Gynaecoloog kiezen in Leiden/Leiderdorp

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lillith, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Hallo dames,

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest. Ik moet voor onderzoek naar de gynaecoloog ipv verloskundige, omdat ik een traagwerkende schildklier heb. Ik mag zelf kiezen naar welke gynaecoloog ik ga.

Heeft iemand ervaring met gynaecologen in Leiden of Leiderdorp (LUMC, Diaconessehuis of Rijnland Ziekenhuis)? Ik weet namelijk niet zo goed waar ik heen moet, dus als jullie positieven of negatieve verhalen met me willen delen: graag!:)

Groetjes,

Lillith

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    he hallo, Ik loop bij LUMC en ik ben zeer tevreden

3. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Thnx voor de tip!

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi Lillith,
    Ik ben onder behandeling in het LUMC, maar dan op de IVF afdeling, dus ik heb voornamelijk het IVF team gezien. Daar ben ik heel erg tevreden over.

In het begin, toen we net in de medische molen zaten kwamen we ook eerst daar bij de gynaecoloog terecht, ik heb toen 3 verschillende gehad voordat ons een 'vaste' arts toegewezen werd, dat vond ik wel vervelend maar het is natuurlijk een opleidingsziekenhuis. Ook laatst heb ik nog een poliepje laten verwijderen en toen zag ik WEER een andere arts, al met al lopen er nogal veel rond daar, maar als je daar geen problemen mee hebt of je geeft aan dat je graag een vaste arts wil is het ok toch? Ik vind het verder een erg prettig ziekenhuis en heb er vertrouwen in.

Succes!

5. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb mijn vorige 2 zwangerschappen in het rijnland gelopen en daar hebben ze wat steken laten vallen bij mij. Een naar verhaal wat ik je ga besparen. Maar ik loop nu bij het lumc en ben er zeer tevreden over. Ik zie meestal een vaste arts tenzij hij al helemaal vol zit dan kan het niet anders. Als ik bel met angst of bloedverlies of pijn mag ik meteen komen. Ik word ook meteen geholpen. Ze zijn ook allemaal heel lief en begripvol en nemen de tijd voor mij.
    In het rijnland voelde ik me een nummertje en nu heb ik dat gevoel helemaal niet.

Het lumc is top!!!

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik had in het begin ook verschillende artsen en nu loop ik bij dokter Lowe. Ze is heel direct, maar ik kan haar altijd bellen. Wat Jenifer al zei kun je altijd bellen

7. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    rijnland Leiderdorp Gyn. Mevrouw Prijs. Zeer aardige dame, met veel kennis (zo komt ze over) luistert echt naar je, is geinteresseerd. Zelf moet ik er nog 1x naar toe en daarna verder bij verloskundige, (die ik nog niet ken) vind dit zelf erg jammer!!

succes!

8. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Dank voor jullie reacties!

9. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #9 Xaph, 23 apr 2010
    Laatst bewerkt: 23 apr 2010
    Ik loop zelf bij het Rijnland maar overweeg over te stappen naar LUMC. Bij het Rijnland hebben ze de ruggenprik namelijk alleen tijdens kantooruren beschikbaar. De anesthesist komt daar 's nachts niet voor terug als het 'alleen maar' om pijnbestrijding gaat. Wel voor een keizersnede natuurlijk.

Het Rijnland heeft wel een pompje met een pijnstiller als alternatief maar dat is voor mij gezien de bijwerkingen en mijn eigen gezondheid geen optie. Dat pompje kun je wel 24/7 krijgen.

Ik heb zelf trouwens ook een traagwerkende schildklier, ontdekt met 27 weken. Mijn gyn (Dr. De Vries) heeft daar helaas weinig verstand van. In eerste instantie was haar reactie "Ik snap niet waarom je huisarts je heeft doorgestuurd, hij kan je toch zelf ook hormonen voorschrijven?" Na overleg met de internist dacht ze daar gelukkig iets anders over. Ik loop nu dus bij een gyn+internist, hoewel ik die laatste volgende week pas voor het eerst zie. Dr. de Vries vind ik verder erg zakelijk en weinig begripvol maar dat stoort me niet zo erg.

Via het hypomaarniethappy forum begreep ik dat er maar weinig gyns zijn die ervaring hebben met schildklierproblemen en dat het dus aan te raden is om onder behandeling te zijn van zowel een gyn als een internist.

Wel heb ik een erg goed gevoel bij de verloskamers bij het Rijnland. Die verpleegkundigen en verloskundigen heb ik een paar keer ontmoet doordat ik langs moest komen met klachten. Die hadden voor mij de perfecte mix van nuchter, vrolijk en duidelijk. Ook de kraamsuites die ze daar hadden spraken me erg aan. Maar dit is mijn eerste kindje, dus de echte ervaring moet nog komen!

10. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je Gun zo weinig af weet van schildklierafwijkingen. Denk dat ik dan toch maar voor het LUMC ga, daar was ik tot voor kort onder behandeling van een internist.

Deel Deze Pagina