Intake kraamzorg: persoonlijk of telefonisch?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San79, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb de toewijzingsbrief van de kraamzorg binnen, en moet nu aangeven of ik het intake gesprek persoonlijk (aan huis) of telefonisch wil. Mijn verzekeraar vergoed alleen telefonisch, en persoonlijk kost rond de 55 euro. Best een hoop geld.
    De kraamzorgorganisatie geeft aan dat bij een 1e kindje het aan te raden is het gesprek persoonlijk te doen.
    Wat is wijsheid?

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij hadden alleen de keus via de telefoon te doen, En ik was ook dan zwanger van de eerste.
    Ze vraag alleen wat vragen over wat je wilt na je zwangerschap en zo....

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Bij ons komen ze automatisch persoonlijk langs begreep ik uit de papieren.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier komen ze bij de 1e ook automatisch thuis langs, maar ik moet je eerlijk zeggen het stelde geen fluit voor hoor. Ze stellen idd wat vragen maar verder niks bijzonders.

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    gewoon telefonisch doen hoor. Ik zie de meerwaarde van bij je langskomen echt niet.

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Bij de eerste komen ze bij ons persoonlijk langs. Bij een volgend kindje gaat de intake telefonisch.

Eigenlijk heb ik geen verschil gemerkt, dus ik zou gaan voor de minst dure (telefonisch dus!)

Lotte

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik kreeg hem automatisch telefonisch.
    Het stelde idd niet veel voor dus ik zou ze niet langs laten komen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook telefonisch doen. Hier is er wel iemand langsgekomen en die schuift dan aan aan tafel en neemt wat vragen door, had ook telefonisch gekund ;).

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Joh ik wist niet dat er een keuze was! Bij ons belde die vrouw gewoon op en vroeg of ze dan en dan langs kon komen. Gezegd dat ik het prima vond, heb nooit ergens iets gelezen over een telefonische intake...

Moet wel zeggen het had ook telefonisch gekund maar ze legde wel veel uit, over hun werkwijze, over wat ik kon verwachten van ze en toen de kraamhulp er een dag was belde ze 's avonds nog om te vragen hoe het ging, vond ik erg netjes!

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik kreeg tijdens de intake een boekje (soort reader) met allerlei info over de bevalling en kraamperiode. Hierin gaat de kraamverzorgster na de bevalling ook gegevens bij houden.

Ook kreeg ik een tasje met allerlei leuke babyspulletjes. Een beetje zoals de 'zwangerschapsdozen' maar dan in een tasje en met minder 'grote' dingen, maar wel met allerlei proefmonstertjes enzo. Vond 't wel een nuttig gesprek (duurde 'n uurtje).

11. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    had een telefoongesprek van 10 minuten daarin werden het aantal uren besproken en wat kleine dingen de rest is per post verzonden, vind het best zo.

12. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik heb nooit het vooraf-intake gesprek gehad..bij mijn eerste...haha..hij werd 5weken te vroeg geboren.....ben benieuwd hoe dat deze keer gaat?

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bij de eerste kreeg ik hem telefonisch ivm tijdgebrek bij kraamzorg, deze keer heb ik hem aan huis gehad. Persoonlijk heb ik geen verschil gemerkt. Als ik jou was zou ik gewoon kiezen voor de telefonische intake. Kun je die 55 euro lekker aan wat anders besteden.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier komen ze automatsche langs.
    Vind het wel zo fijn om het persoonlijk te bespreken maar dat is ieder voor zich. Het steld in ieder geval geen fluit voor maar ach.
    Ik zou het ook wel telefonische doen als je er voor moet betalen

15. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hier zijn zo ook langsgeweest, maar het had net zo goed telefonisch gekunt.

16. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ik heb zowel bij de eerste als nu bij de 2e een telefonisch intake gesprek gehad. Vond het prima hoor, kost niet veel tijd en je moet alleen wat vragen beantwoorden.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ligt er maar net aan hoe en bij wie je verzekerd bent, ik ben verzekerd bij menzis (extra3) en kreeg gewoon het persoonlijk intakegesprek vergoed...even je verzekering er op naslaan of het wel of niet vergoed wordt..

vaak wordt iets vanuit de standaard verzekering niet vergoed, maar wanneer je de factuur opstuurd weer wel vanuit je aanvullende verzekering...

overigens vindt ik het allemaal wel "meevallen" dat intakegesprek, van mij had het ook telefonisch wel gemogen hoor... ;)

gr.smoekie

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    bij ons komen ze bij de eerste zwangerschap bij je thuis, ze komt as woensdag

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vorige keer persoonlijk, nu telefonisch. Als ik er voor zou moeten betalen, zou ik telefonisch doen. Persoonlijk gesprekje is leuk maar je ziet die mensen nooit weer. Voegt erg weinig toe. Zeker niet genoeg voor EUR 55,00 in mijn ogen.

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Mooi, dat gaan we dus telefonisch doen als ik dit zo lees allemaal. :D

Deel Deze Pagina