Ik heb op 1 februari een npm en vind dit natuurlijk weer erg spannend! Bij de eerste was ik 28 en had ik een uitslag van 1:21000. Inmiddels ben ik 31 dus hou ik wel rekening met het feit dat deze uitslag minder zal zijn als de eerste. Ik ben ook door de eerste wat kilo's zwaarder (geen idee of dit ermee te maken heeft maar oke). Ik vraag me nu dus af wat het verschil bij jullie was tussen de eerste en de tweede! Thanks
Ik weet niet of en hoe het kan verschillen maar bij de eerste was ik 34, met een uitslag van 1:1800 en deze keer ben ik bijna 38 en was de uitslag 1:3100. Beter dus en voor mijn leeftijd vonden wij het prima. Zou me niet te veel zorgen maken op mijn 31ste hoor. Komt vast wel goed. Veel succes! Charlie
Bedankt voor je antwoord! Het kan dus ook beter worden. Oke, daar ga ik niet vanuit maar is wel fijn om te weten
Twee jaar geleden had ik een kans van 1:6117 met een nekplooi van boven de 2 mm... was ik 34 jaar oud. Nu wederom zwanger, een hele nette nekplooi van 1 mm... maar een uitslag van 1:700 ongeveer. Hier in Duitsland wordt bij een dergelijke uitslag in de 18e week een extra echo geadviseerd waarbij het hartje/bloedsomloop extra wordt gecontroleerd. En verder geen vruchtwaterpunctie (kennelijk pas bij kans 1:100 of groter) Heb twee weken geleden een verlate 20-weken echo gehad (was toen in 25e week) En alles zag er prima-de-luxe uit. Volgens de arts heb ik vergelijkbare kansen op "defecten" als dames die veel jonger zijn. M.a.w. ik moest maar vooral genieten van mijn zwangerschap