik ben 13 weken en 4 dagen ook voel ik me vreselijk moe.

2 bij mijn vorige zwangerschappen had ik hele erge bekkenklschten ik zakte er op het einde echt doorheen als ik geen band droeg.
    Deze zwangerschap is het weer direct op komen zetten heb al veel pijn maar voor mijn werk moet ik een trap op en de wc is beneden dus weer trap af zo gaat het de hele dag als ik thuis kom heb ik vreselijke pijn wat moet ik hier toch mee?
    Ik zit nog zo vroeg en moet nog wel effe werken

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is niet zo mooi. Heb je bij de controle ook gezegd dat ja steeds flauwvalt? Misschien anders een bij de huisarts langs gaan die wert daar misschien wel wat meer vanaf dan een verloskundige...!!

Misschien jezelf meteen bij de bekken fysio melden? Deze kan je misschien met oefeningen of advies helpen om toch nog wen tijd vooruit te kunnen?

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Wat vervelend zeg. Ik heb dat flauwval gevoel tot een week of 16 gehad. Kwam bij mij wel door een lagere bloeddruk. Mij werd geadviseerd om altijd iets hartigs / zoutigs op zak te hebben. Bij mij werkt zoute drop in de regel wel. Gelukkig voelde ik het wel aankomen zodat ik kon gaan zitten als het dreigde mis te gaan.
    Nu heb ik er bijna geen last meer van gelukkig.

4. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

Sep 7, 2013
    518
    1
    18
    Ik loop bij de gyn maar ik had het niet gemeld omdat er behoorlijk wat dingen aan bod moesten komen dus was het vergeten niet zo slim met 16 weken krijg ik mijn 20 weken echo in een ander ziekenhuis en dan pas met 18 weken weer terug bij mijn eigen gyn dus voorlopig zie ik ze niet

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Vooe het flauw gevoel zou ik toch even de huisarts bellen misschien kunnen ze bijv je ijzer even checken. De bekkenpijn kun je daar ook aankaarten en bel even bekkenfysio. Ik lees wel vaker dat sommige vrouwen gewoon vroeg minder gaan werken of moeten stoppen. Ik geloof dat je dan via uwv wel uitbetaald krijgt omdat het zwangerschap gerelateerd is, dus kijk even hoe dat allemaal zit. Zover ik begrijp heb je nog andere kindjes en die hebben hun mama ook nodig. Je wil natuurlijk ook niet te lang doorlopen met alle gevolgen van dien

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik zou je gyn dan gewoon bellen hoor.. Niet afwachten tot je er weer bent met 18 weken.

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ook even bellen, kan ook zijn dat je ijzer veelste laag is. En advies vragen kan nooit geen kwaad

8. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Ik heb vanaf 12 weken ernstige bekkenklachten en vanaf 15 weken zat ik in de ziektewet. Je werk krijgt dit vergoed, omdat het een zwangerschapsgerelateerde kwaal is. Ik kan je alleen aanraden om jezelf niet voorbij te lopen. Een kennis van me is, na doorlopen met klachten, nooit meer van de BI afgekomen...

Verder zou ik mijn HB/ijzer laten controleren.
    Sterkte.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    collega van mij had het zelfde als jou, die bekken klachten..
    Die is nu al haast anderhalf jaar thuis, haar bekken zijn niet genezen tot nu toe!
    Ga er meer naar een arts! En neem tijdig maatregelen! Dat gun ik namelijk niemand!

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Ik zit al vanaf 11 weken zwangerschap thuis met o.a. flauwtes, duizeligheidsklachten, hoofdpijn, spierzwakte en moeheid. Ik heb een lage bloeddruk (bij langer staan en/of inspanning daalt mijn bloeddruk nog verder omlaag), een laag Hb, soms ook glucose tekort.
    Helaas is er heel weinig aan te doen. Je zou evt. nog je Hb kunnen laten controleren. In mijn geval doen ze er niets aan en krijg ik geen medicatie. Ik neem wel zwangerschapsvitaminen met o.a. ijzer. Helaas blijft mijn Hb aan de lage kant (6.6 mmol/l) waarbij ik mij niet lekker voel.
    Veel water drinken is goed voor de bloeddruk, rustig opstaan, niet te lang stilstaan.

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Slik je multi vitaminen? want denk dat je te kort hebt aan ijzer.
    Kwa moeheid moet je ook niet vergeten dat je lichaam druk bezig is 24/7.

En je bekkenklachten, niet te lang mee wachten inderdaad even naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de bekkentherapeut.

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat eerder ook al is aangegeven zou ik gewoon even met het ziekenhuis bellen. Hopelijk kunnen ze je snel helpen, of even je bloed laten nakijken ofzo.
    Ik vergeet ook nogal snel dingen te vragen in het ziekenhuis. Daarom maak ik vaak een lijstje voor ik ga. Misschien helpt jou dit ook?
    Hopelijk voel je je snel beter!!

Overigens helpt zoete drop beter tegen een lage bloeddruk dan zoute drop...

Share This Page