Hoi allemaal Bij mijn verloskundigen praktijk doen ze dit, en ga morgen voor het eerst naar een groep. Leek me best leuk met andere zwangeren en meer tijd om vragen te stellen en ervaringen te delen. Ben erg benieuwd naar hoe jullie het ervaren hebben (weet ook helemaal niet of het bekend / populair onder zwangere dames is). Groetjes
CenteringPregnancy - CenteringPregnancy Ik had er wel iets over gehoord maar doe het zelf niet. Toch lijkt het mij een prachtige manier om het proces van zwanger zijn en ervaringen te kunnen delen. Ik zit ook in een whapp met wat andere dames en het is echt fijn om alles te kunnen bespreken. Ik ben benieuwd naar de ervaringen!
Ik doe dit. Ik vind het erg geweldig. Het is erg leuk om met een groep aanstaande moeders ervaringen uit te wisselen over de zwangerschap. Van te voren moet je, je ook altijd eerst wegen, bloeddruk opmeten en hartje luisteren. En daarna gaan we met z'n alles bij elkaar zitten en altijd is er een ander onderwerp. Ik vind het erg leerzaam om te doen.
Hoop28: ja het lijkt mij ook mooi, zo'n bijzondere periode een soort van 'samrn' door. Straucat: leuk dat je zo enthousiast bent.gaan ze ook het hartje luisteren? Alles in elkaars gezelschap of zijn er ook onderdelen die je alleen met de vk doet?
Het hartje luisteren doen ze alleen met jou. Wij kunnen dan mee naar een afgesloten ruimte. En dan gaan ze luisteren. Dan gaan ze ook meteen je gewicht en bloeddruk noteren. Het wegen en de bloeddruk opmeten is wel gezamelijk. Maar er is niemand die met je meekijkt ofzo.
Ik heb het ook gedaan en vond het heel leuk. Er is oa een dietiste langsgeweest voor adviezen etc. Dat heb je bij normale verloskundige bezoeken niet natuurlijk. Ik zou er zeker nog een keer voor kiezen.
Ook heb ik de CP gedaan. Vol lof! Veel meer tijd met je VK en er zijn diverse zorgverleners als gast geweest. Er is ook zeker ruimte voor eigen inbreng. Daarnaast heb ik nog steeds leuk contact met mede CP'ers. Ik raad het zeker aan.