Hai meiden! Ik ben inmiddels bijna 13 weken zwanger en het gaat, tot nu toe, allemaal erg goed met ons kindje (en met mij). Ben eigenlijk helemaal niet ziek geweest of wat dan ook! Enige is dat ik wat moe was (maar dat hoort er natuurlijk ook bij) en last van darmen. Sinds gisteren heb ik een heel gek gevoel in mijn buik. Een beetje drukkend, alsof ik moet plassen, maar dat hoef ik niet. Maar ook weer niet dat het tegen mijn blaas lijkt te zitten. Ik voel ook kleine drukjes onderin (meestal aan zijkant). Het voelt anders dan bandenpijn, want dan heb ik meer steekjes. Ik heb zelf het idee dat ik het kindje/of de baarmoeder echt voel groeien óf zou het die kleine al zijn die ik voel? Ik weet het niet hoor. Meestal hoor je toch dat je vanaf 16 weken pas iets kunt voelen. Mijn placenta ligt achter aan mijn rugkant, volgens de vk. Ik lees over plopjes in je buik, ook die voel ik heel af en toe.. maar toch geloof ik niet dat het het kindje kan zijn haha. Ik heb de laatste dagen ook geen last meer van mijn darmen. Erg fijn! Herkennen mensen dit? Het is echt een gek gevoel in buik, ik kan het eigenlijk niet goed omschrijven haha. Hopelijk snappen jullie het een beetje. Ik ben erg benieuwd namelijk! Zijn er meiden die de placenta ook aan de achterkant hadden die zo vroeg in de zwangerschap al iets voelde? Bedankt alvast voor het reageren!
Zovaak bekeken, maar toch niemand die het herkent?... Denk zelf toch al wel dat het misschien mijn kindje is, al vind ik het nog vroeg. Net ook weer gekriebel. Apart hoor. Maar goed, het echte moment van 'kindje voelen' ervaar ik graag nog op een meer duidelijke manier
Ik weet het ook niet, kindje voelen is wel erg vroeg. Denk misschien het oprekken van je baarmoeder, dat gevoel herken ik wel. Later voelt een harde buik ook zo, alleen dan groter en sterker.....
Heb ik ook gehad met 12/13 weken en mijn gyn zei dat het wel mogelijk is om je kindje dan al te voelen. Dus ik ging ervan uit dat het ons kleintje was die aan het schoppen, draaien en groeien is. Geniet ervan zou ik zeggen.
Ik heb ook dat gekriebel, maar ik durf nog niet te zeggen of het de baby is of niet. Het wordt vanzelf sterker, dus dan weet je het wat zekerder of het klopt of niet. En dat gekke gevoel herken ik ook wel. Dat komt volgens mij ook omdat je BM nu echt boven je schaambot uit aan het komen is, en je heel binnenkort ook echt je BM zelf kunt voelen. Het wordt steeds krapper van binnen en dat gaat nu snel. Zeker nu je kindje hard groeit. Nu is je beeb iets van 5/6 cm, en over 8 weken is daar alweer 20 cm bij gegroeid!! Geen wonder dat we ons af en toe een beetje opgerekt voelen