verloskundige weet niet hoe kindje ligt!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Speklapje, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nu 35 werken. De kleine heeft altijd dwars / stuit gelegen.
    Bij de 32 weken echo lag hij in het begin stuit en na 10 minuten weer dwars.
    Vandaag bij de verloskundige geweest. Heel nieuwsgierig hoe de kleine erbij ligt maar ze voelt het niet goed! Ze twijfelt.... Ze voelde flink onder in me buik maar ze weet het niet!
    Ik voel zelf ook wel eens in me buik maar ik voel geen bobbel onderin.

Heb zelf het idee dat hij dwars ligt. Je voelt en ziet duidelijk 2 bobbels aan de zijkanten van me buik. Pff donderdag moet ik naar de stuit poli voor een echo.

Wat denken jullie aan de hand van dit verhaal?

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja dat is moeilijk te zeggen. Kindjes kunnen nog tot op het laatst draaien. Ik zou de echo even afwachten maar als hij nu als zo'n draaikont is kan het goed zijn dat hij daarna ook weer draait.
    Bij mij is de oudste in week 37 nog even gedraaid, was niet echt prettig :)

3. fafa

fafa Niet meer actief

Lijkt me zo lastig, als de verloskundige zelf geen echo-apparaat in huis heeft. Anders kan ze gewoon even zelf kijken.

En met 35 weken kan er nog vanalles gebeuren, dus zelfs als ze nu zien hoe ie ligt, zou ik er niet op vertrouwen dat dat zo blijft.

4. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik herken het, tijdens mijn eerste zwangerschap waren de vk's ervan overtuigd dat de kleine man goed lag maar ik dacht zelf van niet. Hij bleek in stuit te liggen.

Tijdens de 2e zwangerschap dachten de vk's juist dat onze dochter in stuit lag en bleek ze wel goed te liggen, ;) blijkbaar is het lastig te voelen bij mij. (Heb overigens een normaal postuur maar redelijk sterke buikspieren)

Succes met de echo, je kindje kan evt nog draaien natuurlijk.

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik denk dat je gewoon even de echo af moet wachten :) Aan de hand van je verhaal kan ík er iig niets van zeggen, laat staan bepalen hoe je kindje ligt ;)

Deel Deze Pagina