Ik lees heel vaak meerdere topics. Daar zie ik vaak staan dat er meiden zijn die vrij snel bij hun VK terrecht kunnen. Als ik bij mijn VK ben heb ik een heel vertrouwd gevoel maar ik heb niet het gevoel dat ik haar kan bellen als ik het gevoel heb dat het niet goed zit. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik het niet vertrouwde en haar belde en dan vroeg ze of ik bijv. vocht verloor of bloed en dan was mijn antwoord nee. Dan moest ik het nog maar in de gaten houden. Ik heb een keer gehad dat ik elke 5 minuten krampen had en toen belde ik haar. Ook toen kreeg ik die vragen en omdat ik die krampen vrij hevig vond kon het niets zijn en moest ik het aankijken. Wel zei ze als je het niet vertrouwd moet je weer bellen.... Euhm daarom bel ik je nu toch... Begin van deze week had ik weer veel pijn onder in mijn buik en had ik de kleine zo goed als nog niet gevoeld dus haar meteen gebeld. Wist ze weer niet echt wat ze er mee aan moest en zei toen maar dat ik dan maar s'avonds langs kon komen (met veel moeite) Ze drukte even in mijn buik (wat erg veel pijn deed) en ging naar het hartje luisteren en dat was het. Ik las laatst bij iemand dat diegene doorgestuurd werd voor een echo om te kijken of de baby nog wel goed lag enzo. Ik zit nu in mijn laatste (officiele) 3 weken en precies die 3 weken is ze op vakantie. Ik wilde graag een badbevalling doen en vroeg aan haar of ze daar achter stond. Toen zei ze het is jou bevalling en daar pas ik me op aan. Ja dat snap ik als je op vakantie bent. Ze heeft een praktijk alleen en heb haar plaatsvervanger nog nooit gezien. Ik weet ook niet of ik mijn laatste controles bij die plaatsvervanger krijg. Ze gaf ook deze week pas door dat ze er vanaf zaterdag niet meer is. Ik vind het niet erg netjes. Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt want het gaat me steeds hoger zitten.
ik schrik er een beetje van eingelijk. dit zijn toch best situaties waarin de aanstaande moeder zich ernstige zorgen gaat maken en de v.kunidige is er juist voor om je gerusttestellen. ik zou hier best boos over kunnen worden en heel gauw een andere v.kundige zoeken. maakt niet uit dat je nu dicht tegen de bevalling aanloopt maar ik had zeer zeker een andere v.kundige opgezocht en daar dan uitgelegd waarom ik zo kortdag opzoek ben gegaan naar een andere. meid als die vrouw nu al zo nonchalant doet..wat staat je straks dan te wachten als je moet bevallen?
Die pijn waarvoor ik maandag langs was gekomen heb ik nog steeds. De baby is gelukkig wel een stuk actiever, maar de pijn is af en toe ondragelijk. Mijn moeder vind haar ook vaak onverschillig overkomen en krijgt geen hoogte van haar. Dat gevoel heeft mijn moeder al vanaf het begin. Die is een paar keer meegeweest omdat ze dan het hartje van die kleine weer kon horen en omdat ze soms zelf vragen had. Je bericht heeft me wel tot denken gezet.
Lastig hoor! Hier hebben we een ander systeem (dld), maar ook ik weet altijd dat ik ergens terecht kan met vragen/zorgen. Juist als zwangere vrouw wil je gerustgesteld worden! Misschien is het een idee om zelf die plaatsvervanger even te bellen? Voor het zelfde geld is dat een hele goeie en ga je voor niets op zoek naar een andere VK op zo'n korte termijn. Ik zou wel even goed er achteraan gaan en je niet zomaar laten afschepen met van die loze antwoorden. Zeker nu niet!
Als je je niet op je gemak voelt bij je vlos en het gevoel hebt dat je bij haar niet terecht kan, zou ik als ik jou was ook een andere vlos zoeken! De laatste 4 weken heb je wekelijks een afspraak, dus de vervangster zal je zeker gaan zien. Als je gevoel bij haar wel goed is, kan je natuurlijk altijd alvast vragen of zij je bevalling zou willen doen mocht je bevallen als je eigen vlos weer terug is van vakantie. Het is jou zwangerschap, jou kindje en jou bevalling! Sterkte!
HI meis, Wat vervelend zeg, het zo juist zo mooi moeten zijn om naar je vk toe te gaan, misschien als je even vertelt waar je woont kunnen meiden met dezelfde woonplaats een goede aanraden voor je, ik woon in Zaandam dus als je daar in de buurt zit weet ik iig wel een hele goede die indd. heel betrokken is en je kan echt 24/7 bellen. Succes meid!
Ik had juist in het begin voor haar gekozen omdat zij een praktijk alleen heeft .. En bij een centrum krijg je vaak wisselende (wat mij verteld is) en omdat ik best wel verlegen en preuts kan zijn met dat soort dingen leek dit me ideaal. Altijd wetende wie ik krijg. Maar daar kom ik toch wel een beetje op terug. Misschien is die plaatsvervanger inderdaad wel een goede. Maar ja het enige wat ze zei is dat ik die in haar afwezigheid kan bellen en ze had het niet over dat ik daar heen moet voor mijn laatste controles. Dus ik ben erg benieuwd of dat wel zo zal zijn. Ik woon in Amsterdam... dus wel in de buurt van Zaandam
Waarom bel je niet gewoon nu even naar de vervangster van je eigen vlos? Leg haar je klachten uit en zeg dat je je erg ongerust maakt.... Ik kan me niet voorstellen dat ze je niet meteen vraagt om even langs te komen. Misschien is het wel een heel leuk mens en voel je je helemaal op je gemak bij haar...... dan zou ik als ik jou was gelijk vragen of zij je verder tijdens je zwangerschap wil bergeleiden. Vaak hebben vervangsters ook een eigen praktijk in de regio en helpen ze elkaar tijdens vakanties, drukte, ziekte, etc. Als je gewoon uitlegt dat je je niet 100% op je gemak voelt bij je eigen vlos en dat gevoel wel bij haar hebt wijst ze dat echt niet af hoor. Succes!
Ik zou gewoon de vervanger even bellen en je verhaal doen. Zeg gewoon dat je je niet gerust voelt en dat je graag voor de zekerheid langskomt. Met mijn verloskundige praktijk heb ik wel hele goede ervaringen, maar wat ik daar erg vervelend vind is dat er veel verschillende werken waardoor er wisselende meningen zijn. Wel wordt je altijd netjes teruggebeld en komen ze liever een keer teveel langs dan te weinig. Helaas ben ik nu overgedragen aan een gyn en daar is mijn gevoel helemaal niet goed bij. Ik heb het idee dat ik hun minder snel lastig kan vallen om het maar zo even te zeggen. Gewoon bellen hoor daar zijn ze voor! Succes.
Nou meid, ik had dus eerst ook een VK praktijk waar ik het gevoel had niks kwijt te kunnen. Elke controle zag ik een andere VK waar ik totaal geen band mee had. Een controle duurde een paar minuten en werd zo snel mogelijk afgerond.. Bij hen had ik ook geen vertrouwd en veilig gevoel, zou niet snel de telefoon gepakt hebben als ik ergens mee zou zitten. Heb met ruim 30 weken geruild van VK praktijk! Ik kreeg HIER een goede tip en heb me bij de desbetreffende VK praktijk ingeschreven.. En ben ZO blij dat ik dat heb gedaan. Jeetje, wat een verschil, hey! Het zijn maar 2 VK's, hele lieve meiden. Ze nemen alle tijd voor me, controles zijn in de avonduren zodat partner ook mee kan, ik kan altijd bellen als ik ergens mee zit en ze kwam laatst meteen bij me thuis langs toen ik een bloeding had (contactbloeding, was onschuldig, maar ze wilde toch langskomen!). Zo kan het dus ook...en ik laat mijn bevalling graag door hen leiden, hoor.. Voel me helemaal op mijn gemak.