Hallo allemaal, Ik ben vandaag 7 weken zwanger en heb morgen mijn eerste echo bij de gyn. Zal wel inwendig worden, dat maakt me ook niet zoveel uit. Maar ik vind het zoooooo spannend, je hoort en leest zo vaak dat er iets niet in orde is....herkent iemand dit?
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik had precies hetzelfde. En als deze echo goed is ga je je weer zorgen maken om de volgende (ik tenminste). Maar laat je niet te veel afschrikken door alle verhalen. In de meeste gevallen gaat het gewoon allemaal goed. Heel veel succes morgen.
Het blijft altijd spannend zo'n 1e echo. Ik had het toen ook, zenuwachtig dat ik was, jeetje zeg ik heb een paar nachten onrustig geslapen. Heel veel succes morgen, hopelijk zie je een mooi kloppend hartje. Liefs wolly
Toen ik ruim zes weken zwanger was heb ik ook een inwendige echo gehad. Gek genoeg was ik daar helemaal niet zo zenuwachtig voor. Mijn man is niet eens mee geweest. Anderhalve week daarvoor waren we 's nachts naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik verdacht werd van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Op die echo zie je alleen maar een vlekje. Op de tweede echo heb ik het hartje al zien kloppen en dat was echt heel erg bijzonder. Volgende week vrijdag heb ik mijn termijn echo met ongeveer 11 weken. En daar ben ik wel zenuwachtig voor.
Ik herken het wel een beetje ook al was de situatie bij mijn eerste echo anders. Ik dacht toen dat ik al bijna tien weken zwanger was maar achteraf was het pas zeven weken en vijf dagen. Daarom was er nog maar weinig te zien. Alleen de dooierzak en het kloppende hartje. Ik was toen behoorlijk teleurgesteld. Het is wel een geruststelling als ze je kunnen vertellen of het om een 'goede' zwangerschap gaat, of om een buitenbaarmoederlijke.
Het hartje klopt, wowwwww wat een wonder om dat te zien, zo mooi! Ik loop al de hele avond met een grijns op mijn gezicht en hopelijk blijft die heeeeeel lang nog zitten!
Gefeliciteerd, en ik zie dat je donderdag alweer voor een echo mag. leuk hoor, zo snel achter elkaar. Dan blijft die grijns ook goed zitten.