echo 4 weken erg onzeker

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Eleni, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleni

Eleni Lid

3 nov 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Standaard 4 weken echo
    Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een echo gehad en daaruit bleek geen kindje nog te zien, maar ook geen kloppend hartje, Nou weet ik wel dat het erg ng vroeg is. Maar aangezien de echoscopist mij vertelde dat ze nog niks kon zeggen, ivm wel iets zag maar ook niet wist of niet dit een bbz kan zijn? Moet ik volgene week weer terug voor een echo..

Nu heb ik best wel vragen, is het uberhaupt volgende week wel te zien met 5 weken? En of hoe groot is de kans op bbz?

Gr.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Waarom met 4 weken een echo? Dan KAN er ook niks te zien zijn, hooguit een beetje verdikte baarmoederwand.

Een hartje kan je op zijn vroegst met 6 weken en 4 dagen horen en dus ook met 5 weken zeker niet, de kans dat je dan iets ziet is ook minimaal.

Ik weet dat ivm medische redenen wel eens eerder een echo gedaan wordt dan 8 weken maar met 4 weken heb ik echt nog nooit gehoord.

3. Met 5 weken zou je een zwangerschapsring kunnen zien, maar zeker nog geen kindje.. Een kindje is met zo'n vijf en een halve week zichtbaar, een kloppend hartje kan vanaf 6 weken zichtbaar zijn, maar het gebeurt ook regelmatig dat dat pas een paar dagen later zichtbaar is.. Ik vind een echo met 4 weken ook wel héél erg vroeg, dan kun je inderdaad nog niets zien..

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik heb met de laatste een echo gehad met 4 weken en toen was er alleen verdikt baarmmoederslijmvlies te zien en meer niet.
    Met 4 weken kun je nog geen kindje zien.

Of je moet bedoelen 4 weken na je eisprong dus 6 weken zwangerschap?

5. ysa81

ysa81 Actief lid

1 dec 2013
    119
    0
    0
    Hoi ik wil je ff een beetje gerust stellen ik was net als jij zo in een twijfel ik heb een echo gehad met bijna 4 weken niks te zien dus niks niks moest week ernaa terug komen dus met bijna5 weer niks te zien wel verdikt baarmoederslijmvlies en een paar dagen later weer een echo en daar was een zwangerschapsring te zien. Ik zat net als jij met angst en twijfel vooral voor een bbz maar het is blijkbaar heel normaal dat je met 4 weken niks ziet dus maak je niet druk probeer posetieg te denken.ik ben nu trouwens alweer 13,2 dagen zwanger van de kleine twijfel ☺️Succes ik lees hier nog ff mee hoe het s gegaan trouwens hebben ze jou hcg waarde geprikt enzo ja hoeveel was die ? Gr

6. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Bij mijnend met 6 weken nog niet veel meer te zien dan een zwarte vlek.
    Ook ik sta er verbaasd van dat er überhaupt met 4 weken een echo is gemaakt. Of heb je al twee weken geleden positief getest? In dat geval ben je al 6 weken!

7. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hoi eleni
    Ik snap jouw ziekenhuis niet zo goed.:x ik had ook een vroege echo door omstandigheden.en ik had het zelfde als jouw ze twijfelden ook en waren ook bang voor een Bbz maar ik moest hcg laten prikken die was mooi en na 2 dagen terug komen en dan weer hcg prikken die was verdubbeld en weer echo en toen weer na twee dagen hcg 3dubbel verdubbeld.en weer echo en toen kwamen ze erachter dat ik gewoon pas 5 weken was.ik snap niet dat ze je een week in zenuwen laten zitten.bij mij zagen ze een zwangerschapsrondje en een vruchtzakje bij de laatste echo.
    Heel veel succes en knuffel

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier altijd 'vroege' echo's ivm risico bbz, maar toch nooit eerder dan 6,5 week hoor!
    Snap al dat 'vroege echo-gedoe' niet zo goed eerlijk gezegd (of er moeten nog andere redenen zijn?) Maakt alleen maar inzeker.
    Niets zien met 4 weken is heel normaal!

9. Eleni

Eleni Lid

3 nov 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen, ik ben nu al wat positiever ingesteld.. Ik heb geen hcg moeten prikken, ik heb een positieve test vorige week gehd, en er werd mij toen verteld om dan deze week die echo te maken, wat ik dus nu liever niet had gedaan. Maar het komt wel goed allemaal. Dinsdag krijg ik dan te horen, hoe het verder allemaal zit.

xxx

10. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Mijn eerste echo was met 5+1. Hier was alleen een leeg vruchtzakje te zien..

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je vorige week een positieve test had, dan was je toen waarschijnlijk al 4 weken. En dan zou je nu dus 5 weken zijn.

Wanneer was je ei?

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vorige week kan ook vorige week vrijdag geweest zijn, natuurlijk.

13. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Bij mijn 2de zwangerschap kreeg ik per ongeluk met 4 weken een echo, ik had intake bij de gyn ivm pcos het enige wat ze zag was verdikt slijmvlies daardoor vermoede ze dat ik zwanger kon zijn, na bloed onderzoek klopte dit, ondertussen wordt hij bijna 4 jaar. ik vind 4 weken erg vroeg want er valt dan echt niks te zien. Zou me er dus niet druk om maken

Deel Deze Pagina