Wie heeft er ervaringen mee en doen ze buiten bloedprikken ook nog een echo of iets maken? Wij hebben het morgen en weet totaal niet wat me te wachten staat
Ik ben voor de nipt in NL ziekenhuis geweest. Alleen bloedprikken en geen echo. Maar misschien is het per ziekenhuis anders. Succes. Ik vond het wachten van 10 dagen best spannend.
Ja ben zwaar zenuwachtig niet voor het bloedprikken want dat doet me niks maar wel 3 weken wachten op de uitslag!
Hier in Brussel laten doen. Uitslag binnen 10 dagen en ook een 'gratis' nekplooimeting (echo) erbij. Top!
Gister moest ik veel formulieren invullen. Zijn 3 buisjes bloed afgenomen en een snelle echo gedaan! Nu 10 tot 15 werkdagen afwachten 😯 zenuwslopend
Ik weet hoe het voelt! Na een kans van 1/50 bij de combinatietest (ondanks super goede echo) zijn we nu ook aan het wachten op het resultaat van de NIPT die ik vorige week maandag heb laten doen. De combinatietest voor het tweede trimester was wel al een stuk beter 1/396. Ik heb er goede hoop in, maar het is zenuwslopend! Je wil ook gewoon verder dingen gaan plannen, kleertjes gaan kopen,.. En dit kan nog niet, omdat je nog niet eens weet of het kindje wel of niet gezond is. Was er een aanleiding waarom jij de NIPT hebt laten doen?
Ik heb nipt gekregen in AMC na een slechte uitslag van de combinatie test. Er was een verhoogde kans op trisomie 18 volgens combi test. In het ziekenhuis bloed geprikt voor nipt en tegelijk een hele uitgebreide echo gehad. Ze kijken naar signalen die wijzen op chromosoom afwijkingen, bv verkort neusbeentje, afwijkingen in hart, hartslag in de buik van het kindje, nekplooi, etc. Daarna moest ik in totaal 10 dagen (incl. Weekend) wachten tot ik telefonisch de uitslag van de nipt test kreeg. Dit was dus echt sneller dan ze vantevoren hadden verteld. Alles was goed. Het blijkt dat hormonen uit IVF traject kunnen zorgen voor een slechte uitslag van de combinatie test. Er zijn meer gevallen bekend. Sterkte als je ook een slechte uitslag hebt gekregen!
Wij kregen 1 op 152 voor trisomie 18 wel mooie nekploometing 1.8 mm. Hoofdje, hartje, lengte, maag en blaas waren prima en gevuld. Bij zoon was de uitslag 1 op 2200 dus ging er vanuit dat dit ook goed zou zijn. Door 2 miskramen hebben wij beide chromosomen onderzoek laten doen en dit was prima. Ook clomid moeten slikken voor eisprong en 1 x pregnyl weet niet of dit de uitslag kan beinvloeden. Wil zo graag genieten maar ben zo bang.....
Daarom wordt tegenwoordig gevraagd of je een feritiliteitsbehandeling hebt gedaan, zodat de uitslag vd combinatietest hiervoor gecorrigeerd kan worden. Dat is inmiddels standaard protocol. Het is dus niet meer zo dat dit je uitkomst vertekend. Sterkte met wachten TS