Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vanny, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Hallo,

    Ik heb een nogal dringende vraag. Gisteren ben ik op controle geweest bij de gynaecologe (assistente ervan) en zij zegt dat ze niet zeker is dat het vruchtje wel in de baarmoeder zit.
    Nu heb ik niets van buikpijn of krampen, enkel een beetje bloedverlies gehad.
    Ook stijgt mijn hcg als normaal.

    Ik heb al veel gelezen over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen maar die symptomen of pijnen heb ik niet.
    Wat denkt u ervan? Het vruchtje zou al 15 mm op 4 mm groot zijn, een vermoedelijke 6 weken ver dus.

    Ik voel me angstig nu... hopelijk kan u me meer vertellen?!
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Vanny,

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent!
    Het is natuurlijk vreemd als ze tegen jouw zeggen dat ze niet zeker weten of het vruchtje in de baarmoeder zit. Ik zou opbellen naar het desbetreffende ziekenhuis en vragen hoe het zit.

    Waarschijnlijk zit het vruchtje gewoon in je baarmoeder, anders had de assistente van de gynaecoloog er wat mee moeten doen (dan had ze je laten terug komen of een collega geroepen) en had je klachten gehad (ook zo vroeg al).

    Misschien moet je nog een keer terug komen en neem dan iemand mee, met z'n tweeen hoor je namelijk meer dan een. Er komt namelijk zoveel op je af, het is toch allemaal nieuw en onbekend.

    Nog van harte gefeliciteerd, succes,
    Japke
     
  3. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Vrijdag zou ik terug moeten gaan maar mijn gynaecologe is in verlof deze week dus ik zou graag willen wachten tot maandag en met haar zelf een afspraak maken.

    Klopt het dat als ze een vruchtje zien het wel goed nieuws is? Want op internet verneem ik dat ze dan zelfs geen vruchtje zien bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
    Maar de assistente zei dat het 15mm op 4 mm groot is dus ze ziet het wel degelijk!

    Alvast bedankt voor uw antwoord !
     
  4. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Vanny,

    Het is zeker een goed teken als ze een vruchtje gezien hebben. Het geeft helaas geen 100% garantie maar als ze een hartje zien kloppen is dat zeker positief!

    Maak een afspraak met je eigen gynaecologe, bespreek wel wat tegen je gezegd is, en mocht je klachten krijgen, dan bel je meteen het ziekenhuis op. Het is prima om tot maandag te wachten. Je kan waarschijnlijk wel vast bellen met de assistente, dan kan de assistente een afspraak maken met je eigen gynaecologe.

    Succes,
    Japke
     
  5. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Zal ik doen.

    Bedankt voor de info !!!
     

Deel Deze Pagina