Verloskundigen verbreken band met Sanoma

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamavanjuul, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind dit echt heel triest en totaal doorgeslagen!

Ik kan hier oprecht zo verdrietig van worden, en welke tijd leven wij tegenwoordig? Overal hebben we vrije keuze in, maar als het juist om zoiets belangrijks gaat, worden wij labiele jonge moeders bijna gedwongen!

Begrijp me niet verkeerd, ik geef zelf nu 6,5 mnd borstvoeding.
    Maar gedwongen worden gaat me echt een brug te ver!

https://pbs.twimg.com/media/B-cIGNwCEAAqAFI.jpg

2. Een beetje overdreven inderdaad. Het lijkt wel alsof die hele discussie (die helemaal geen discussie zou moeten zijn overigens :( ) steeds meer op de spits wordt gedreven.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Dit slaat echt totaal de plank mis...

Als ze dan al iets willen doen:
    investeer in kundige begeleiding ná de bevalling, en de eerste weken daarna.
    Want hoe gaat het in nederland?
    Vanuit alle hoeken roept men: borstvoeding is het beste voor je baby!
    Vervolgens is baby er, en is de begeleiding vanuit verloskundige, kraamhulp, consultatiebureau en huisarts onder de maat. Adviezen die borstvoeding ondermijnend zijn. Geen wonder dat na 1 maand er al meer baby's kunstvoeding krijgen, dan borstvoeding.(en nederland op europees niveau onderaan bungelt).

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat een belachelijke commentaren!
    Het feit dat de KNOV geen reclame van kunstvoeding wil, betekent op geen enkele manier dat zij vrouwen dwingen bv te geven. En er zullen genoeg moeders zijn die dat wel zo ervaren, aan de andere kant zijn er genoeg moeders die het andersom hebben meegemaakt.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik snap het niet helemaal geloof ik.
    In de tijdschriften van Sanoma staan advertentie voor kunstvoeding en dus willen die verloskundigen niet meer samenwerken? Zoiets?

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Klopt helemaal!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maa nu gaan verloskundigen niet meer samenwerken met tijdschriften die wel reclame maken voor kunstvoeding, spenen en flessen!
    Dat vind ik zeer schadelijk, want er zijn duizenden mama's die het lezen en zo informatie wordt ontzegd!

8. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    :(:$ rare volk die lui ;)

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha... Sorry! Maar hier pies ik toch echt om in mijn broek.
    Vooral het tweede artikel, waarin tijdens een bv-voorlichtingsavond werd verteld dat je kind van kv een scheef hoofd krijgt en dan nog eens weinig liefde ook.

Ik had toch de eerste de beste borstkolf gepakt die ik kon vinden en naar de dame in kwestie haar toeter gesmeten. :D.

Laat vrouwen lekker vrij in het maken van hun eigen keuzes. Geen polonaise aan je tiet? Dan toch lekker niet.
    Net zo makkelijk! En die kids worden net zo goed groot hoor.

10. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    #11 Mini en Maxi, 22 feb 2015
    Laatst bewerkt: 22 feb 2015
    En wat is dan wel de reden dat het KNOV die reclames niet toestaat?

BV is zeker niet beter dan KV (heb zelf een jaar bv gegeven, for the record) als moeder en/of kind eraan onderdoor gaat/gaan.
    We leven in een vrij land waarin iedereen zelf mag kiezen, fijn hè?

Zie dat Nutricia partner is van deze site, gaan de verloskundigen hier dan ook weg....(wie zijn trouwens dé verloskundigen, kan me niet voorstellen dat dat alle VK's zijn)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk wel...dit is de borstvoedingsmaffia ten top!

Als jij als vk, kraamverzorgende, cb of wie dan ook echt eerlijke goede adviezen wil geven over welke voeding het beste is voor de specifieke moeder en kind die jij als client hebt...dan belicht je alle opties en besteedt je overal evenveel aandacht aan. En ga je niet dit soort onzinnig acties doen.

Bv is namelijk niet voor elk kind of elke moeder de beste voeding!

12. wachtend

wachtend Niet meer actief

Shit zeg heb ik toch mooi een groot probleem! Door een borstoperatie kan ik geen bv geven.
    Nou zal ik maar vast het boetekleed aandoen ;)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wel dus als ze aangesloten zijn bij de koninklijke vereniging voor verloskunde. Kan je dan ook kiezen voor een andere vk vraag ik me af...
    K

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb beide keren geen bv kunnen geven. Te weinig melk bij de oudte en géén melk bij de jongste.

Wat een geklooi om dan voor haar de juiste voeding te vinden. Ze kon geen gewone fv verdragen (problemen met haar darmpjes), maar je moet overal zelf achteraan, want het is bv wat de klok slaat.

Bij de derde begin ik er niet eens meer aan. Het heeft twee keer een behoorlijke impact gehad op de kramperigheid.

Niet iedereen kan bv geven ;)

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Polonaise aan je tiet?
    Kijk, en dat is nou jammer, zo'n opmerking.
    Laten we ieders keuze respecteren aub.

16. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Helemaal mee eens!

Bij de oudste heb ik het 2 weken geprobeerd met een ontzettend grote knip waardoor ik eigenlijk niet kon zitten...(lees dag en nacht om de 2 uur kolven om er maar iets uit te krijgen en een meisje dat ongelooflijk aan het afvallen was... Inmiddels ook 3 lactatiedeskundigen aan mijn tiet gehad...)

Bij de tweede ging het weer die kant op maar na 2 dagen mijn man naar de winkel gestuurd... Het lukt psychisch gewoon niet meer... 8 dagen later in het ziekenhuis met trombose en longembolie en dus bloedverdunners waardoor ik sowieso had moeten stoppen...

Nu afgesproken dat we gelijk beginnen met flesvoeding, ook omdat ik geen 'zin' heb om na 9 maanden bloedverdunners te spuiten dit nog eens 6 maanden vol te houden en ik dus gewoon aan de pillen wil... En antidepressiva krijg... Maar anders ook gewoon flesvoeding gedaan... Voor man erg fijn!

17. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier ook vanaf 8 weken oud was het ellende! 7 maanden lang elke keer wat en ik maar roepen hij heeft KMA! Na 7 maanden eindelijk mijn zin doorgedramd en ja hoor hij bleek KMA te hebben. Nu met de 2e zal ik een haaibaai zijn.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en het "leuke ': in het ZH waar dit gezegt zou zijn, ben ik dus bevallen. het zou zo pro-BV zijn. dat waren ze zeker. op zekere hoogte. ik had ervoor gekozen om geen BV te geven en zij hebben me omgepraat om het wel te doen. kwam op mij vrij dwingend over. ze brachten het over alsof je geen goede moeder was als je FV gaf. ik heb ervoor gekozen terwijl ik er totaal niet achter stond. maar ze gaven me een heel slecht gevoel. en dat als kersverse en onzekere mama:(
    En het ergste: de begeleiding was PRUT!!
    kleine is om 19.30 uur geboren, ik moest na een uur geopereerd worden en we zagen elkaar pas rond 23.30 uur weer terug. om 00.30 uur!!!! kwam er pas een verpleegkundige vragen of ik BV wilde proberen. kind werd aan de tiet gehangen en weg was ze. daar lag ik dan BV te geven. wat ik helemaal niet wilde en waarvan ik helemaal niet wist of het goed ging. volgende dag zelf door gestunteld. ze hebben er 2x even bij gestaan. dochter werd beet gepakt en tegen mn borst gedrukt. en oh, wat dronk ze goed volgens hun. niet dus. toen ik thuis was werd ze na een paar uur slap en wilde ze niet wakker worden. suikerdip. ook was ze teveel afgevallen.

ik wilde al geen BV geven maar hun hebben er met hun propaganda meteen voor gezorgt dat ik het bij de 2e niet eens wilde proberen. ik had nog even het idee om het toch te proberen maar alles kwam zo dwingend over. werd gewoon kotsmisselijk van al die argumenten van: "betere band, gezonder kind en meer van die bullshit.". dit heeft mij besloten om vooral de andere weg in te slaan.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je stemt de informatie af op de moeder in kwestie. Dat is iets heel anders dan reclame maken voor kv en speentjes. Net zoals je vertelt over de mogelijkheden qua testen tijdens de zwangerschap, thuis of poliklinisch bevallen of welke opties aan zwangerschapscursussen er zijn. Dat je je dus niet verbindt met welk kv-merk dan ook lijkt me logisch. Ik zou een verloskundige welke reclame maakt voor een ruggeprik ook niet vertrouwen. Wel wil ik informatie over welke mogelijkheden qua pijnreductie er zijn. Dat is het verschil, informatie geven afgestemd op moeder en kind is iets heel anders dan reclame maken voor een of ander.

Deel Deze Pagina