Meisje ! Echt leuk dat mijn voorgevoel is bevestigd. We konden duidelijk zien dat het een meisje is. En ze is geslaagd met een 10 ! De screening van de organen en lichaamsfuncties ging erg goed, geen afwijkingen geconstateerd en de groei gaat helemaal volgens schema. Heerlijk om de beeb weer gezien te hebben en nu ook te weten dat diverse afwijkingen zijn uitgesloten. Was ook erg leuke ervaring. Erg aardige arts die uitgebreid de tijd nam om alles uit te leggen en aan te wijzen. De moederkoek ligt helemaal achter en dat verklaart ook waarschijnlijk waarom ik de kleine al zo vroeg kon voelen. Ben helemaal blij en gelukkig!
gefeliciteerd ben blij dat alles goed is ik krijg ook een MEISJE en alles was bij mij ook goed 8) groetjes marielle
hai als 1e gefeliciteerd dat alles goed is met jullie kindje,ten 2e mag ik vragen wat een screeningtest is? ik ken dat helemaal niet,is het iets wat altijd wordt gedaan bij de verloskundige? gr miranda
Hoi Miran, Een screenings echo is voor zover ik het begrepen heb dit jaar nieuw en in de verzekeringspaketten standaard toegevoegd. Dit onderzoek vindt plaats rond 20 weken zwangerschap. Tijdens deze echo worden alle organen en lichaamsfuncties van dichtbij bekeken, opgemeten en beoordeeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het hartje, de 4 kamers, toevoer van de aders, de nieren, vorming van de ruggegraat, gesloten lippen, staan de voetjes recht ivm klompvoetjes, aanwezigheid en hoeveelheid hersenvocht, enz enz. Op deze manier kunnen ze vroegtijdig mogelijke afwijkingen bij de baby opsporen. Het heeft mij ongelooflijk verbaasd wat ze allemaal kunnen en weten. Heel knap en interessant. Mijn verloskundige heeft dit met mij lang geleden besproken en uitgelegd hoe ik deze afspraak kan maken. Als jij dit ook wilt, zou ik het snel aankaarten met je verloskundige en kijken hoe snel je eventueel nog een afspraak kunt maken. Jij bent immers ook al 20 weken onderweg. Succes ermee! Gr. Carmen
hai, nou ik heb al wel en echo gehad vorige week maar ik kon me niet herrineren dat ze ons kindje hebben onderzocht voor een hazenlipje en klompvoetjes,we waren er met 10 a 15 min ook weer uit,wel hebben ze gekeken naar het hoofdje en de hartkamertjes en het ruggengraatje.. bedankt voor je reactie en uitleg groetjes miranda
Tja, het zou natuurlijk kunnen dat deze onderzoeken per ziekenhuis verschillen. Fijn dat bij jou ook alles goed is. Gr. Carmen
Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed is... Ook wij krijgen een meisje en alles zag er prima uit... Geniet er nog ff van... Groetjes...
Fijn om ff te horen te krijgen dat alles goed is he... Dan kan je net weer iets meer van je zwangerschap genieten! Bij mij was dus ook alles perfect alleen ik krijg een zoontje!!!
Gefeliciteerd meid.. Kan niet wachten tot ik mijn kleintje op de echo mag gaan bewonderen. Vond het bij Owen helemaal geweldig. En die eerste schopjes.. Laat ze maar komen hihi
Proficiat! Geniet nog van je zwangerschap, en het is zo leuk om met al die meidendingetjes te tutten!! Groetjes
ik ga zeker om zo`n screening vragen. mijn huisarts begon zelf al overde mogelijkheid van onderzoeken.