Ivm met een BBZ is me toentertijd op het hart gedrukt dat ik om een eerdere echo mocht bij een volgende zwangerschap.. Helemaal goed, dus ik heb vorige week netjes een afspraak gemaakt en zij hadden het liefst dat ik dan 2 Juni langs zou komen, ik zou dan 7.3 weken zijn.. Sinds afgelopen zondag heb ik alleen roze verlies, gisteren werd dat bruin verlies.. Het is niet veel, gaat niet hele dagen door en soms is het alleen 's ochtends wanneer ik van bed kom en dan 's avonds weer een veegje.. Maar omdat ik 2 miskramen heb gehad en dus een BBZ begrijpen jullie dat ik er helemaal doorheen zit.. Zondag had ik de moed al opgegeven en was ik er van overtuigd dat het mis zou gaan! Inmiddels weet ik het niet zo goed meer en gaat het van dolgelukkig naar diep ongelukkig! Dit ga ik dus zeker geen 2 weken meer volhouden.. Dus ik vanmorgen dapper het ziekenhuis gebeld of de echo een week eerder mocht.. Had uiteraard weer een kenau van een mens aan de telefoon die mij doodleuk wist te vertellen dat bruinverlies niet zoveel zegt.. Ik heb haar netjes gevraagd of zij ook 3 miskramen heeft gehad, want mij zegt het heel wat.. Anyway, de echo is nu gepland voor aanstaande dinsdag en dan ben ik 6 weken en 3 dagen, maar ik moest er maar rekening mee houden dat ik dan veelte vroeg ben.. Maar of ik ben echt knap onnozel of zij maakt me wat wijs, maar er is dan toch wel een redelijk kans dat je een hartje kunt zien kloppen? Mits het goed zit natuurlijk.. Ben benieuwd hoe jullie ervaring is..
hallo, Ik heb vorige week een vroege echo gehad. Ook meerdere miskramen gehad en nu (morgen al weer 2 weken) bloedingen. Niet heel veel.. eerste week elke keer goed rood toiletpapier na een week nam het af en nu is het voornamelijk s'morgens bij de eerste/tweede plas en tussendoor af en toe licht roze. 2 weken geleden meteen gebeld... moest aan kijken en hormoon prikken.. op maandag en woendag geprikt! goeie hoogte en goeie stijging. Toen de vk woensdag de uitslag door belde was ik helemaal overstuur. (hormonen ofzo) en toen heeft ze tijd voor mij gemaakt zodat ik meteen kon komen voor een echo. Heel fijn, ondanks dat er niets te zien was... alleen een lege vruchtzak. ik zou eigenlijk ruim 6 weken moeten zijn maar ze gokken mij een weekje minder ver. (goed mogelijk want heb gerekend vanaf mijn miskraam van 31 maart, cyclus dan daardoor anders zijn verlopen). Je zou denken dat een lege vruchtzak stress mee brengt maar het gaf mij juist rust! Jammer dat ik toch een weekje minder ver bleek te zijn maar voor toen zag iig alles er goed uit. Houd er dus gewoon rekening mee dat er nog niet voldoende te zien is. Het is heel moeilijk om nu te bepalen hoever je precies bent en 6 weken is daardoor kielekiele. Er kan een hartslag zijn maar het kan ook zijn dat je toch iets minder ver bent en dit er dus nog niet is. ik mag dinsdag weer! Dan moet alles goed zijn!! Suc6!!
Ik heb een echo gehad mer 6+4 en toen was er al een mooi klopoend hartje te zien. Ook met 5 weken en nog wat een echo gehad want had ook bloed verlies. Ze sei dat ik mocht langs komen maar dat er nog niks te zien was. Wilde alleen een bbz uitsluiten.
Eerste echo hier met 6+2 en een mooi kloppend hartje toen hoor!! Positief blijven en dat soort negatieve mensen lekker negeren!!
Ik heb met exact 6 weken een (inwendige) echo gehad en zagen mooi een hartje kloppen. Ik denk dat de kans best groot is inderdaad dat er hartaktie te zien is maar hou in het achterhoofd dat het niet zien van een kloppend hartje niet direct hoeft te betekenen dat het mis is (makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal als je al 3 miskramen hebt gehad lijkt mij) ..met die instelling ben ik toen naar de vroege echo gegaan...
Hey meis, kloppend hartje is dan al wel te verwachten hoor! Kan beginnend zijn, maar hier 2x sterk kloppend op die termijn.
Bedankt meiden voor de reacties.. Zou gewoon zo fijn zijn (als het nog goed zit) dat je dan daadwerkelijk een hartje ziet kloppen.. Niet dat er dan niks meer kan gebeuren, maar voor mijn gevoel.. fem84, voor jou ook onzekere periodes dus! Hopelijk ziet het er dinsdag hartstikke goed uit! Zal voor je duimen.. Ik kan niet minder ver zijn eigenlijk of het moet een late innesteling zijn geweest, maar ik ben zeker van mijn eisprong.. Ik focus me overigens ook niet heel erg op dat hartje hoor, maar ik vond haar opmerking zo debiel, denk ga het eens vragen aan de ''kenners''! Als er maar iets te zien is waarvan het erop lijkt dat het toch een goede zwangerschap is dan spring ik natuurlijk al een gat in de lucht..
En dit vind ik dus zo raar.. Want ik heb eerder een BBZ gehad en hier doen ze er zo laconiek over.. Ik heb overigens niet de klachten die ik toen had, dus nu maak ik me daar ook niet zo'n zorgen over, maar het is wel een vreemd beleid van het zkh! Hopelijk blijft bij jou ook alles goed gaan, heb je topics her en der gevolgd! Is je van harte gegund..
Inwendig is vaak dan een hartje te zien. Heb zelf met 6.3 weken een uitwendige echo gehad en daar was nog geen kloppend hartje te zien, bij 7 en halve week toen wel uitwendig een mooi kloppend hartje.
Nou ik heb nooit een bbz gehad hoor maar omdat ik anders niet langs mocht komen heb ik het toen wat aangedikt. Ik loop wel bij fertiliteit maar dat moet niet uitmaken. Bedankt trouwens! Morgen mogen we weer spieken naar de kleine.
Ik vind het raar dat ze je eerste afspraak zo 'laat' gepland hebben. Ik heb vorig jaar een bbz gehad, er werd mij toen ook gezegd dat ik vroeg een echo zou krijgen. Op 29 april heb ik positief getest en op 5.2 weken mijn eerste echo gehad. Er was niet veel te zien, maar dat was ook niet de bedoeling. Deze echo was enkel bedoeld om uit te sluiten dat het niet weer een BBZ is en die echo heeft mij echt goed gedaan. Er was een vruchtzakje en een dooierzakje te zien. Vrijdag mag ik terug en ben dan 7.2 weken! De kans dat je een hartje hoort is reeel, maar als je niets ziet wil het ook niets zeggen. Bij mijn zoontje was er op 6.1 weken nog geen hartje, een week erna wel!
Vond ik ook, ze zeiden toen ook 5 weken.. Maar goed het is maar net wie er zit geloof ik.. Ik had liever zelf ook wat later!
Ik zou volgens mijn berekening (late eisprong) een dag verder zijn dan jij. En ik moest ven reageren want ik heb sinds vandaag ook wat roze vegen gehad. Ook vanmiddag een echo gehad die stond al gepland ivm miskramen en het hartje klopte al! Maar wat ik ook nog wil zeggen is dat ik bij mijn eerste 2 kids nooit bloed heb gezien maar wel bij de laatste 4 zwangerschappen incl. Die van me jongste wel. Dus het kan beide kanten opgaan en zolang er geen stolsels of heftig bloedverlies is moet je zeker goede hoop houden.
Wat een narigheid, hopelijk is t nu een keer goed. Volgens mij heb ik in mijn fotoalbum een echo staan, die is gemaakt met 6 weken en drie dagen. Was een mooi hartje zichtbaar
Dank je wel, dat doe ik ook zeker hoor hoop houden, maar soms verlies je de hoop even omdat ik nog nooit een positieve afloop heb gehad.. Heb gelukkig geen heftig bloedverlies en stolsels en ook geen krampen.. Fijn dat bij jou alles goed was!
Ik mocht na 2 missed abortions en 1 miskraam nu met 6 weken en 4 dagen komen. Foto heb ik toegevoegd. Het was een inwendige echo en er was een duidelijk kloppend hartje te zien! Ik duim voor je!!
Ik had met 6 weken een "goede" echo maar geen kloppend hartje. Heel normaal zei de gynaecoloog. Anderhalve week later een mooi kloppend hartje. M'n schoonzus heeft ook 3 miskramen gehad en deze zwangerschap bloedverlies. Ze mocht toen met 6w+1d komen en er was geen hartactie. Een week later wel en inmiddels staat ze op knappen! Die 1e weken mochten wat mij betreft geschrapt worden 😜. De moed niet opgeven hoor, al is dat soms moeilijk. Ik duim mee dat het goed zit. Vervelend dat ze zo naar reageren. Je belt al niet voor je lol.