Verloskundige na keizersnee thuis?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Gezond, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat is ook zo Claartje...

Ach ik laat haar maar komen en ik zie het wel ;)

De huisarts komt hier idd ook aan huis om te kijken naar de baby en naar mij...

Ik bespreek het aankomende donderdag nog even met mijn gyn en dan denk ik dat ik maar eerst even een afspraak maak ofzo met een vk-praktijk... Heb ik ze in ieder geval een keer gezien hahaha

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb net toch maar even met de verloskundigepraktijk in het ziekenhuis gebeld waar ik ook onder controle sta...

Zij zeggen dat de huisarts het ook mag doen... Dus hoeft er niet persé een verloskundige aanwezig te zijn. Als de huisarts het wil doen is het ook goed...

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In de regio waar ik woon is het heel gebruikelijk dat de huisarts de nacontroles doen.... de vk `verlaten´ nooit de praktijk.

Ikzelf zat ook bij een gyn, kreeg een ks en toen ik na 3 dagen thuis was is de huisarts nog 3x langsgeweest... zijn verder geen grote bezoekjes hoor. Hij vraagt of het oke gaatm kijkt naar de baby, overlegt met de kraamhulp en staat in 5 min weer buiten als er niks bijzonders is. In ons geval is hij degene die opdracht gaf om mn zoon te laten prikken op geelzucht. Een kraamhulp constateerd dat wel maar heeft verder geen contact met bijv. het lab. (omdat hij een paar dagen oud was werd er een afpsraak gemaakt bij het lab zodat we in 1x doorkonden en niet hoefde te wachten)

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee precies Zeeuwsmeisje... Ik verwacht er verder ook niet veel van... Maar ik vind het met de huisarts zelf een stuk prettiger...

Ik kan mij hier wel in vinden in ieder geval... ;)

Ik had eerst zoiets van... En een kraamhulp over de vloer en dan komt de huisarts zelf nog kijken en dan ook nog een vk die ik nooit gezien heb en terwijl ik bij een gyn onder behandeling ben?!?
    Vond dat wat teveel van het goede hahaha

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier hetzelfde geval, maar ik heb zelf de vk gebeld in het begin van mijn zwangerschap en zij vond het leuk en ook prettig om even kennis te maken. Ben er nu tijdens de zwangerschap 3x geweest, telkens maakt ze ook een echo, heel leuke meid is het. Nu weet ik tenminste wie er straks thuis even langskomt, ben blij dat het zo gaat maar ja, dat is mijn mening.

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik denk dat het ook anders bij mij gelopen was hoor als ik niet zo lang onder begeleiding van de artsen was geweest en ze niet allemaal bij voornaam had gekend... Heb in het ziekenhuis gewerkt... Tja ik had gewoon geen behoefte aan een vk.. beviel/bevalt me goed in het ziekenhuis zo...
    Mijn huisarts weet ook vanalles af en dus ben ik blij dat hij ook gewoon de controles hier dan thuis mag doen...

Ik ben blij dat het opgelost is!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    weer een stukje rust, dat is toch lekker. en de ha kan het inderdaad net zo goed doen. ook weer opgelost ;)

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies.. Claartje!

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wat mij betreft mag deze trouwens ook wel gesloten worden nu hoor....

Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden!

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou wishgirl ik begrijp het wel hoor ;) ik heb namelijk een vertrouwensbreuk met de vk waarbij ik onder controle stond, zit nu net als vorige zwangerschap bij de gyn en ook ik ga de huisarts vragen om mij thuis te controleren na deze bevalling, puur gewoon omdat ik nu geen andere vk meer wil zoeken en de andere niet meer wil zien omdat ik bang ben dat ik haar wat aan doe ;)

Vandaar ook dat ik die tip aan je mee gaf eerder in dit topic.

11. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Wishgirl,

Toch wil ik nog even reageren. Ik ben ook onder behandeling geweest bij de gyn toen ik zwanger was en heb uiteindelijk een (spoed) keizersnede gehad. Heb wel een complete bevalling meegemaakt, incl 2x vacuum wat niet lukte. Het was een hel. Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, wat overigens een hoop goedmaakte. Maar toen ik eenmaal thuiskwam realiseerde ik me wat er allemaal gebeurd was. Ik zeg je heel eerlijk, ik was blij dat er een (onbekende) verloskundige bij mij langskwam om over mijn ervaring te praten en dingen door te kunnen spreken. Ik vond het ook niet echt nodig toen ik nog zwanger was. Allemaal dat overbodige gedoe.

Je weet van te voren alleen niet hoe het allemaal gaat lopen en hoe je daarna in je vel zit. Ik dacht ook dat ik bij mijn gyn in goede handen was... Ik adviseer je dan ook om de dag dat je thuiskomt de vk af te bellen, als je vindt dat dit nodig is.

Ik had er absoluut geen behoefte aan de gyn en de vk van het ziekenhuis na mijn bevalling nog te zien voor controle van de wond (ik zou ze nog steeds niet willen zien overigens) Terwijl het contact met de gyn tijdens mijn zw.schap uitmuntend is geweest.

Dat moest ik even kwijt. In ieder geval heel veel succes straks ! :)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Oke, dan sluit ik het onderwerp.

Groetjes, Lotte

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Kari - Ik kan me het voorstellen bij jou hoor...

Er is bij mij denk ik wel een verschil en dat is dat het bij mij geen spoedkeizersnee wordt en ik deze artsen 7 a 8 jaar geleden ook allemaal al gehad heb toen ik zwanger wilde worden en was van mijn dochter en de bevalling... Dus hier alleen maar goede ervaringen...

Ik heb vernomen dat de huisarts de controles ook mag doen en daar kan ik ook heeel goed mee praten.. En dat is idd wel belangrijk...

Maar dank je wel nog voor je berichtje! ;)

Deel Deze Pagina