Hoi meiden! Na een lang traject ben ik eindelijk zwanger! Heel blij maar natuurlijk ook nog erg onzeker, het is nog zo pril. Afgelopen week heb ik m'n eerste echo gehad en in het gesprek met de IVF arts kwam de verloskundige ter sprake. Ik mag kiezen of ik naar de verloskundige wil in het ziekenhuis of naar eentje bij mij in de buurt. Nu zit ik een beetje te dubben hierover. Aan de ene kant vind ik een vk het ziekenhuis wel een 'veilig' gevoel (slaat waarschijnlijk nergens op), ik zou sowieso graag in het ziekenhuis bevallen (de kans bestaat ook dat dit op medische indicatie moet), ik ben daar al bekend etc. Aan de andere kant, het ziekenhuis is ongeveer 3 kwartier reistijd van deur tot deur. Een verloskundige in de buurt is lekker dichtbij en in het ziekenhuis bevallen kan dan ook gewoon. En als je aan het eind elke week naar de vk moet kost het ook niet zoveel tijd etc. De laatste jaren heb ik al zoveel trips naar het zkh gemaakt en moeten verzuimen op het werk. Iemand ervaring of tips voor me?? Alvast bedankt! Martini
Allereerst GEFELICITEERD!! Ik heb na de eerste echo in het ziekenhuis gekozen voor een VK in de buurt, maar dat is ook wel omdat ik hoop thuis te bevallen en ik dus in het ziekenhuis niets meer te zoeken heb. Voor de controles is het lekker als het maar 5 minuten weg is, 3 kwartier is nog best een hoop tijd voor controles vind ik zelf.
ik ben zelf de eerste 2x naar de vk geweest en daarna elke keer in het zh mocht ook kiezen waar ik voor controle ging maar voelde me in het zh toch meer op mijn gemak. ook al ligt het hier ook niet echt om de hoek. de eerst 28 weken moet je toch om de 4 weken dan maakte het voor mij niet zo veel uit of ik ff onderweg was. kan me voorstellen als je dalijk om de week moet of om de paar dagen dat het wat minder is om te reizen maar ja voor mijn kindje heb ik dat wel over.