Hoihoi, Ik heb zwangerschapstesten van matcare (van de webwinkel van deze site) En ik las dat deze al 4 dagen voor de verwachte menstruatie datum gebruikt kunnen worden. Nu ben ik erg ongeduldig en wil het dus proberen a.s woensdag , maar hoe betrouwbaar is die uitslag dan? en zou ik de test moeten herhalen op de datum van de verwachte menstruatie? Of kan ik beter gewoon wachten tot die datum (zondag dus ) De reden dat ik deze keer zo ongeduldig ben is dat ik er een goed gevoel over heb. groetje ongeduldige Monique
hoi Monique, als erop staat dat je het dan al kunt gebruiken is de test wrs zo gevoelig dat ie al een heel lage hoeveelheid hcg kan aantonen. Je mag zelf weten wanneer je test, als je geduldig genoeg bent zou ik wachten tot je nod. Anders probeer je het gewoon woensdag..... Succes en laat je even weten of je zwanger bent? Mirjam
Je hebt gelijk Mirjam. Dit stukje vond ik ergens op een ander forum: Zwangerschapstesten kun je beter op zijn vroegst pas doen vanaf de eerste dag waarop je overtijd bent en niet eerder. Het nadeel van testen die al zo snel HCG in de urine kunnen meten (en dus al werken vóórdat je overtijd bent), is dat je bij een positieve zwangerschapstest toch niet zeker bent dat je zwanger zult blijven. Veel zwangerschappen redden het niet tot de verwachte menstruatie. Als je dan toch ongesteld wordt, lijkt het net of je een miskraam hebt gehad. En dat is dus niet zo, omdat de zwangerschap officieel nog in het 'subklinische' stadium was. Dus dat is een groot nadeel van een zeer vroege test. Dus heb ik besloten maar netjes tot zondag te wachten De teleurstelling zou anders erg groot zijn dan.
Ik ben vanmorgen om 8 uur opgestaan en heb meteen een test gedaan. En het was positief! wel een vaag lijntje maar het is een lijntje!