Wij zitten in dillema wij hebben met mijn man zijn familie met niemand behalve zijn broer en vader contact. Maar beiden zijn heel verslaafd! En willen we niet als peet oom/vader. Nu willen we mijn vader en zus nemen. Nu spreken we wel mensen uit mijn man zijn familie maar ben heel bang dat zij negatief gaan doen. Maar hebben niet echt iets met hun. In het kort gezecht sporen ze niet echt aan ml zijn kant. Maar die durven dus wel hele dramas te gaan maken.
Jullie kunnen het beste bepalen wie er voor jullie kind kan zorgen ALS jullie er niet meer zijn.. Dus ik neem aan dat ieder ander daar respect voor zou moeten hebben toch? Volg je hart.. En hou even geen rekening met anderen uit de familie die daar een mening over zou hebben het gaat hier om jullie kind, dus jullie bepalen.
peetouders hoeven niet per definitie je kindje op te vangen als jij en je partner wat gebeurt, dat is larie en van de oude stempel. Volgens de wet ben je niet verantwoordelijk voor het kind. Dat kan natuurlijk wel, als je het laat vast leggen in een testament. Voor ons was peetouders kiezen ook lastig ivm kleine familie. Ik zou doen waar je je goed bij voelt. Jullie willen dat ju,lllie kindje in een gezonde en stabile omgeving opgroeit. Iemand die alcoholist of drugsverslaafd of medicijn verslaafd enz enz is, kan dat niet (altijd) bieden...
Wij hebben hetzelfde probleem. Mijn broertjes hebben wel een relatie maar zijn relatief jong (21 en 23) waarvan de oudste nog thuis woont. Het broertje van mijn man is al helemaal geen optie, schoonouders zijn gescheiden en mijn ouders zpuden het financieel niet kunnen dragen mocht er iets gebeuren. In onze vriendengroep zijn wij eigenlijk het enige 'serieuze' stel. Gelukkig hebben we nog even de tijd maar toch...heel lastig!
Ik ben nog niet zwanger, maar loop er ook al mijn hoofd over te breken. Ik heb zelf weinig familie waar ik contact mee heb. Ik zou het dus al van vrienden moeten hebben als ik een meter moet kiezen. Nu zijn bijna al mijn vrienden mannen. Ik heb eigenlijk maar drie goede vriendinnen en dan wil ik weer niemand voor de borst stuiten... ik dacht ook al van misschien twee peters te nemen dan.. ik ben er nog helemaal niet uit! Ik volg wel even mee want ik kan gerust wat advies in deze richting gebruiken.
Bij ons gaat het ook niet om hun als vervangende ouders als wij dood gaan hoor bij ons zijn Peters en meters meer vertroetelaars ieder petekind word flink verwend door zijn peter meter. Maar ik denk dat we het gewoon bij onze keuzen houden hihi