leeg vruchtzakje van 1 cm

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door onzekeroverecho, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzekeroverecho

onzekeroverecho Nieuw lid

21 aug 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Heb vorige week 2 keer licht positief getest, mijn laatste menstruatie was 7 juli 2012. Wegens herhaalde miskramen en vorige week vrijdag buikpijn s'avonds in het ziekenhuis een inwendige echo laten maken om te kijken wat er nou gaande was in mijn buik. Na een tijdje zoeken werd er een vruchtzakje gevonden maar deze was leeg. Wel heb ik te maken met een afwijkende vorm van mijn baarmoeder, dus of ze nou goed gekeken hebben weet ik ook niet.:( Dit vruchtzakje was 1 cm volgens de berekeningen. Ze hebben een zwangerschapstest via de urine gedaan en deze was negatief. Dit hoefde niet zoveel te zeggen volgens de verloskundige dus hebben ze een bloedtest gedaan. Morgen kan ik bellen voor de uitslag. Aankomende vrijdag heb ik ook weer een echo gepland staan, maar kijk hier nu erg tegenop want weet totaal niet wat ze nu weer gaan aantreffen of zeggen. Ik heb al enige tijd last van buikpijn, en heb afgelopen weekend heel lichtjes (een aantal druppeltjes) lichtroze bloed verloren. Had min of meer verwacht dat het vruchtzakje op dat moment afgestoten werd, maar niet dus. Kan iemand deze ervaring delen, is een leeg vruchtzakje van 1 cm normaal, enz enz? Alvast bedankt! Groetjes Onzeker iemand..

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zakje van 1 cm is echt nog heel klein hoor! Dikke kans dat je gewoon nog niet zo ver bent als gedacht. Het kan natuurlijk altijd fout zijn, maar daar zou ik niet gelijk van uitgaan. Bij zo'n klein vruchtzakje hoeft het niet raar te zijn dat je nog niets ziet zitten.
    Sterkte!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je pas vorige week licht positief getest hebt, ben je nu niet langer dan 5 weken zwanger, en goed mogelijk nog korter ook, dus dan is dit echobeeld eigenlijk heel mooi...
    Geeft geen garanties uiteraard, maar wat je nu op de echo gezien hebt, is iig al heel mooi!
    Hopelijk ontwikkelt alles zich mooi verder en mag je straks een prachtig kindje in je armen houden!

4. onzekeroverecho

21 aug 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor beide reacties, stelt me iets geruster. Ik ga zometeen bellen voor de bloeduitslag, ben benieuwd! Hoop er het beste van, maar hou tegelijkertijd in mijn hoofd dat het ook wel eens mis kan zijn. Komt het tenminste niet zo hard aan. Nogmaals bedankt! Ik zal zo nog wel een reactie neerzetten wat de uitslag was.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi, Ik heb dat ook gehad (zie onderschrift). En maakte me ook zorgen. Ik weet niet hoeveel weken je bent, maar wss ben je nog niet zo lang zwanger als je denkt en dan is het vrij normaal om slechts een vruchtzakje te zien. Ik woon in Spanje en hier doen ze geen urinetest of bloedtest alvorens je 10 weken bent omdat in het begin dat blijkbaar vals negatief kan uitdraaien. Zwangerschap wordt hier geconstateerd met het doen van een echo en het zien van een vruchtzakje. (Ik vond dat ook erg vreemd, maar blijkbaar is het normaal hier). Dus geen zorgen maken.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hey meid,

Heb je al meer duidelijkheid over de uitslag?
    Ik heb bij deze zwangerschap een echo gehad met 5w3d en toen was het vruchtzakje ook 1cm. Verder was er nog niets van een vruchtje oid te zien.
    Ik hoop voor je dat het goed zit!!!

7. onzekeroverecho

21 aug 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb vandaag een aantal keren proberen te bellen, maar kom niet door de drukte heen en word steeds in de wacht gezet. Heb nu even alle stress van me af gezet want dat kan ook niet goed zijn. Morgen weer een dag om te bellen.. Ik ga nu nog even met mijn partner genieten van de dag en afleiding/verkoeling zoeken.(wat een hitte vandaag!..)Ben in ieder geval wel iets geruster door de ondersteunende berichten van jullie. hartelijk bedankt allemaal, en ik zal weer even een bericht posten als ik meer weet. Groetjes en iedereen alvast een fijne avond gewenst natuurlijk!

8. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Spannend! Hopelijk zit het goed.
    Ik ben geen expert maar wel met bovenstaande berichtjes eens.
    Als je nog vroeg in je zwangerschap zit is er misschien nog weinig te zien.
    Hopelijk morgen een goede bloed uitslag!

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Wat spannend zeg.maar hoe kan je zwangerschapstest ineens nega zijn?

Deel Deze Pagina