Ik heb de toewijzingsbrief van de kraamzorg binnen, en moet nu aangeven of ik het intake gesprek persoonlijk (aan huis) of telefonisch wil. Mijn verzekeraar vergoed alleen telefonisch, en persoonlijk kost rond de 55 euro. Best een hoop geld. De kraamzorgorganisatie geeft aan dat bij een 1e kindje het aan te raden is het gesprek persoonlijk te doen. Wat is wijsheid?
Wij hadden alleen de keus via de telefoon te doen, En ik was ook dan zwanger van de eerste. Ze vraag alleen wat vragen over wat je wilt na je zwangerschap en zo....
Hier komen ze bij de 1e ook automatisch thuis langs, maar ik moet je eerlijk zeggen het stelde geen fluit voor hoor. Ze stellen idd wat vragen maar verder niks bijzonders.
Bij de eerste komen ze bij ons persoonlijk langs. Bij een volgend kindje gaat de intake telefonisch. Eigenlijk heb ik geen verschil gemerkt, dus ik zou gaan voor de minst dure (telefonisch dus!) Lotte
Ik kreeg hem automatisch telefonisch. Het stelde idd niet veel voor dus ik zou ze niet langs laten komen.
Ik zou ook telefonisch doen. Hier is er wel iemand langsgekomen en die schuift dan aan aan tafel en neemt wat vragen door, had ook telefonisch gekund .
Joh ik wist niet dat er een keuze was! Bij ons belde die vrouw gewoon op en vroeg of ze dan en dan langs kon komen. Gezegd dat ik het prima vond, heb nooit ergens iets gelezen over een telefonische intake... Moet wel zeggen het had ook telefonisch gekund maar ze legde wel veel uit, over hun werkwijze, over wat ik kon verwachten van ze en toen de kraamhulp er een dag was belde ze 's avonds nog om te vragen hoe het ging, vond ik erg netjes!
Ik kreeg tijdens de intake een boekje (soort reader) met allerlei info over de bevalling en kraamperiode. Hierin gaat de kraamverzorgster na de bevalling ook gegevens bij houden. Ook kreeg ik een tasje met allerlei leuke babyspulletjes. Een beetje zoals de 'zwangerschapsdozen' maar dan in een tasje en met minder 'grote' dingen, maar wel met allerlei proefmonstertjes enzo. Vond 't wel een nuttig gesprek (duurde 'n uurtje).
had een telefoongesprek van 10 minuten daarin werden het aantal uren besproken en wat kleine dingen de rest is per post verzonden, vind het best zo.
ik heb nooit het vooraf-intake gesprek gehad..bij mijn eerste...haha..hij werd 5weken te vroeg geboren.....ben benieuwd hoe dat deze keer gaat?
Bij de eerste kreeg ik hem telefonisch ivm tijdgebrek bij kraamzorg, deze keer heb ik hem aan huis gehad. Persoonlijk heb ik geen verschil gemerkt. Als ik jou was zou ik gewoon kiezen voor de telefonische intake. Kun je die 55 euro lekker aan wat anders besteden.
Hier komen ze automatsche langs. Vind het wel zo fijn om het persoonlijk te bespreken maar dat is ieder voor zich. Het steld in ieder geval geen fluit voor maar ach. Ik zou het ook wel telefonische doen als je er voor moet betalen
Ik heb zowel bij de eerste als nu bij de 2e een telefonisch intake gesprek gehad. Vond het prima hoor, kost niet veel tijd en je moet alleen wat vragen beantwoorden.
ligt er maar net aan hoe en bij wie je verzekerd bent, ik ben verzekerd bij menzis (extra3) en kreeg gewoon het persoonlijk intakegesprek vergoed...even je verzekering er op naslaan of het wel of niet vergoed wordt.. vaak wordt iets vanuit de standaard verzekering niet vergoed, maar wanneer je de factuur opstuurd weer wel vanuit je aanvullende verzekering... overigens vindt ik het allemaal wel "meevallen" dat intakegesprek, van mij had het ook telefonisch wel gemogen hoor... gr.smoekie
Vorige keer persoonlijk, nu telefonisch. Als ik er voor zou moeten betalen, zou ik telefonisch doen. Persoonlijk gesprekje is leuk maar je ziet die mensen nooit weer. Voegt erg weinig toe. Zeker niet genoeg voor EUR 55,00 in mijn ogen.