Dag verloskundigen, Mijn baby ligt nu vanaf week 20 in stuit. Ze ligt vrijwel altijd op dezelfde plek en vermaakt zich daar schijnbaar goed. Met haar handen wroet ze tussen de placenta (die aan de bovenkant en om een hoekje ligt). Regelmatig knabbelen op haar navelstreng of zowat met een voet in haar mond. Gisteren was ik ivm een hoge bloeddruk in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Zij vertelde mij dat de baby met de billen al een stuk is ingedaald en flink laag zit. Achteraf heb ik hierover nog veel vragen. Vandaar mijn vraag aan jullie? Betekent het dat omdat de baby met de billen al een stuk is ingedaald er minder kans is op draaien van de baby? Of kan ze alsnog terugschieten en in hoofdligging gaan draaien? Tot wanneer kunnen baby's uit zichzelf nog draaien? Ik ben nu 32 weken zwanger en de baby ligt in onvolkomen stuit. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes Senseemillia
hoi Senseemillia, sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg. De baby kan nog draaien tot een week of 37, soms later ook nog wel. Vaak wachten we dat ook af. Dat ie een stukje indaalt is niet zo erg. Het hoofdje is straks het zwaarst en je hebt de meeste kans dat je kindje zich vanzelf draait. Gebeurt dat niet dan zul je voor de keuze worden gesteld om te proberen het kind te draaien. Kijk voor meer informatie alvast op www.nvog.nl kies verloskunde en dan stuitligging. Maak je niet teveel zorgen, meestal draait het kind vanzelf! Mirjam