Goedendag, Nijn naam is Ronielle Wijngaarden en ik zit dus eigenlijk met een vraagje of 2. mijn verhaal is best lang. ik ben vorige jaar juni gestopt met de pil. nu was mijn menstruatie niet echt regelematig. een periode heeft zelfs 3 maanden en 2 dagen geduurd. Nu weet ik ook wel dat het waarschijnlijk door het 'ontpillen' komt. Het enige waar ik dus nu mee zit is het volgende: Mijn laatste menstruatie was op 28 mei. nu hadden mijn man en ik laatst op 14 augustus wel sex waarnaar ik na afloop bloed zag, waardoor ik aannam dat dit mijn beginnende menstruatie zou zijn. Waarop ik de volgende dag helemaal niets meer, zelfs niet eens een druppeltje bloed kon zien en ook niet op het toiletpapier. op 17 augustus, was er wel een klein beetje rosig bloed en de rest van de dag helemaal niets meer kunnen ontdekken. hetzelfde geldt voor 20 augustus en 21 augustus. Ook heb ik het gevoel dat mijn borsten was groter zijn dan normaal, maar misschien is dit gewoon omdat ik graag een kindje erbij wil, en ik me dingen ga verbeelden. Let wel ik heb dus nog geen test gedaan. We willen heel graag een kind, eigenlijk ben ik bang om een test te doen, gezien het feit dat het elke keer negatief was in het verleden. Verder heb ik ook niet echt kwalen of zo. Alleen wat puistjes en gespannen/ gevoelige borsten. zou het toch zo kunnen zijn dat ik zwanger ben en is het dan aa nte raden om uit te gaan van de langste periode die ik het afgelopen periode heb gehad? ( 3 mnd en 2 dgn) of beeld ik me alles maar in en moet ik maar gewoon wachten op mijn menstruatie? graag hoor ik hoe of wat
Hallo, Het kan inderdaad zijn dat je zwanger bent. Dus een testje is zeker de moeite waard en de enige manier om het uit te sluiten. Ga anders na een negatieve test eens langs de huisarts om je onregelmatige en langdurige cyclus te bespreken. Misschien kan hij je wat geven om je cyclus regelmatiger te maken en niet zo langdurig. Of onderzoeken waarom jou cyclus zo lang is. Succes. Groetjes Ineke