Verloskundigebezoek, wel erg snel weer buiten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij mij duurt het nog even voor ik mag, namelijk 2 sept.
    Maar ik zal eens kijken naar de tijd,.

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    HIer een praktijk met 3 verloskundigen, ook nooit dezelfde met controles. Maar aangezien je niet weet wie bij je bevalling is, vind ik het wel prettig dat ik ze alle drie heb leren kennen. Controles duren hier ook niet lang, maar hoeft voor mij ook niet, is er niets dan is er niets. Ben ook binnen 10 minuten weer buiten. Toen ik laatst niet lekker was en belde, mocht ik meteen komen en werd er ook alle tijd voor uitgetrokken, en dat vond ik wel erg fijn en belangrijk!

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik zou niet weten wat ik er langer moet doen. Het is hier even praatje, urine nakijken, wegen, bloeddruk en soms hb nog meten en dan sta ik ook weer buiten.
    Ik vind wel dat je moet kunnen zeggen wat je wilt, maar dat moet je dan natuurlijk ook zelf aangeven. Die verloskundigen kunnen het niet ruiken als jij het te snel wilt gaan maar het niet aangeeft.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wie heeft er dan wel meer tijd voor jou gehad, denk ik dan.
    Bij mij precies hetzelfde :(

5. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze uitlopen ivm tussendoortjes en spoedgevallen, die zijn niet in de agenda verwerkt...

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik wil ook zo eentje, dit bedoel ik! ;)

Maar bij ons in de stad is nog 1 alternatief, een oudere vrouw. En die heeft mij zelf geboren laten worden.
    Mijn moeder vond haar erg slordig want ze had bijv. niet eens hechtdraad ik haar tas. Dat moest mijn vader op zijn brommer midden in de nacht bij de apotheek gaan halen...
    Dus ik laat het maar bij deze groepspraktijk van 4 snelle meiden.

7. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    @Marijke84; volgens mij hebben wij dezelfde verloskundige...althans de praktijk. Althans, ik heb ook een Marlien haar collega is/was met zwangerschapsverlof. Ik vind haar ook echt super, kan (als ik eens ergens mee zit) echt mijn verhaal kwijt en heb ook echt het gevoel dat ze alles snapt etc.

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was vrijdag voor een eerste afspraak naar de verloskundige en het duurde 45 minuten.. Ze vertelde echt alles en nam overal de tijd voor.. Ook heb ik het hartje van me baby gehoord :) Me verloskundige vertelde ook dat de volgende afspraken voortaan 10 minuten gaat duren dit was 45 minuten omdat het een intake is.. Maar als ik vragen heb of als er iets is of ik ben onrustig mag ik altijd langs gaan of bellen echt een super praktijk!

9. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Voor dezr zwangerschap moet ik nog op intake komen en ze gaven aan de tel en de website duidelijk aan dat die ong. 30min duurd en de controles zullen 10 a 15min duren.
    Bij deze praktijk zijn er 3 VK, alleen 1 zit op een andere locatie, wat verder bij ons vandaan en de andere 2 zitten op een locatie...in de straat! :D
    Vorige keer keke ik ook erg uit naar het praatje over de bevalling, dacht echt dat er uitgebreid gepraat ging worden over hoe het voelt, wat je moet doen, welke pijnbestrijding er is (niet dat ik die perse wilde, maar je weet nooit hoe het gaat en dan wil je wel op de hoogte zijn), maar ik kreeg eigenlijk alleen maar een briefje mee met wanneer ik moest bellen, als ik dacht dat de bevalling begonnen was, dus dat viel wel tegen.
    Verder kreeg ik dus ook elke keer een andere VK te zien en die ene op die andere locatie heb ik 1 keer gezien, dat we lekaar iig 1x hadden gezien vonden we een fijne gedachten, maar geloof me...als het zover is, kan het je geen ene ruk schelen wie je helpt, hoor hahaha

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ja die intake duurde ook lekker lang, vandaar dat het me nu een beetje tegenvalt.
    Maar het is ook meer de gehaastheid die je voelt ofzo. Dat staat me tegen.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

@ Liss, dat kan wel, jij komt ook uit zeeland zie ik? Ik zit bij Sifra uit Tholen!

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik sta ook altijd binnen 5 minuten weer buiten, zwangerschap veloopt ook goed dus waarom zou ik langer blijven? Volgende afspraak heb ik een liggingsecho en dan plannen ze me netjes 2 keer de normale tijd in, prima toch?

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik heb 1 sept. de eerste afspraak en ze gaven al aan dat de intake meestal rond de 1,5 uur duurdt!

Volgens een vriendin gaan ze er gelijk opin wat je wilt of je al over kraamzorg heb geregeld , wat je verder wil, vragen, echo, hartje luisteren en medische geschiedenis natuurlijk.

De normale controles schijnen ook sneller te gaan, maar als je vragen hebt nemen ze erg goed de tijd voor je. Mijn vriendin is bij deze praktijk geweest en bij een andere en zij vond deze veel rustiger en gestructureerd.

Ik ben benieuwd 1 sept.

Ik schijf ook altijd mijn vragen op en ook al lijken ze misschien op dat moment niet van toepassing of vinden hun dat het kan wachten, jij maakt je er zorgen/druk om en dus vind ik dat ze in ieder geval gericht antwoord kunnen/horen te geven.

Ze zijn er voor jou en je baby, jij niet voor hun!
    Als alles goed ga jah, dan is het prima dat je met 5 min. weer buiten staat. geen probleem, maar als je iets wilt weten gewoon vragen, hoe stom, onsamenhangend of niet op dat tijdstip passend hun (of jij op dat moment) die vraag vind.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    :confused: zo dat is lang bij jullie,

Bij ons was de intake met 20 min klaar of zo.

Deel Deze Pagina