Verloskundige laat me met een kut gevoel achter

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loetje88, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Matras is zo beneden dan toch? ;) als vannacht je vliezen breken, pleur je zo t matras via de trap naar beneden en tadaaa plan B is klaar :)

    Fijn dat matras mag! Super dat de verloskundige dat prima vind
     
  2. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Haha nou ons bed is 200x210. Weenie of je dat zo beneden hebt. :roflmao: Nee kan vast wel dubbel. Hij is ook boven gekomen
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    O ja wij hebben een los matras nog extra hihi. Of anders matras uit bed kind, hier ligt ie op 80*200
    Anders zo'n vouwmatras halen bij de Jysk. Heb je ook nog een logeermatras :p
     
  4. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik snap wel dat je het lastig vind om zo op het laatst voor een keuze gesteld te worden. Op een gegeven moment heb je dat hele 'wat gaan we doen met de bevalling' gewoon duidelijk in je hoofd, en als je dat weer moet veranderen is vervelend. Maar ik zou ook gewoon proberen de knop om te zetten en te regelen wat je moet regelen. Matras trek je zo even naar beneden (hebben wij laatst ook gedaan ivm schilderen boven en beneden slapen), desnoods laat je je man een keertje oefenen. Succes met die laatste regeldingen, hopelijk voel je je snel weer kalm en vol vertrouwen!
     
  5. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Kan je met je man er over praten of met iemand anders die je kan helpen met overwegen? Het helpt bij mij vaak om even te kunnen sparren met iemand om het weer duidelijk voor mezelf te hebben.
     
  6. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik denk idd dat je het allemaal. Los moet laten..
    Er kan zoveel veranderen zo aan het einde van de zwangerschap. Dat je boven 100 kilo niet boven mag bevallen is overal bekend. De ambulance broeders mogen dat vanwege de arbowet en veilig werken gewoonweg niet tillen.
    En dat zou dan beteken dat er de brandweer voor ingeschakeld moet worden. Om je met zo'n hef ladder door het raam naar beneden te tillen.

    Je kan ook op het laatste moment nog in het zkh komen te bevallen doordat baby klem zit en dergelijke...

    Ik snap echt dat je een bepaald idee en gevoel over de aanstaande bevalling hebt. Maar je hoort ook wel een ander scenario al klaar te hebben in je hoofdje...
    Niets gaat vaak zoals je wenst.

    Heel heel veel geluk en succes nog de laatste weekjes.. Laat het allemaal lekker over je heen komen... Xxx
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    mijn start gewicht was al 114 kg deze zwangerschap en er is nooit iets gezegd. Sterker nog we hebben nadrukkelijk besproken dat ik dit keer wel thuis mag bevallen. Vorige twee keren mocht ik dit niet. Als het vanaf het begin duidelijk was geweest had ik dit ook niet als scenario in mn hoofd meegenomen. En om nou ineens met 39 weken hiermee aan te komen vind ik nogal wat. Dit wisten ze eerder! Bovendien wilde ik juist open minded de bevalling in omdat idd alles kan gebeuren en veranderen. Alle opties stonden open van thuis tot in het ziekenhuis. We hadden zoiets van we zien wel hoe het loopt. Alleen de vorige keer ging heel snel en het lijkt me een mooie laatste ervaring om thuis te bevallen. Tuurlijk weet ik dat dit niet vast staat. Maar scenarios in je hoofd hebben en weten wat je wilt geeft je rust. Dat er nu dus ineens dit geroepen wordt brengt veel onrust wat ik met al mn hormonen en emoties even lastig een plekje kan geven. Ik was namelijk al in die relax we zien wel modus aan het wachten op de bevalling. Nu moet ik dus ineens nadenken over beneden en hoe dat te doen en of ik dat uberhaupt wel wil. En eventueel daar nog spullen voor regelen. Dat geeft ineens onrust. Die keuzes had ik veel eerder willen en moeten kunnen maken ;)

    anyway...ik denk dat we gewoon maar gaan zien hoe het loopt. Ik ga niks regelen. Als het zo loopt dat ik thuis kan blijven en alles verloopt vlot dan blijf ik misschien wel boven of gooien we een matras naar beneden.
     
  8. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    precies dat! Je hebt alles doorgenomen in je hoofd wat je in welke situatie zou willen of doen. Dat geeft rust en ben je voorbereid.
    Ik moet alles even herzien en dan voel ik me vast snel beter.
     
  9. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Het is echt algemeen bekend dat je boven de 100 kilo niet thuis mag bevallen. Het mag wel maar niet boven of in een flat of zo. Wel beneden in de huiskamer op een zkh bed. En ook dat is heel fijn hoor.
    Lekker kaarsjes aan muziekje op de achtergrond heel huiselijk knus en warm...
    Dat ze dat niet nadrukkelijk gezegd hebben is idd niet netjes. Maar overal op internet en boekjes staat dat zo uitgelegd.
     
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    #30 Loetje88, 15 okt 2019
    Laatst bewerkt: 15 okt 2019
    Dat klopt. Dat heb ik ook vaker gehoord. En daarom heb ik het ook nog nadrukkelijk nagevraagd ;) begane grond of eerste verdieping is gezegd. Meerdere keren. Zelfs gezegd ben ik dan niet te zwaar voor boven. Het is allemaal besproken. Ze komen er nu alleen ineens op terug.
     
  11. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Wat hebben ze precies gezegd over de risico’s? Het heeft met ambulance protocol te maken. Bij planbare zorg (daar valt een bevalling onder) tillen ze je niet van de trap naar beneden bij >100 kg. Dan moet de brandweer komen. Het risico is dat het iets langer kan duren.
    Maar. De kans is natuurlijk extreem klein dat jij tijdens of na de bevalling door de brandweer weg getakeld moet worden omdat jij niet meer in staat bent te lopen. en je bent al twee keer bevallen, was dat zonder complicaties? Want dan heb ik helemaal zoiets van waar hebben we het over. Kijk, als je bekend bent met een fluxus of manuele placentaverwijdering, dan hebben ze een punt.
    Ik zou als ik jou was zou aan de vlk vragen wat nu precies de risico’s zijn.
     
  12. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik kan me voorstellen dat dit vervelend voor je voelt!! En je vk had het zeker ook eerder in de zwangerschap met je moeten bespreken.

    Maar goed, praktisch gezien zou ik de tips aannemen die al zijn genoemd: zorgen voor een matras dat je beneden op de grond kan leggen en en klaar is kees!

    Zelf maak ik ook wel eens met iemand de afspraak dat ik boven bevallen wel aandurf op voorwaarde dat wanneer ik inschat dat er extra risico's optreden we alsnog naar beneden gaan. Bijvoorbeeld bij persweeen die niet zo krachtig zijn, een placenta die er na 15 min nog niet uit is of ietsjes ruimer bloedverlies. Eigenlijk heb je in al die gevallen nog best tijd om (met ondersteuning) naar beneden te lopen en alsnog op dat matras te gaan liggen voor als er echt iets mis gaat.

    Maar goed, dan bespreek ik dat dus wel van tevoren zodat de bevallende vrouw ook weet dat dit kan gebeuren en dat er dan ook geen discussie over ontstaat. En sommigen kiezen er dan toch voor om alvast beneden te bevallen, geeft dan meer rust.

    Evt kan je dit ook voorleggen aan je vk hoe zij hier in staat.

    Ik zou verder proberen het van je af te zetten. Snap dat het vervelend is maar uiteindelijk gaat het erom dat je een gezonde baby krijgt en is het alsnog heel fijn als je thuis kan bevallen.
     
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    377
    63
    Dat ze je echt naar beneden moeten tillen is wel een uitzonderlijk scenario. Ze laten je eerder met hulp de trap aflopen. Ik ben 2 keer kort na de bevalling naar het ziekenhuis gegaan. En beide keren gewoon de trap afgelopen met ondersteuning van ambulancebroeders. En ik woog met kind erin ongeveer 75 kilo. Dus na de bevalling zal het minder geweest zijn. Maar ze tillen echt niet als het niet nodig is... of je nu boven of onder de 100 zit.

    Dus ik zou het gewoon boven doen. Ik denk dat ze je in een noodsituatie echt wel wegkrijgen. En in het geval van geen spoed dan laten ze je wel de trap af lopen.
     
  14. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    idd wat ik begreep puur het niet zelf naar beneden kunnen. Mijn vorige bevallingen waren in die zin zonder complicaties dat ik nog wel zelf de trap af zou kunnen denk ik. Wel beide met pomp gehaald. Eerste vanwege uitputting. Tweede vanwege navelstreng om de nek. Maar geen extreem bloedverlies of een placenta die niet kwam.
     
  15. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    dit wil ik idd gaan voorstellen. Gewoon de situatie aan gaan kijken. Als het allemaal vlot en voorspoedig gaat boven blijven en anders een matras naar beneden.
    Ik heb mezelf inmiddels weer kunnen herpakken en alles weer op een rijtje kunnen zetten. Gisteren kwam het zo uit het niets dat ik er helemaal van slag door was! En ga ook zeker nog wel weer benadrukken wat het met me heeft gedaan dat ze een week van te voren ineens hiermee komen.

    op naar een hopelijk vlotte voorspoedige bevalling!
     
    Muisje2016 en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.473
    3.330
    113
    Zelf woon ik 2 hoog, wist van die 100kg af en niet thuis bevallen ivm de trap.

    Heb voor mn bevalling overleg gehad en gevraagd moet ik dan niet in het zh bevallen. Mijn verloskundige zei dat ze de inschatting maken of iemand instaat zou zijn om naar beneden te lopen. Dus als ik zou willen had ik thuis mogen bevallen.

    Werd weer een inleiding:roflmao:

    Je kan er zelf alles van vinden en zijn waarschijnlijk hormonen maar je had het zelf kunnen weten. Als jij jezelf inschat dat je in vele situaties in staat bent naar beneden te komen ga er dan gewoon voor. En relax! Geniet nog even van de laatste loodjes.
     
  17. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    sorry maar dit vind ik echt een rare opmerking. Alsof het mijn eigen schuld is. Tuurlijk heb ik van de 100 kg regel gehoord. Dit hebben we ook besproken. Ik heb het gevraagd. Hele zwangerschap wordt er gezegd geen probleem geen probleem. En met 39 weken bellen ze ineens met dat ze het toch niet zien zitten. Dan vind ik het niet raar dat ik daar dan even van slag van raak. Is toch super verwarrend? En niet eerlijk dat ze dat niet eerder hebben gezegd?!
     
    caletto vindt dit leuk.
  18. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Haha de hormonen spatten bijna van m'n scherm af als k je reacties lees. Kom op, een bevalling kun je niet plannen. Dat weet je zelf ook, net zo goed als dat dingen op t laatste moment nog kunnen veranderen. Kijk gewoon hoe het loopt en bestel zo'n bed wat anderen al voorstelden en niet teveel medelijden met jezelf hebben ;). Ik kan me ook niet voorstellen dat je voor t zicht van je hele buurt uit je raam getakeld wilt worden ;). De vk doet het echt niet om je te pesten, jouw veiligheid en dje van je baby staan voorop. Ben blij dat je het thuis mag proberen, ik moet in t zh bevallen. Ook liever niet, maarja het is nu eenmaal niet anders.
     
    Roos12, Louise11110, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    haha ja dat heb je met 39 weken zwangerschap. Hormonen, emoties en gezonde spanning ;) inmiddels alles weer op een rijtje en het zal vast goed komen! We zien wel hoe het loopt. Het scenario beneden bevallen is toegevoegd aan de bibliotheek van bevallingsfilmpjes in mn hoofd:roflmao:
     
    Mamabella12 vindt dit leuk.
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.473
    3.330
    113
    Raar of niet je kan je ook afvragen of je het risico wil lopen vooral omdat je het weet. Dan het bij de verloskundige neerleggen. En jah het is raar dat ze eerst jah zeggen en dan het er toch weer over hebben maar protocollen. Snap dat je daar door boos kwaad gefrustreerd word.

    Maar zullen je hormonen zijn wat ik je wil zeggen geniet nog even van je zwangerschap. Het is niet helemaal te plannen.
     

Deel Deze Pagina