verloskundige passeren en gelijk naar gynaecoloog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vraag me af wat jullie zouden doen.

ik moet sowieso naar een gynaecoloog dus geen verloskundige nodig.
    maar ze komt in de kraam week wel een paar keer langs.

nu kan ik morgen de huisarts bellen voor een gynaecoloog verwijzing en dan kan ik aankomende week terecht bij de gynaecoloog.

of ik bel morgen de verloskundige ga daar op kennismaking en laat me door hoor door verwijzen.

wat zouden jullie doen? gewoon de verloskundige passeren?

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik wist bij mijn eerste zwangerschap dat ik naar de gynaecoloog moest.
    Als ik zwanger werd kon ik gewoon bellen.
    Zo gezegd zo gedaan. Heb niet eens aan de verloskundige gedacht.
    Heb ze pas ontmoet in mijn kraamweek.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien gewoon direct naar de gynaecoloog en in een later stadium naar de verloskundige? (of misschien ken je de verloskundige al van een vorige keer?)

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben zelf meteen naar gynaecoloog gegaan, verwijzing van huisarts. Ik heb wel contact gehad met verloskundige voor na-controle maar verder geen contact gezocht met verloskundige.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee is een nieuwe verloskundige dus die ken ik helemaal niet maar wat je zegd ik kan ze natuurlijk ook met 30 weken eens bellen om kennis te maken

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb gewoon met 36 weken gebeld dat ik nog even een verloskundige nodig had voor erna haha. Hoef verder geen klik ofzo te voelen met die vrouw.

En gefeliciteerd meid!! :D

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben zelf direct naar de gyn gegaan, maar had ook geen verwijzing nodig (was een paar maanden daarvoor nog bij haar geweest).
    Ik zou direct naar de gyn gaan (via belletje huisarts), zie het nut niet zo in om eerst kennis te gaan maken bij de verloskundige als je begeleid gaat worden door de gynaecoloog maar als jij dat prettiger vindt kan dat natuurlijk wel.

8. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Het is maar wat jij wilt.
    Je weet dat je toch naar de gyn moet, dan zou ik later in de zwangerschap voor een kennismaking gaan.
    Kun je gelijk bespreken hoe je zwangerschap was

9. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij de 1e ook hij gynaecoloog op controle geweest, toen via verloskundige doorverwezen. Bij 2e zwangerschap moest ik meteen naar gynaecoloog. Wel met verwijzing van huisarts. Bij verloskundige alleen aangemeld voor nacontrole. Zou inderdaad als je daar behoefte aan hebt later een afspraak maken om kennis te maken. Succes

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Meteen gynaecoloog gebeld, verloskundige een mailtje gestuurd, maar die kende ik nog van Eef..

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ben ik ook een irritante meelezer? :D :D

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee maar je moet wel je mond houden :p;) maar dat doe je wel

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier direct naar de gynaecoloog, was sowieso onder behandeling dus niet eens een doorverwijzing nodig.

De verloskundige moet ik pas bellen ná de bevalling voor alle controles vd baby in de kraamweek en niet eerder gebeld en gezien. Vorige zwangerschap ook zo gedaan.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Recht naar de gyn. Bel 'straks wel een keer' voor de nacontrole. Geen idee of daar een gesprek bij hoort, zien we dan wel weer...

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan bel ik morgen naar de huisarts en daarna gelijk de gyn

16. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Na mijn vorige bevalling (gyneacologische begeleiding) zei de gyn. indien ik nog een keer zwanger mocht worden ik gelijk kon bellen naar het zh voor een afspraak. Dit heb ik dus ook gelijk gedaan.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jonguh tegen wie zou ik wat moeten zeggen :p

18. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik moest ook naar de gynaecoloog. Ik heb via de huisarts een verwijsbriefje gehad, zelf de poli gebeld en een afspraak gemaakt en pas na de 12 weken een verloskundige gebeld om de nazorg te regelen, want dat is dan op dat moment niet het belangrijkste.

Deel Deze Pagina