zwanger en werken in de horeca

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door xBLOEMPJE, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik werk in een goed lopend restaurant, is altijd wel druk. Maar mijn vraag is wanneer vertellen dat ik zwanger ben? Twee collega's weten het al want ik moest eerst bijvullen en toen werkte ik met de ene en toen zei ik het maar ivm zwaar tillen. Zij heeft het aan de ander verteld omdat ik toen samen met haar kwam te staan. Die zei tegen mij dat ik het of aan de bedrijfsleidster moet zeggen of aan de assistent bedrijfsleidster. Zodat er rekening gehouden kan worden. Ik ben nu 5 weken en het is nog zo pril. Dus mijn vraag is wanneer vertellen.

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wachten tot het voor jou goed voelt.

Voorlopig kan je nog wel tillen, tenzij je lichaam nu al aangeeft dat dit niet meer kan.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Als het lukt zou ik wachten tot echo. is mij niet gelukt ivm enorme misselijkheid. anders zeggen als je merkt dat je misselijk bent of andere reden dat je fysiek niet aan kan.

4. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou in elk geval wachten tot je echo....

5. Ik zou altijd wachten tot de eerste echo om het ook maar iemand te vertellen. Die eerste paar weken is van mij en m'n partner. Verder zijn dat erg fragiele weken, na een week of 10/11 (dacht ik) is de levensvatbaarheid van de foetus al heel veel groter.
    Tenzij het invloed heeft op je werk, dan zou ik het natuurlijk wel vertellen met de vraag aan mensen om discreet te zijn. Dan zou ik het alleen (in mijn kantoorbaangeval) aan P&O vertellen, die hebben geheimhoudingsplicht. Evt. indien nodig nog mijn direct leidinggevende ofzo.
    Oh en een leugentje omwillen van het verbergen van je zwangerschap die eerste paar weken vindt volgens mij niemand erg. De meesten snappen dat het nog helemaal niet zeker is of de zwangerschap ook doorgaat, dat die eerste paar weken "fragiel" zijn en dat je het nog even voor je wilt houden.

Deel Deze Pagina