laag hartslag kindje 34 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lenm, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenm

lenm Lid

11 feb 2013
    24
    0
    0
    Turkije
    gister hadden wij onze controlle met 34 weken. Ik moest aan de ctg van te voren, en daar was e hartslag van ons kindje zo tussen de 130 en 140 toen ik bij de vk lag en ze keek zelf naar zn hartje was die erg laag, ik moest op mij zij gaan liggen. Het ging wel wat beter maar moest weer aan de ctg toen had hij 15 min tussen de 109/116 hartslag. Meteen naar de radioloog gestuurd om alles te checken daar was alles goed en zat zijn hart slag weer op 150 gemiddeld. Toch nog een keer aan de ctg en was alles normaal tussen de 140-160.

Waar kan dit zo ontzetten door zakken? We moeten morgen weer terug. Ik voel hem wel regelmatig maar vind het toch een beetje vreemd. De vk kon ook zo niet zeggen waar het door kwam en aangezien we in het buitenland wonen ben ik benieuwd wat een nederlandse vk er van zegt. Ik ben 22, niks aan kwaaltjes en een prima zwangerschap.

Heel erg bedankt.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ja soms gebeurt dit en zien we het toevallig, maar vaak zien we het niet eens en doen we er dus ook niets mee, het kan wel te maken hebben met op je rug liggen. Als je op je rug ligt kan de buik op de vaten in je rug duwen waardoor de hartslag van de baby ook omlaag kan gaan. Dat zou het kunnen zijn. Ik zou me niet te druk maken hierom als ze niets hebben kunnen vinden.

Groeten Evelien

3. lenm

lenm Lid

11 feb 2013
    24
    0
    0
    Turkije
    Heel erg bedankt evelien. Afgelopen week weer aan de ctg gelegen en toen was hij tussen de 125 en de 170. Ik voel hem goed dus neem aan dat hij het goed doet. Ik probeer wel zo min mogelijk op mijn rug te liggen maar op mijn zij. Hij was in 1 week 300 gram aangekomen dus dat zal allemaal wel goed gaan daarbinnen. Fijn toch even een nederlandse kijk erop te lezen! :D

Deel Deze Pagina