Goedemorgen dames, Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is weet ik niet zo goed wanneer ik naar de verloskundige moet bellen voor een 1e afspraak. aangezien ik nog maar zo pril zwanger ben denk ik dat het te vroeg is.. wanneer namen jullie contact op?
Gefeliciteerd! Spannend zeg! Nog een maand, dan kun je het hummeltje al zien. Geniet er maar lekker van hoor, voor je het weet is de zwangerschap alweer voorbij! Groetjes
jaa ik geniet ook steeds meer.. maar nu ik die datum´s heb gehoord kan ik niet meer wachten haha.. wanneer kunnen ze het geslacht zien? niet op de eerste echo toch? wij zijn er namelijk nog niet overuit of we het wel of niet willen weten..
Hihi nee helaas niet. Normaal gesproken krijg je het pas te horen op de 20 weken echo. Maar ze kunnen het op 3d zien vanaf een week of 15. Dus ik zelf had met 16 weken een 3d echo genomen en toen konden ze al zien dat het een jongetje was.
hmm nou dan hebben we in ieder geval nog tijd zat om te beslissen of we het willen weten we hebben de mini nikes al in de kast staan maatje 16! schattig toch
Haha jah lief is dat he, die ieniemienie babyspulletjes! Maar wat groeien ze er snel uit... Ons zoontje is nu pas 3 en een halve maand en we hebben echt al een hele berg met kleertjes die niet meer passen...
voor de 2e kan je het misschien weer gebruiken? moet het wel een jongen worden natuurlijk!.. waarom heb jij er voor gekozen om te geslacht te weten? ik zit namelijk met het volgende.. als ik weet wat het geslacht is, weet ik welke naam er bij hoort, weet ik dus voor WIE ik het doe.. (klinkt gek!) als ik het niet weet is het een verassing en kan je nog fantaseren hoe het is om een meisje/jongen te krijgen..
Haha ja ik zat er ook over te twijfelen hoor. Maar toen vond ik het toch belangrijker om al een goede band met het kindje te krijgen. Want zo lang je het geslacht niet weet is het nog 'de baby', maar zodra je het wel weet is het opeens je zoontje of dochtertje. En zodra je de naam weet kun je hem of haar zelfs al bij de naam noemen, dat vond ik veel intiemer dan de hele tijd denken aan 'de baby'. En tijdens de bevalling heb je het zo druk met andere dingen dat je niet echt veel aandacht kunt besteden aan het geslacht.
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb je bericht verplaatst naar het onderdeel Zwangerschap, want Ik ben zwanger is alleen voor de felicitaties. Alle overige vragen en berichten kun je posten onder Zwangerschap. Heb je trouwens de aanstaande mama's die in dezelfde maand als jij zijn uitgerekend al gevonden? Kijk maar eens onder het onderdeel Bevallingslijst forum. Veel plezier, geniet van je zwangerschap! Groetjes, Wendy
wij hebben er voor gekozen om het niet te weten. Er is maar een echte verrassing in je leven en dat is het geslacht van je baby...en ik heb ff te veel verhalen gehoord dat de echo's niet duidelijk waren en er verkeerd geslacht werd genoemd....beetje jammer
Ook wij hebben er voor gekozen het geslacht niet te willen weten. Ik lees dat andere vrouwen het bijvoorbeeld wilden weten ivm de band met het kindje. Zelf ervaar ik dat niet zo. Ik voel een duidelijke band met het kindje. Ook hebben we haar een 'werknaam' gegeven (Puk). Dat is toch wat persoonlijker dan baby of iets dergelijks. Ook zijn we vanzelf in 'zij' vervallen, ook al weten we niet wat het wordt. 'Het' klinkt toch wat onvriendelijk. Voor ons geeft het niet weten van het geslacht een extra dimensie aan het zwanger zijn. Jullie hebben nog even de tijd om te bedenken of jullie het weten willen. Succes. Oh ja, en gefeliciteerd natuurlijk!