Hoi meiden, Ik heb eergisteren een echo gehad met 4 weken en 5 dagen maar daar was nog niks op te zien, wel mooi dik endometerium, maar omdat ik bezorgd was (vanwege bruine afscheiding) heeft de arts toch bloed geprikt en HcG hormoon was helemaal top dus hij zei geen zorgen alles is goed.. Nu moet ik wel voor zekerheid terug komen voor 5 weken en 5 dagen echo.. maar wat moet ik daarvan verwachten? wat kan je dan al wel of niet zien ? Ik vind het zo spannend
Ik denk dat je er niet al teveel van moet verwachten. Je zult dan nog niet zoveel zien.. Als ik jou was zou ik een weekje wachten dan heb je grote kans dat je ook al het hartje ziet
Ik wou liever pas met 7 weken echo maar de arts wou even kijken na de inkeping of zoiets had ie het over.. daarom moet ik al eerder terug komen.. vandaar dat ik vraag wat ik dan precies kan verwachten
Persoonlijk zou ik toch echt wachten totdat je 7 weken bent want dan kun je hoogstwaarschijnlijk het hartje horen kloppen en is er gewoon meer te zien. Ik snap best dat soms vroege echo's noodzakelijk zijn maar zo extreem vroeg? Dan KAN er ook niks te zien zijn, maakt je alleen maar (hoogstwaarschijnlijk) onnodig ongerust.
Nou ik moet ook al aan het begin van week 6 voor eerste echo bij de gyn hoor, dus zo abnormaal is het nou ook weer niet Het is idd zo dat je misschien nog niet veel ziet, maar de gyn zal echt wel zijn reden hebben om je over een weekje terug te laten komen met die termijn. Alles voor de gezondheid van beebje toch? Leuke echo's komen later wel! En wie weet heb je geluk! Ik lees bij sommigen dat er met 5w4d al een knipperlichtje te zien was!
Als een arts zegt dat hij het nodig vindt om je volgende week alweer te zien, dan zou ik gaan. Ze zijn er meestal niet zo scheutig mee, dus zegt hij het vast niet voor niks. Ik zou me er wel op voorbereiden dat de kans groot is dat je nog geen hartje gaat zien. Mogelijk wel een vruchtzakje. Maar voor een hartje wordt de termijn van 6w3d aangehouden. Wie weet is jouw kindje er vroeg bij, dan heb je mazzel. Maar wees erop voorbereid, dan valt het in ieder geval niet tegen.
Wat vreemd zo ontzettend vroeg een echo. Ik heb gister me eerste echo gehad was 8+5 week. Daarop was een vlek met wel een duidelijk kloppend hartje te zien. Je hebt er echt helemaal niets aan naar mijn idee om het eerder te zien. Ik zou dus inderdaad even vragen om uit te stellen tot 7 weken, maja das je eigen beslissing
omdat op de eerste echo niks te zien was wilt hij nu een vruchtzakje zien, ik heb bruine afscheiding word gelukkig wel steeds minder en mn bloed is goed maar ik ben wel blij dat hij voor de zekerheid toch wil kijken, hij weet dat ik ongerust ben en we zijn al bijna 3 jaar bezig , nu 3e IVF is het eindelijk gelukt
Bij mij was er met 5.2 weken een vruchtzakje te zien en een mooi zwangerschapsrondje. ik vind het wel goed hoor dat ze het zo in de gaten houden dus ik zou zeker wel gaan.en daarna kun je zowiezo bij 7 weken weer een afspraak vragen toch .
Het is niet raar hoor Jabinca zo n vroege vroege echo soms willen ze het verloop in de gaten houden.toen ze bij mij de echo deden was ik 5 weken maar ze twijfelde of het geen bbz was dus moest ik na 2 dagen weer een echo en toen na 2 dagen weer .ben wel blij hoor dat ze je dan zo goed in de gaten houden.en nu heb ik bij 7 weken een hartje gezien en moet ik weer bij 10 weken. Liefs
Dat jij er niks aan hebt wil nog niet zeggen dat een arts er niets aan heeft om toch even te kijken. Hij zal er zijn redenen voor hebben, niet waar.
Ik luister zeker naar de arts ik weet dat hij het beste met me voor heeft, hij belde gisteravond om half 10 avonds nog om me de uitslag van de bloed onderzoek door te geven omdat hij wist dat ik in spanning zat te wachten hoefde ik niet tot vandaag te wachten. Hij leeft echt met ons mee dus ik ben blij dat ik een extra echo krijg. En in deze kliniek maken ze toch wel vaak echo's (bij ieder bezoek)
Precies dit! Ik zou dus zeker gaan, en er nog niet teveel van verwachten qua hartje of vruchtzakje. De arts weet waar hij naar moet kijken om goed te volgen hoe jouw beginnende zwangerschap zich ontwikkelt. Zeker na de 3e IVF-behandeling is het juist heel fijn dat ze het verdere verloop na terugplaatsing goed in de gaten houden. Een echo waar jij wat aan hebt met een knipperlichtje enzo, dat komt later wel.
Ik moet ook om medische redenen,al bij 6 weken komen voor een echo.Dus is echt niet raar,en alleen maar goed dat ze je goed in de gaten houden.Hij zal er inderdaad zijn redenen voor hebben.Heel veel succes.
Ik heb toevallig net gebeld om een afspraak te maken in het zkh voor een eerste echo, en staat gepland voor over twee weken en dan ben ik ook pas 6 wkn. Terwijl daar bij mij eigenlijk geen reden voor is, geen medische achtergrond ofzo. Dus blijkbaar wordt het wel vaker gedaan hoor, ook zonder aanwijsbare reden! Veel plezier en ik hoop dat het allemaal goed zit! Gefeliciteerd!
Ben vandaag geweest en de arts was heel tevreden. De inkeping en het vruchtzakje was al goed te zien en nu moet ik volgende week terug komen en dan met 7 weken moet er vruchtje met hartactie te zien zijn zei hij Daar hopen we op en gaan we voor