bij mijn zoontje had ik 12w echo, 20w echo 21w echo (die laatste was omdat ik aangereden ben door een brommer en ze bij de huisartsenpost gewoon even voor de zekerheid wouden kijken, gezien mijn stuur in me buik had gehad) 26w pret echo (zelf betaald) 34 of 35w had ik een groei/ligging echo bij mijn zwangerschap nu had ik 11w echo, echo bij intake gesprek. bij verloskundige, ze vond de beelden zelf erg vaag 12w echo bij gynecoloog, heel duidelijk beelden en uitgerekend datum is vastgesteld op 28/29 aug 16w geslachtbepalend echo (zelf betaald) nu staat er in de planning de 20w echo groei echo met 30w en een ligging echo met 35w (dit ivb met medisch indicatie) we twijfelen nog of we ook een pretecho laten doen met 26w, ik denk het wel wat ik weet is de 12w en 20w standaard en meestal een groei/ligging echo tussen 30 en 35w
Ik heb me gister aangemeld bij de VK hier in de buurt. Ik krijg een termijnecho met 11wk en nog een echo bij 20wk. Meer is het niet.. zal wel verschillen per praktijk/vrouw!
Hier: - 8 weken (wordt echter wel aan ziektekostenverzekering opgegeven dat ik bloedverlies had, anders werd ie niet vergoed, dit doen ze bij iedereen bij ons) - 12 weken termijnecho (vergoed) - 15 weken (?) echo bij combinatietest (niet vergoed) - 20 weken, maar niet in vk-praktijk in het dorp, maar in Nijmegen (vergoed). Eigenlijk maar 2 standaard echo's dus: termijn echo en 20-weken echo. Hier geen groei- of liggingsecho jammer genoeg, tenzij hier aanleiding voor is.
Ik loop via de gynaecoloog. Ik heb met 4.5 een echo gehad om te kijken of het in de baarmoeder zat. Daar zit het. Met 6.3 of het hartje klopte en dat deed het die afspraak stond al en op de dag zelf kreeg ik bloedverlies. Wat geen kwaad kan. Nu heb ik de 17de intake in het ziekenhuis. En echo ben dan 9.3week
Hier met 12 weken en met 20 weken een echo Volgens mij is dat heel normaal tenzij er een medische noodzaak is. Wij kregen met 25 weken een echo omdat ze niet zo goed groeide maar die hadden we anders niet gehad. Liggings echo ook niet mijn vk kon zelf prima voelen hoe of wat
Bij mij was het ook 12&20 als doorsnee echo, zoals ze standaard vergoed worden. En met 35 nog eentje om medische indicatie. Maar onze verloskundige heeft zelf geen echo apparaat, dus ze kan niet even tussendoor een echo maken. Om ergens ander die echo laten doen, heb je een indicatie nodig. Als een vk dat zelf kan en doet zonder medische reden is dat een fijne gunst, maar niet verplicht..