twee vragen: sterilisatie / harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Napoleon, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoi

Ik heb twee vragen:

Net als in mijn vorige zwangerschap heb ik voortdurend harde buiken, wordt er helemaal gestoord van... ben al minder gaan werken en ga de komende weken steeds een beetje minder werken.
    Nu kom regelmatig in topics tegen dat vrouwen utrogestan en magnesium krijgen om de baarmoeder rustig te houden. Zou dit voor mij ook een oplossing kunnen zijn?
    Ik heb een luie baarmoeder en de gyn zei dat ze wel vaker zien dat de baarmoeder heel actief en geprikkeld is tijdens de zwangerschap en dat die baarmoeder zodra het kindje is geboren dan zegt van toedeloe! ik doe niks meer...
    Dit is bij mij dus al 2 keer gebeurd met veel bloedverlies(2,5 en 1,7L). Bij de jongste heb ik daarna ook bijna een jaar lang buikpijn gehad en volgens de gyn kwam dat omdat mijn baarmoeder nog steeds in de juiste vorm moest komen... maar goed, voor dat verder onderzocht kon worden hadden was ik onverwacht zwanger van dit cadeautje.

Ik ben erg bang dat het weer gebeurt en probeer het dus te voorkomen. Des te meer omdat ik mede door het vele bloedverlies 2x een PPD heb gehad.

Ik ben overigens onder controle bij de vk.

Voor ik zwanger raakte van dit cadeautje was ik me al wat aan het oriënteren op sterilisatie. Nu wil ik mij graag zo snel mogelijk na de bevalling laten steriliseren. Hoe snel kan dit na de bevalling?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Napoleon,

het is denk ik dan eens een goed idee om op consult te gaan bij de gyn. Gewoon even inventariseren of deze er iets mee kan en wat hij adviseert voor de bevalling. Waarschijnlijk volgens protocol een poliklinische bevalling die vergoedt wordt, een zogenaamde plaatsindicatie, maar je weet maar nooit; misschien kan deze je helpen met medicatie. Ik heb er zelf niet veel ervaring mee, dus ik kan je geen voorbeelden noemen. Bespreek het de volgende keer echt even met je vk. Al ben ik bang dat aan harde buiken meestal niets gedaan kan worden, alleen rust en regelmaat, maar probeer dat maar eens met een druk huishouden. Misschien hulp van de omgeving, je moet nog een eindje... En hoe meer zwangerschappen, hoe meer harde buiken is het vaak... Sterkte ermee.

Groetjes Brigitte

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    oh, en wat steriliseren betreft; dat kan volgens mij 6-8 weken na de bevalling al. Maar dat moet je eens even aan je vk vragen of direct aan de gyn als je er misschien toch heen gaat.

Groetjes Brigitte

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ok, dank je wel :D

Deel Deze Pagina