verloskundige is nogal bot

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Twinkle81, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Eindelijk is onze kleine meid geboren. Helaas ging het opstarten met borstvoeding wat moeilijk. Ze is onverzadigbaar en zuigt zo sterk dat mijn tepels binnen 5 minuten kapot gaan. Reden genoeg om te gaan kolven zodat ze toch borstvoeding kan krijgen. Aanleggen doe ik niet, want dat zorgt voor heel veel onrust bij onze baby. Tja, verloskundige die op bezoek kwam vond dat duidelijk niet leuk. Zij was niet degene die mij bij de zwangerschap en bevalling heeft begeleid trouwens. 2e keer dat ze langskwam was voor de hielprik. Ze vond het al niks dat ik mijn vriend onze dochter vast liet houden ipv dat ik dat zelf deed, maar bij mij ruikt ze de melk en dan wordt ze juist onrustig. Zegt ze naderhand dat een troost slokje melk wel kan. Dat vind ik niet, want ik zit vervolgens met een overstuur kind omdat ze weer melk wil. Zij hoeft niet een paar uur met een huilende baby te zitten!
    Vandaag was ze er weer. Nu ging ze mij de les lezen over dat we zo klein wonen! Ja, het is een 2 kamer woning en ja, we hebben ook 3 katten. Maar ze insinueerde dat ik of moest verhuizen of de katten maar weg moest doen! Het waren niet mijn hormonen, want mijn vriend en de kraamzorg hoorden het ook. Ik ben zo kwaad en teleurgesteld nu. Ze geeft mij een heel slecht gevoel. Alles wat ik doe is verkeerd lijkt het wel, want overal is kritiek op. Ik kies er niet voor dat onze andere woning (200km verderop) na bijna 2 jaar nog steeds niet wordt verkocht. Ik zit daar zelf ook mee. Deze woning staat te vol om te verkopen, dus eerst moet die andere weg. En de katten weg doen? Mijn 13 jaar oude vriendjes die de baby juist goed accepteren? Sorry, maar dat kun je toch niet tegen iemand zeggen?

Binnenkort een afspraak maken voor de nacontrole. Ik denk dat ik maar vraag of ik bij iemand andere terecht kan, anders wordt het gegarandeerd ruzie. Geen idee of ik dat kan eisen, maar anders hoeft die nacontrole echt niet van mij.
    Ik moest even mijn verhaal kwijt hoor. Pff, die hormonen en korte nachten en dan dit erbij... Best zwaar zo'n kraamweek!

Ik vraag mij toch af of er met zijn die het niet eens zijn met de verloskundige of dat ik nu echt zo eigenwijs ben door haar 'adviezen' niet op te volgen

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 31 jan 2015
    Laatst bewerkt: 31 jan 2015
    Ipv onduidelijke en niet-directe opmerkingen maken over hoe jij omgaat met de opstartproblemen die je nu ervaart, kan ze je beter écht helpen, namelijk door
    jou het telefoonnummer van een lactatiekundige te geven. Die kan je gelukkig helpen om te kijken waar de onrust vandaan komt, je kindje weer aan de borst te krijgen en te houden :) (want dat kan hoor,soms heb je gewoon hulp nodig ipv zelf aanmodderen).

En voor de rest: verspil je energie er niet aan, je hebt wel iets beters te doen toch?
    Je kindje knuffelen bijvoorbeeld :p
    Die opmerkingen gaan nergens over, dus laat het gaan..
    Als het je echt heel erg dwars zit, kan je er over in.gesprek gaan, of een ander vragen, maar gelukkig heb je maar 1 nacontrole, en dan is het klaar.
    Mocht je een wens hebben voor een 2e kindje, dan is het wel een ander verhaal.
    Ik ben bij de oudste van praktijk geswitched, omdat ik me zeer ongemakkelijk voelde (was echt een gek mens)...

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Tuurlijk kun je vragen voor een ander bij de nacontrole! Bij mij werd aangeraden de vk te vragen die de bevalling had begeleid... Gebruik je dat toch als smoes?

Eigenlijk zou je ook wel een mail kunnen sturen dat je die opmerkingen niet op prijs stelde.. Ze begeleidt tig vrouwen, als ze die allemaal zo beledigt ... Kun je best even op wijzen dat het niet goed over komt! Daar bewijs je al die andere vrouwen een dienst mee! Mijn vk had me ook een borstvoedingsadvies gegeven wat niet klopte, heb ik achteraf ook nog over gemaild toen ik er achter kwam, al had het voor mij geen zin meer dan misschien wel voor een ander!

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Je kan zeker aangeven dat je iemand anders wil voor de nacontrole.. Bij onze tweede zoon hadden wij een vk waar het dus niet zo lekker mee liep met de bevalling..
    Heb in de nacontrole aangegeven niet met haar een gesprek wilde doen.

Nu zit ik inmiddels weer bij dezelfde praktijk en heb het inmiddels uitgesproken.. Maar het blijft wel in je achterhoofd spoken

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou dat klinkt echt niet leuk!
    Ik zou om de VK vragen die bij je bevalling was en zelf zou ik in dat gesprek wel vertellen wat er is gebeurd met de andere VK en aangeven dat je dit naar vond en eigenlijk heel ongepast en onaardig (dat vind ik tenminste als ik je verhaal zo lees)

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat een raar mens, in plaats van met adviezen en tips te komen (zoals een lactatiekundige aanraden) zegt ze min of meer dat de katten weg moeten of dat jullie moeten verhuizen.
    Je hoeft niet bij haar op controle hoor. Zeg gewoon dat je degene wil die je bevalling heeft gedaan omdat je het daar nog over wil hebben.

Maar jij kan je kindje niet zelf vast houden? Op een gegeven moment moet ze toch vol zitten en niet meer melk willen?

Overigens ben ik zelf na 2,5 weken gestopt met bv omdat het, om meerdere redenen, niet meer ging. Toen ik op de nacontrole ging reageerde mijn vk juist heel begripvol en zei ze dat ik een goede beslissing had genomen. Geen gezemel over wat ik niet goed deed dus.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Bedankt voor alle reacties. Het is fijn te horen dat ik mij niet aanstel. Je wordt er toch wel heel onzeker van als een professional zo reageert. Gelukkig was oa de intake met het consultatie bureau met een verpleegkundige die helemaal op 1 lijn zat met mij. Dat deed mij erg goed (ik had verwacht kritiek te krijgen op het speengebruik bij een pasgeborene, maar ze was daar juist voorstander van, had zelf katten en een hond etc).

De afspraak voor de nacontrole moet ik nog maken. Ik wilde eerst rustig de kraamweek afsluiten en kijken hoe alles verliep. Ik moet zeggen dat ik het perfecte kind heb. Net als mijn vriend en ik een avondmensje, komt maar 1 keer per nacht (soms 2) en slaapt 's morgens na de voeding (waar ik haar wakker voor moet maken) weer verder, want uitslapen is fijn :D

Volgende week neem ik contact op met de verloskundigepraktijk en zal ik aangeven dat ik de nacontrole wil bij 1 van de 2 verloskundiges die mij bij de weeën/bevalling heeft begeleid. Dat geeft mij in ieder geval een hoop rust.

Deel Deze Pagina