Zou het misschien een idee/mogelijk zijn om onder 'Na de geboorte' een subcategorie te plaatsen waar moeders met elkaar kunnen praten/vragen kunnen stellen, etc, i.v.m. kind met een gedrags-, leer- en/of ontwikkelingsstoornis? Te denken aan bijv. ASS, ADHD, dyslexie, TOS, etc. Het lijkt mij een mooie aanvulling op het forum.
Waar dan? Ik zie alleen een subcategorie aangeboren afwijkingen, en dat is niet helemaal wat ik bedoel.
Daar moet je idd dat soort dingen zetten, deze rubriek was al veel gevraagd en forum wilde dat zo voor alles. Wat na de geboorte aan afwijkingen in kind was.
Het lijkt mij overzichtelijker als gedrags-, leer- en ontwikkelingsstoornissen hun eigen subcategorie zouden krijgen. Ik zie bijna elke week wel een topic in het peutergedeelte langs komen over TOS, bijv.
Beste chantal1985, Je kan dergelijke onderwerpen bij de betreffende leeftijdscategorie plaatsen. Bv 'baby en dreumes' of 'peuter en kleuter'. Er zal geen specifiek forumonderdeel voor komen. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Jammer. Het lijkt mij dat hier toch veel vraag naar is, gezien de grote doelgroep. Ook omdat er toch veel bij komt kijken, zoals bijv. weg naar diagnose, medicatie, schoolkeuzes, etc. Dit is, persoonlijk, niet iets wat ik in bijv. de peuterhoek zou willen delen/vragen.
Is toen ook flink voor gelobbied.... Maar helaas blijven ze hier aan vast houden. Geloof dat toen ook werd gezet dat het ging om een dusdanige kleine groep op het geheel. Als tegemoetkoming kregen we de subgroep zoals hierboven staat.
Als ik zie hoeveel leden als onderschrift hebben staan dat ze een kind met ASS, ADHD, oid, hebben, dan denk ik dat de grootte van die groep, en de behoefte aan zo'n subcategorie, zwaar onderschat wordt. Hoe dan ook. Ik had geen idee dat dit al eerder gevraagd was. (al kon ik mij al niet voorstellen dat niet meer met dit idee gekomen zouden zijn) Ik kon het proberen, toch? Helaas.
Gedrags/leerproblemen is ook wel iets heel anders dan aangeboren afwijkingen...dat past daar idd niet. Lijkt mij een interessante rubriek.
Eens, Dit hoort echt niet bij aangeboren afwijkingen. Ook in de subcategorie van een betreffende leeftijd vind ik erg raar. Niet iedereen leest op elke plek. Iemand met een kind van 12 leest niet bij kleuters misschien ,maar zou wel waardevolle info kunnen bieden aan moeders die vragen hebben over bijv ADHD bij een kleuter. Bij zo'n site als deze met tal van subcategorieën die soms ook wel een beetje teveel van het goede zijn, vind ik het niet maken van een subcategorie voor gedragsproblematiek wel heel erg bijzonder.
Nou ik vind persoonlijk dat er te veel sub groepen zijn. Door dat het zo wijt verspreid is krijg je ook minder interactie op je vragen en ervaringen. Ben zelf meer voor diverse groepen bij elkaar zetten zo dat je een breder publiek hebt nu moet je elke sup groep afzonderlijk bezoeken en sla je vaak sub groepen over. Mijn mening.
Ik zou juist voorstellen om al die subcategorieën te minderen, want op deze manier worden belangrijke vragen soms amper gezien als ze in minder bezochte subrubrieken staan. Voor persoonlijke gespreksonderwerpen zou ik eerder een club aanmaken.
Waarom wil je het niet in de peuterhoek delen, maar wel in een andere categorie? Je zal dezelfde meelezers hebben en iemand die er geen verstand van heeft zal vast niet reageren. Ik vind dat er al teveel subgroepen zijn, het overzicht wordt zo steeds minder.
Heeft niks te maken met wel/niet meelezen. Als je iets niet wil delen, dan doe je dat sowieso niet op een forum, lijkt mij. Ik zou het niet in de peuterhoek plaatsen, omdat; 1) bijv. ASS in alle leeftijdsgroepen voorkomt, dus als ik iets wil vragen, dan bereik ik niet de gehele doelgroep. 2) de peuter/kleuterhoek vooral vol staat met 'luchtige' onderwerpen, zoals bijv. zindelijkheid, cadeautips, etc. 3) ik niet weet of andere leden erop zitten te wachten dat er bijv. daar tussen topics komen over passend onderwijs, diagnoses, etc. Uiteraard kunnen leden die daar niets mee hebben/over weten overheen lezen, maar juist omdat het zulke specifieke vragen zijn, zou een eigen categorie niet zo heel vreemd zijn, toch? Juist omdat er zoveel categorieën zijn, snap ik de keuze niet om deze dan niet te doen. Waarom is er bijv. een eigen categorie over 'verzorging' en 'voeding'? Of waarom is er een categorie 'voeding' en dan ook nog apart 'borstvoeding' en 'flesvoeding'? Dat zijn ook allemaal onderwerpen die prima onder de leeftijdscategorieën zouden passen. Enfin, kunnen er natuurlijk nog lang over discussiëren. Maar het (botte) antwoord v/h beheer staat volgens mij vast. Helaas!