wat is dit steeds? rare harde buiken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden.

De laatste 2 a 3 weken heb ik last van het volgende... Eerst kwamen ze niet zo vaak, maar de laatste week meer dan 10x op een dag en ook dagen dat t om de 15min zich herhaalt.

Ik krijg dan harde buiken.... En tegelijkertijd voel ik een zware druk zowel op mijn borst als in mijn vagina. Ik krijg het dan even benauwf en van onder lijkt het dan of de baby er elk moment uit kan vallen. Dit houdt dan even aan (de ene keer iets langer, de andere keer kort) en dan ebt dit gevoel weg. Waarna ik geen druk meer op de borst of vanonder heb.

Weet iemand wat dit kan zijn? Hoort het bij de laatste loodjes van een tweede zwangerschap? Ik herken dit niet van mijn zoontje....kan het met indalen te maken hebben?

Ik maak me een beetje zorgen omdat t steeds vaker gebeurt, tijdens het typen van deze tekst alweer 2x.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi saartje,

Hier nu ook steeds vaker harde buiken ( ook met die druk die jij beschrijft )en 1 x een oefenwee gehad. Heb dit zelf maandag aan de vk voorgelegd en zij gaf aan dat t echt bij de voorbereiding kan horen. Mochten ze bij mij echt regelmatig gaan komen dan moet ik bellen en anders moet ik t nog een week of 9 zo uitzingen.
    Als je t niet vertrouwd, zou ik gewoon ff bellen als ik jou was!
    Succes!

3. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hey engeltje ik zie dat we op 1dag na gelijk lopen. Ook hier is er totaal geen regelmaat.... Ik ga inderdaad voor de zekerheid morgen de vk bellen.

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoe herken je eigenlijk een oefenwee?

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik had een onwijs harde pijnlijke buik, trok van boven naar beneden tot aan mn vagina zeg maat en wist mezelf geen houding te geven. Begon ook automatisch te puffen haha, uiteindelijk heb ik um zittend weten weg te puffen. De vk zei dat dit dus een oefenwee was.
    We lopen idd bijna gelijk, toevallig! Verstandig dat je morgen even belt voor de zekerheid!

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    IK heb dat ook. Ik voel dat als de beeb aan het draaien of woelen is. Mijn buik wordt dan ook niet helemaal hard, maar meestal aan 1 kant. Het is wel pijnlijk dan.

Wanneer ik een 'echte' harde buik heb, wordt heel mijn buik hard.
    Is dit een beetje hetzelfde als wat jij bedoelt?

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Klinkt een beetje als 'voorweeen'. Ik heb gelezen dat het bij een tweede zwangerschap meer voor kan komen dan bij een eerste. Dan kan het lijken als of 'het' begonnen is.
    Klik hier als je er meer over wil lezen.
    Zolang er geen regelmaat in zit is het geen probleem.
    Vind even overleggen met je VK een goed idee.

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!

Daan wat jij beschrijft herken ik ook. Inderdaad als ons meisje draait of zich uitgebreid rekt. Maar wat ik nu voel is dat de hele buik hard wordt.

Gelukkig zit er geen regelmaat in meiden... Maar inderdaad morgen toch eventjes bellen.

Chybou bedankt voor de link. Ik zal em even uitpluizen.

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nou Saartje je omschrijft precies zoals ik het ook heb!!! Ik heb al verplicht een week op bed moeten liggen, maar het helpt niet. Gister een goede dag gehad met als gevolg dat ik er vannacht niet van kon slapen en zelfs wakker werd van die rare harde buiken.
    Ik wilde alleen dat ik net zo ver als jij was dan zou ik iets meer rust hebben denk ik. Ben nog maar 25 weken, ook is het voor ons de 2e zwangerschap! Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan!!!!! Moet zo weer naar de verlosk. !!!

10. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik heb er ook erg last van en onze kleine jongen is ook een drukte maker dus mijn buik reageert ook nog op hem dus heb bijna heel de dag door harde buiken .. Deze gaan alleen puffend en liggend weg .. Maar mijn ribben zijn ook gekneusd door onze voetballer dus de pijn is dan ondraaglijk maar indd druk op de borst het gevoel of dat hij eruit komt en dergelijk .. Voorweeen indd ...

11. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    klinkt als indalingsweeen, voordat door de druk op de vagina, dat komt doordat het koppie naar beneden druk, dat voelt een beetje alsof hij/zij er elk moment uit kan vallen of met een lepel daar zit te roeren.. als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen daar zijn ze voor.

Deel Deze Pagina