Verloskundige vandaag, Maar heb een vraag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debbie1988, 28 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey allemaal
    Ik heb een vraagje, wat kan ik allemaal verwachten
    Ik moet vandaag voor het eerst naar verloskundige voor intake
    wat voor onderzoeken gaat ze allemaal doen en wat gaan ze zoal vragen?

alvast bedankt

xxxjes

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Debbie !

Als je nog zo kort zwanger bent als jij kunnen ze via de buik het kindje nog niet zien. Ze zullen dus een inwendige echo maken. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ze doen dat heel voorzichtig en het doet absoluut geen pijn. En ... je ziet je kindje schitterend in beeld !

Ze prikten bij mij in mijn vinger om het ijzergehalte in het bloed te bepalen. Als je nog geen bloed hebt laten prikken kan het zijn dat de verloskundige dat ook nog bij je doet (dat moet je toch, wie het doet maakt dan niet zo veel uit)

Ook deden ze bij mij de bloeddruk meten.

Verder krijg je een hele lijst vragen. Rook je, drink je, zitten er ziekten in de familie, heb je al eens een miskraam gehad enz. enz. En jij kunt alles vragen wat je wil (kun je misschien een lijstje opschrijven want je hoort en ziet zo veel dat je de helft weer vergeet)

Het is vooral heel leuk en ook wel spannend om naar de verloskundige te gaan. Wij mogen dinsdag weer. Ik kijk er erg naar uit !

Succes !

Groetjes,
    Nikki F

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ik moet over 2 weken, heel spannend allemaal. ik hoop dat je verteld hoe het gegaan is

Deel Deze Pagina